۸ تغییر که بر مهاجران در آلمان تأثیر می گذارد

از مهلت اظهارنامه مالیاتی گرفته تا قوانین جدید برای خرید آنلاین، حین تغییر ماه ژانویه به فوریه، موارد زیادی تغییر خواهند کرد. در اینجا هشت نکته وجود دارد که مهاجران در آلمان باید در مورد آنها بدانند.

  1. تصمیم گیری در مورد طولانی یا کوتاه شدن مدت قرنطینه ی ویروس کرونا

قرار است که قرنطینه ی ویروس کرونا در آلمان در تاریخ ۱۴ فوریه به پایان برسد، اما حتی با کاهش میزان شیوع، هیچ تضمینی برای لغو اقدامات فعلی، که باعث بسته شدن چند ماهه مدارس، رستوران ها، مغازه ها و بارها شد ، وجود ندارد. صدراعظم آنگلا مرکل و سران ایالت های فدرال قرار است روز یکشنبه ۷ فوریه دیدار کنند و در مورد گام های بعدی گفتگو کنند. جهش های جدید کووید ۱۹ دلیل اصلی نگرانی عنوان شده است.

  1. مهلت اظهارنامه مالیاتی احتمالاً تمدید می شود

با توجه به اختلال مداوم ناشی از بحران ویروس کرونا، مقامات مالیاتی در آلمان پیشنهاد کرده اند که مهلت ثبت اظهارنامه سالانه مالیات سال ۲۰۱۹ برای کسانی که از طریق مشاور مالیاتی، اظهارنامه را ارائه می دهند، از ۲۸ فوریه تا ۳۱ آگوست تمدید شود. مهلت تمدید ارائه فقط در مرحله پیش نویس لایحه می باشد، اما این برنامه ها تاکنون با موافقت همگانی آرا در بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان فدرال) روبرو شده اند. بنابراین به نظر می رسد که تأخیر تأیید شود.

  1. اقدامات امنیتی اضافی برای خرید آنلاین

گرایش دیگری که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است، رونق خرید آنلاین در آلمان است. هر چند که از فوریه، پرداخت با کارت اعتباری از طریق اینترنت کمی پیچیده تر می شود. دلیل این امر این است که راهکار احراز هویت دو مرحله ای که دسترسی مجرمان و هکر ها به داده های مشتری را دشوار می کند، برای ایجاد امنیت بیشتر در خرید آنلاین معرفی می شود .

بیشتر بخوانید: باز کردن فروشگاه اینترنتی در آلمان

در آینده، برای خرید آنلاین شماره کارت اعتباری، تاریخ انقضا و CVV (شماره سه رقمی پشت کارت) دیگر کافی نخواهند بود. همچنین باید رمز عبور یا شماره معامله (TAN) را نیز وارد کنید. این مورد برای پرداختهای بالاتر از ۲۵۰ یورو از ۱۵ ژانویه وجود داشته است؛ از ۱۵ فوریه برای خریدهای بالای ۱۵۰ یورو نیز اعمال می شود و از ۱۵ مارس ۲۰۲۱، کلیه خریدهای آنلاین مشمول این لایه امنیتی اضافی می شوند.

  1. قیمت کارت باهین دویچه باهن کاهش یافته است

پس از افزایش قیمت بلیط در دسامبر سال ۲۰۲۰، دویچه باهن (شرکت ملی راه آهن آلمان) اعلام کرده است که از اول فوریه هزینه کارت های باهین (کارت ها تخفیف ارائه شده توسط شرکت ملی راه آهن آلمان) سالانه خود را کاهش می دهد. کارت باهین ۲۵، که به دارنده آن تخفیف ۲۵ درصدی قطارهای منطقه ای و راه دور را اعطا می کند، اکنون به جای ۶۲ یورو، هر ساله ۵۵،۷۰ یورو هزینه خواهد داشت، در حالی که کارت باهین ۵۰ (که ۵۰ درصد تخفیف دارد) هزینه ۲۲۹ یورو به جای ۲۵۵ یورو را در بر خواهد داشت.

  1. پرسنل پرستاری اضافی در بیمارستان ها

از اول فوریه، قوانین جدیدی در مورد محدودیت های پرسنل پرستاری در بسیاری از بخش های بیمارستان های آلمان وضع خواهد شد. به طور خلاصه، قوانین جدید بسته به بخش، تعداد بیمارانی را که هر پرستار می تواند در شیفت روز و شب از آنها مراقبت کند را شامل می شود، که این اساساً تعداد پرستاران شاغل در بخشها را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، پس از اول فوریه، پرستاران شاغل در بخش اطفال مجاز به مراقبت از حداکثر شش بیمار در شیفت روز و ۱۰ بیمار در شیفت شب هستند.

  1. پخش تصویری گران می شود

پس از اینکه نتفلیکس در ژانویه قیمت های مشتریان استاندارد و حق بیمه خود را افزایش داد (به ترتیب با یک و دو یورو)، دیزنی نیز هزینه های اشتراک خود را افزایش خواهد داد. از ۲۳ فوریه، مشتریان جدید در اروپا ۸٫۹۹ یورو در ماه یا ۸۹٫۹۰ یورو در سال پرداخت می کنند. پیش از این، این قیمت ۶٫۹۹ یورو در ماه یا ۶۹٫۹۹ در سال بود.

کسانی که در حال حاضر حق اشتراک دارد، می تواند تا پایان اشتراک خود به پرداخت هزینه های قدیمی ادامه دهند؛ اما هنگام تمدید، با قیمت های جدید متضرر خواهند شد. در عین حال، سرویس های پخش تصویری نیز نمونه کار های خود را به طور قابل توجهی گسترش خواهند داد.

  1. پست دویچه تمبر های خیریه جدیدی را راه اندازی می کند

در ۴ فوریه، قرار است دویچه پست سه تمبر آلمانی جدید با نقوشی از افسانه Frau Holle (مادر هولدا) نوشته ی برادران گریم را راه اندازی کند. تمبرها ارزش پستی متفاوتی دارند و با هزینه اضافی به فروش می رسند. تمام درآمد حاصل از این امر به یک سازمان خیریه اختصاص خواهد یافت.

  1. قانون جدید باغ در بایرن

قانون جدید مقررات ساختمانی از اول فوریه در بایرن به اجرا در می آید. یکی از نکات کلیدی این قانون ممنوعیت استفاده از باغ های صخره ای (یا صخره ها در صورت تمایل شما) می باشد. اگر می پرسید که معنای این چیست، باید گفت که این آیین نامه جدید باغ هایی را که کاملاً از شن، بتن یا چمن مصنوعی ساخته شده اند، منع می کند. از شهرها و شهرداری های باواریا خواسته شده که جلوی این نوع باغ ها را گرفته و در عوض گیاهان زنده برای محافظت از زیستگاه حشرات و پرندگان بکارند.

بیشتر بخوانید: خرید ملک یک سرمایه گذاری موفق در آلمان
بیشتر بخوانید: ثبت کسب و کار کوچک در آلمان

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آلمان از طریق تجارت و یا سرمایه گذاری فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:
whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *