ثبت شرکت UG یا مینی GmbH در آلمان

ثبت شرکت GMBH و UG در آلمان
تاسیس یک شرکت در آلمان یا تبدیل مالکیت فردی به شرکت، امروزه به لطف اصلاحات قانونی در سال ۲۰۰۸، ساده‌تر و ارزان‌تر شده است یک (UG) Unternehmergesellschaft که عموما به آن “مینی GmbH” می‌گویند، می‌تواند فقط با سرمایه یک یورو یا هر مبلغی تا ۲۵۰۰۰ یورو تاسیس شود که برای یک شرکت معمولی Gesellschaft mit beschrankter Hafung (GmbH) مورد نیاز است. سرمایه‌گذاران بین‌المللی، این سرمایه‌گذاری اندک را به عنوان یک مزیت در استراتژی خود برای توسعه و رشد کسب‌وکار در آلمان و اروپا در نظر می‌گیرند. یک چهارم سود سالانه یک مینی GmBH باید در ذخیره سرمایه آن شرکت مورد استفاده قرار گیرد تا زمانی که سرمایه آن به ۲۵۰۰۰ یورو برسد. در این زمان UG می‌تواند تبدیل به یک GmbH شود. مینی GmbH به عنوان یک موسسه حقوقی تا حدود زیادی مشابه یک شرکت است. دارای هیئت مدیره است، ملزم به پرداخت مالیات است، می‌تواند ملک داشته باشد، صاحب دارایی است و می‌تواند شکایت کند یا مورد شکایت قرار گیرد. نام شرکت باید شامل کلمه Unternehmergesellschaft (شرکت کسب‌وکار) و یا مخفف UG باشد.

مزیت مینی GmbH این است که تاسیس آن نسبتاً بدون فرایندهای اداری و ارزان است. به جای یک پروتکل پیچیده که توسط یک وکیل تهیه شود، طبق قانون یک پروتکل استاندارد وجود دارد که به اطلاعات اندکی علاوه بر هدف شرکت، نام اعضای هیئت مدیره و لیست سهامداران نیاز دارد. یک دفتر ثبت اسناد باید اصالت امضاهای پروتکل را تایید کند و این تنها کاریست که انجام می‌دهد. وظایف او در مورد GmbH بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر است. شرکت‌هایی که تحت این پروتکل استاندارد تاسیس می‌شوند فقط یک مدیرعامل دارند و بیش از سه سهامدار ندارند. UG از چند جنبه دیگر نیز با GmbH متفاوت است، جمع‌آوری سرمایه از هیچ روشی به جز نقدی انجام نمی‌شود. سرمایه‌گذاری کالاها یا خدمات نیز در GmbH به همین صورت است. مدیرعامل UG، برخلاف GmbH نباید سوء پیشینه در زمینه‌های کسب‌وکار داشته باشد.

حتی با این فرایند ساده شده، همچنان مسائل زیادی در دورنمای قانونی و مالیاتی وجود دارند که باید در هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید در یک بازار جدید و احتمالاً ناشناخته در نظر گرفته شود.

برای مثال، نام یک شرکت باید در تطابق با قانون کسب و کار آلمان باشد. نام آن در دفتر تجاری (Commercial Register) ثبت شده باشد. اگر سوالی در مورد نام شرکت وجود داشته باشد، موسسه Industrie –und Handelskammer (IHK) می‌تواند به دادگاه‌ها در مورد نام‌های مجاز برای شرکت، نظر بدهد.

در مورد مالیات، هیچ تفاوتی بین یک مینی GmbH و یک GmbH وجود ندارد. هر دو باید در دفتر مالیات محلی ثبت شوند. یک شماره مالیات اختصاص داده می‌شود که باید در زمان لزوم موقع پرداخت مالیات و دیگر قالب‌های مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

کار با کارشناسانی که قوانین حقوقی و مالیاتی را می‌دانند توصیه می‌شود. مشاوران حرفه‌ای می‌توانند تمام ملزومات فرایند تاسیس شرکت را به سرمایه‌گذار آموزش دهند و به احتمال زیاد ریسک‌های مالی و شخصی را به حداقل خواهند رساند.

کسب‌وکار می‌تواند به عنوان یک موسسه تک مالکی اداره شود اما یک شرکت مثل UG یا GmbH از بعضی لحاظ دارای مزیت است. یک مزیت بزرگ اینست که مسئولیت موسس آن محدود به سرمایه‌های شرکت است و نمی‌توانند به سرمایه‌های شخصی او کاری داشته باشند مگر در موارد اختلاس.

یک ایراد مینی GmbH اینست که باید یک چهارک سود آن، با ذخیره سرمایه بازگردد. ممکن است سهامداران از این موضوع که این میزان از سود که برای امور جاری به آن نیاز دارند، در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد، راضی نباشند. این دلیل خوبی برای تبدیل هر چه سریعتر مینی GmbH به GmbH است.

همچنین این الزام که عبارت Unternehmergesellschaft یا UG باید به نام شرکت اضافه شوند ممکن است باعث شود که اینطور به نظر برسد که مدیران، پول کافی برای تاسیس یک GmbH واقعی را ندارند و این می‌تواند به اعتبار آن‌ها لطمه وارد کند.

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی
تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

Oops! We could not locate your form.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *