پنج دلیل اصلی برای شروع کسب و کار خود در آلمان

۱-اقتصاد پویا

dynamic econoymقدرت خرید بسیار بالا، محیطی خلاقیت-محور، موقعیت جغرافیایی درست در قلب شبکه حمل و نقل در مرکز اروپا و کارگران و کارکنان  بسیار ماهر همه این ها به عنوان مزایای بسیار قوی آلمان به عنوانی مکان مناسبی برای کسب و کار شناخته می شوند. 

 

دانش و پژوهش با جهتگیری عملی و کارکنان آموزش دیده واجد شرایط، محیطی بسیار عالی برای نوآوری به وجود آورده به طوری که آلمان در سطح اروپا پیشرو در ثبت اختراع با ۳۲,۰۰۰ برنامه ثبت اختراع در سال ۲۰۱۳ رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشته است. به لطف قدرت خرید بالای ۱,۶ میلیارد یورویی آلمان در سال ۲۰۱۲ پیدا کردن بازار مناسب برای ایده های جدید و ابتکاری در این کشور کار زیاد سختی نیست.  

 

بسیاری از این ایده ها در قالب شرکت های کوچک و متوسط (Mittelstand) به عنوان مشخصه اقتصاد آلمان معرفی می شوند. ایجاد شبکه و ارتباط با این شرکت ها در آلمان کار ساده ای است به ویژه از این جهت که ۶۸۰,۰۰۰ شرکت در آلمان دارای ریشه بین المللی هستند.

زیرساخت های آلمان نیز پروسه راه اندازی کسب و کار شما در این کشور را میسر تر می کند. بیش از ۲۳۰,۰۰۰ کیلومتر جاده، ۳۷,۰۰۰ کیلومتر خط راه آهن و شبکه مدرن مخابرات، شما، ایده های شما و محصولات شما را به مقصد مورد نظرتان میرساند.

۲- مکانی امن برای ایده های شما

به عنوان یک کارآفرین در آلمان شما می توانید همیشه انتظار یک شرایط ایستای سیاسی و اقتصادی را برای ایده های خود داشته باشید.

دیگر چه؟ سه بند قانونی از ایده های شما در برابر سرقت مراقبت می کند

  • اختراع
  • آرم شرکت
  • محتوا

با حق مالکیت معنوی ایده و محصول شما در آلمان کاملا محفوظ می باشد. حق کپی، قوانین ثبت اختراع و قوانین ثبت تجاری برای محافظت از ارزشمند ترین سرمایه شما در آلمان طراحی شده است.

خط و مشی های اقتصاد آلمان نیز بر روی حفاظت از ایده های قوی و جذاب متمرکز می باشد. برای مثال قانونی در آلمان وجود دارد به اسم قانون رقابت که از شما در برابر ادعای رقبایتان در مورد محصول شما برای جذب مشتری برای خودشان حفاظت میکند و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

دولت آلمان نه تنها از رقابت آزاد در سطح اقتصادی حمایت می کند بلکه از حق شهروندی شما نیز حمایت می کند. اساس این امر در فرمول آزاد دموراسی سیاسی آلمان گنجانده شده است. مردم نمایندگان خود را انتخاب میکنند و توزیع یکنواخت و عادلانه قدرت مانع از سوء استفاده از آن میشود.

تمامی اینها دلیلی بر پایداری اقتصاد آلمان میباشد. بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ استخدام نیروی انسانی در شرکت های سایز کوچک و متوسط در آلمان به میزان ۲,۵ میلیون نفر- حتی با وجود بحران اقتصادی آن دوره – افزایش یافت.

۳- پیشینه فرهنگی شما به شما در جذب مشتریان بین المللی کمک میکند.

 شما تنها متخصص در رشته خود نیستید. برخلاف اکثر آلمانی ها شما با فرهنگ کشور زادگاه خود نیز آشنایی دارید. این مسلما یک مزیت محسوب می شود.

آلمان کشور مهاجر پذیری است. تنها در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱,۱ میلیون نفر از خارج از آلمان وارد این کشور شدند و این عدد سالانه در حال افزایش است. اغلب این مهاجران دارای نیاز ها و خواسته های مشخصی می باشند و شما در مقایسه با اکثر آلمانی ها شناخت بیشتری نسبت به این نیاز ها دارید. شاید همین بتواند شروع یک ایده بازرگانی خوب برای شما در آلمان نیز باشد.

دانش و شناخت شما با زبان و فرهنگ بعضی از این کشور ها می تواند کلیدی برای مشارکت های تجاری بین المللی برای شما باشد. بیش از ۲۰% شرکت های با سایز کوچک و متوسط در آلمان از قبل در بازارهای بین المللی فعال هستند. شاید شما با یکی از این شرکت ها ارتباطات اولیه را ایجاد کرده اید. از آنها برای شروع و راه اندازی کسب و کار خود در آلمان استفاده کنید.

۴- شما از خدمات پشتیبانی حرفه ای و مالی بهره مند خواهید شد

وقتی ایده کسب و کار شما انتخاب شد اساس فعالیت شرکت شما بر اساس آن شکل می گیرد. در آلمان تعداد بسیار زیادی مراکز اطلاع رسانی برای مشاوره جامع در زمینه راه اندازی کسب و کار های استارت آپ وجود دارد که به شما در زمینه انتخاب بهترین راه حل و همچنین نحوه دریافت کمک های مالی برای ایده کسب و کارتان یاری می رساند.

تمامی ایالات آلمان دارای مراکز اطلاع رسانی حرفه ای برای کارآفرینان می باشند که به صورت رایگان مشاوره های جامعی در این مورد ارائه می دهند. این مراکز همچنین به شما در پیدا کردن شبکه های مناسب کاری و پاسخ به سوالات مربوط به پشتیبانی های مالی کمک می کند. برنامه هایی نیز از طرف دولت برای پشتیبانی مالی وجود دارد. که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲ از هر دو شرکت یک شرکت توسط فردی مهاجر در آلمان تاسیس شده است.

۵- تبدیل به بخشی از یک جامعه متنوع شوید

اگر تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود در آلمان بگیرید شما در واقع به نفع کشوری گام برداشته اید که زندگی کیفی مناسبی به شهروندانش ارائه می دهد. علاوه بر آن فرهنگ آلمان، تنوع مردمان آن و خونگرمی ساکنان آن، آلمان را از جنبه های دیگری نیز  جذاب تر نیز میکند.

بیش از ۷,۶ میلیون مهاجر از ۱۹۰ کشور مختلف آلمان را خانه خود می نامند. همزیستی فرهنگ ها و مذاهب مختلف در آلمان باعث بروز رشد و نمو فرهنگ و هنر در آلمان شده است. کیفیت بالای زندگی و دموکراسی پایدار نیز یک زندگی آرام را برای شما در آلمان پدید می آورد.

خانواده نیز نقش بسیار مهمی ایفا میکند. بیش از ۸ میلیون خانواده در آلمان زندگی میکند. سیاست گذاران و شرکت ها علایق و نیازهای آنها را خیلی جدی در نظر میگیرند. بدین ترتیب والدین انعطاف‌ پذیری بیشتری برای تطبیق کار با زندگی خانوادگی شان در آلمان خواهند داشت. از سن ۱ سالگی می توانید فرزندان خود را به موسسات  مختلف برای آموزش و پرورششان بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *