مشوق های سرمایه گذاری در آلمان

مشوق های سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاران در آلمان قابلیت دریافت مشوق های مختلف برای پشتیبانی مالی از پروژه های خود را دارا هستند. این مشوق ها به سرمایه گذاران جهت تامین نیازهای سرمایه گذاری شان با اعطای کمک های مالی بدون باز پرداخت در ابتدای پروژه سرمایه گذاری یاری می رساند. (وقتی هزینه های اولیه سرمایه در مقایسه با فاز های بعدی بالا باشد).

وام با بهره نزولی (Interest-reducing loans) و بانک گارانتی ها نیز مکمل برنامه های  پشتیبانی مالی پروژه های سرمایه گذاری در آلمان می باشند.

کمک های مالی عمدتا از طریق برنامه تعاون برای بهبود ساختار های اقتصادی منطقه ای (GRW) ارائه می شود. حد اکثر میزان مجاز کمک مالی در نقاط مختلف آلمان متغیر است شرکت های بزرگ می توانند تا ۲۰% سرمایه گذاری اولیه، شرکت های متوسط تا ۳۰% و شرکت های کوچک تا ۴۰ % از میزان سرمایه گذاری اولیه را از دولت پس بگیرند.  البته رقم دقیق به مکان دقیق سرمایه گذاری در آلمان، اندازه شرکت، فعالیت اقتصادی شرکت، میزان سرمایه گذاری و میزان اشتغال زایی پروژه سرمایه گذاری بستگی دارد. 

شرکت ها در آلمان همچنین می توانند برای انواع دیگری از مشوق های مالی درخواست دهند.

business-climate_investment-incentives_incentive-programs,width=560,height=347

منبع GTAI

همچنین مشوق های خاصی برای  پروژه های تحقیق و توسعه  (معمولا در قالب کمک های مالی بلا عوض) در آلمان وجود دارد. همچنین پشتیبانی از شرکت ها در  اجرای دوره های آموزشی و یارانه دستمزد  (wage subsidies) در زمان استخدام نیروی کار در آلمان نیز صورت می پذیرد .

تمامی ابزار های سرمایه گذاری که در بالا به آن اشاره شد را میتوان  در تمامی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در آلمان استفاده کرد. همچنین مزیت دیگر آن، قابلیت ترکیب مشوق های مختلف سرمایه گذاری در آلمان برای یک سرمایه گذاری خاص می باشد. همچنین این پشتیبانی ها فقط محدود به یک فاز خاصی از سرمایه گذاری نمیباشد و می تواند مراحل مختلف آن را پوشش دهد.

در مقاله بعدی تک تک مشوق های مالی در آلمان را به تفسیر برای شما شرح خواهیم داد.
با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *