کدامیک بهتر است ؟ شرکت UG یا GmbH؟

تصمیم بین UG (مسئولیت محدود) و GmbH (شرکت با مسئولیت محدود) به نیازها و شرایط فردی بستگی دارد. در اینجا عواملی وجود دارد که می تواند در تصمیم گیری کمک کند:

استفاده از سرمایه: یک GmbH به حداقل سرمایه سهام ۲۵۰۰۰ یورو نیاز دارد، در حالی که یک UG را می توان با حداقل سرمایه ۱ یورو تأسیس کرد. بنابراین اگر بودجه محدود باشد، UG ممکن است گزینه مناسب تری باشد.

مسئولیت: هر دو شکل قانونی دارای مسئولیت محدود هستند، یعنی مسئولیت سهامداران محدود به سرمایه ای است که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، مسئولیت یک GmbH عموماً بهتر تضمین می شود زیرا دارای سرمایه سهام بالاتری است.

شهرت: GmbH اغلب جدی تر و قابل اعتمادتر از UG دیده می شود. این می تواند عاملی در برخی از صنایع و هنگام کار با شرکای خاص باشد.

انعطاف پذیری: UG از نظر افزایش سرمایه و استفاده از آن انعطاف پذیرتر است، زیرا می تواند با هزینه سرمایه کمتری تشکیل شود و همچنین می تواند سود را به عنوان اندوخته حفظ کند. از سوی دیگر، یک GmbH باید سود را تقسیم کند.

مالیات: مالیات UGs و GmbHs به طور کلی مشابه است. با این حال، ممکن است تفاوت هایی در مالیات بر سود و نحوه پرداخت سود سهام وجود داشته باشد که باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی، هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه کدام شکل حقوقی بهتر است وجود ندارد. همیشه به نیازها و شرایط فردی بستگی دارد. همچنین ممکن است منطقی باشد که از یک وکیل یا حسابدار برای یافتن بهترین گزینه برای کسب و کار خود مشاوره بگیرید.

 

برای کسب مشاوره سرمایه گذاری در آلمان، تدوین استراتژی و اقدام برای اخذ اقامت با تماس بگیرید.

 

ارادتمند 
هادی زاده

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *