وام بانکی KFW برای بنیانگذاران استارتاپ

وام بانکی KFW در چارچوب طرح کمک مالی برای تاسیس و راه‌اندازی استارتاپ‌ها در دسترس کارآفرینان قرار می‌گیرد.
۱٫ چه کسانی می‌توانند برای گرفتن وام اقدام کنند؟
در زمان تأسیس شرکت شخصی و یا برای گسترش بیشتر کسب و کار، مسائل مالی حرف اول را می‌زند. با این حال، در اغلب موارد، سرمایه‌ی مورد نیاز به راحتی و یا با تکیه بر سرمایه‌ی شخصی تامین نمی‌شود. بنابراین مهم است که یک بانک را به عنوان تامین‌کننده‌ی سرمایه در نظر بگیرید، برای مثال وام بانکی KFW برای بنیانگذاران استارتاپ.
بیزینس پلن یا طرح کسب‌وکار شما تمام قسمت‌های پروژه‌ی کاریتان را در یک تصویر کلی و منسجم نشان می‌دهد، و ارزیابی بیزینس شما را حتی برای طرف‌های خارجی آسان می‌کند. در کنار مرحله‌ی اول اجرایی، بیزینس پلن چراغ راهنمایی‌ست برای مدیریت و توسعه‌ی شرکت شما.

۲٫ از وام‌های کمکی استفاده کنید.
وام بانکی KFW در چارچوب طرح کمک مالی برای تاسیس و راه‌اندازی استارتاپ‌ها در دسترس کارآفرینان قرار می‌گیرد. وام بانکی KFW از جهت داشتن ویژگی معافیت از تعهد نیز قابل توجه است. معافیت از تعهد به این معنی است که بانک مبدا‌ فقط بخشی از ریسک وام را بر عهده دارد، و اکثریت قریب به اتفاق ریسک وام برعهده‌ی سازمان KfW است. این ویژگی به بنیانگذاران و کارآفرینان جوان این مزیت را می‌دهد که برای گرفتن وام، مجبور به داشتن ضمانت بسیار کمتری از حد معمول باشند.
اصولا کارآفرینان و بنیانگذاران جوان فقط از طریق چنین امکاناتی می‌توانند سرمایه‌ی اولیه‌ی کار خود را بدست آورند. علاوه بر این، با استفاده از وام مخصوص کارآفرینان KfW بدون داشتن سرمایه‌ی شخصی کار خود را شروع کنید. گاهی اوقات امکان داشتن یک سال بدون بازپرداخت وجود دارد که از نقدینگی شرکت شما محافظت می‌کند. با این حال، این مورد در مورد همه وام‌های کمکی مانند وام KfW کارآفرینان صدق می‌کند: شخص شما تعهد کامل بازپرداخت را بر عهده دارید.
بودجه حاصل از این وام می‌تواند به عنوان مثال برای سرمایه گذاری، لوازم اداری، توسعه‌ی بازار، حق ثبت اختراع، گرفتن مجوزها، خرید زمین و ساختمان و غیره استفاده شود. غالباً این وجوه حاصل از وام KfW می‌توانند توسط فریلنسرها در شرایط خاص نیز مورد استفاده قرار گیرند.
اینکه آیا می‌توانید برای دریافت یک وام کمکی مانند وامKfW اقدام کنید، به این بستگی دارد که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. شزایط شما باید با دقت بررسی شوند.

۳٫ شرایط – بهره
بهترین ویژگی این وام، نرخ بهره‌ی آن است که اگرچه به صورت روزانه تعیین می‌شود، اما همیشه به میزان قابل توجهی کمتر از سایر وام‌های اقساطی از بانک‌های آلمان هستند، زیرا به وام KfW کمک هزینه‌ی دولتی تعلق می‌گیرد.
بانک KfW در حال حاضر این وام را با نرخ بهره ۱٫۲۰ درصد ارائه می‌دهد، البته نرخ بهره موثر ۱٫۲۱ درصد است. لطفا توجه داشته باشید که نرخ بهره واقعی فقط هنگامی که وام KfW تأیید شود اعمال می‌شود. این مساله بستگی به تاریخچه‌ و اعتبار مالی شخص وام‌گیرنده و میزان وجوه شخصی که وی می‌تواند جمع کند، دارد.
نرخ‌های بهره‌ی فعلی از ماه جولای سال ۲۰۲۰ برای وام KfW با مدت زمان ۵ سال و ده سال اعتبار دارند. در حال حاضر میانگین نرخ بهره‌ی موثر ۱٫۲۱ یا ۱٫۹۳ درصد است.شرایط دریافت وام بانکی KFW برای بنیانگذاران استارتاپ:

اطلاعات معتبر – موسسه‌ی imc دوسلدورف

مشابه وام‌های دیگر، مانند وام مسکن، برای وام KfW نیز کمیسیون بانکی برداشته می‌شود. کل مبلغ وام باید بدون کسر تخفیف بازپرداخت شود. گیرنده‌ی این وام این امکان را دارد که مبلغ وام را به طور کلی در یک تاریخ و یا در مقادیر جزئی در تاریخ‌های قبلاً توافق شده برداشت کند. دریافت وام باید ظرف نه ماه پس از تأیید KfW انجام شود. لطفا توجه کنید:
اگر منتظر دریافت میان دوره هستید، برای آن بخش از وامی که هنوز پرداخت نشده است، مبلغ کمیسیون ۰٫۱۵ درصدی حساب می‌شود.

۴٫ بازپرداخت وام
مدت زمان اجرای وام بنیانگذاران استارتاپ KfW می‌تواند طبق توافق متغیر باشد. امکان بازپرداخت وام پس از پنج سال ارائه می‌شود، همچنین سال اول بدون بازپرداخت است (نسخه ۱/۵). بنابراین در سال اول، هیچ بازپرداختی برای وام KfW پرداخت نمی‌شود، به غیر از بهره. این امکان کارآفرین را به میزان قابل توجهی حمایت می‌کند. با وام نسخه‌ی ۲/۱۰، کل مدت وام ده سال است که دو سال اول آن بدون بازپرداخت است.
برای حساب کردن، شما می‌توانید از ماشین حساب مخصوص بازپرداخت استفاده کنید.

۵٫ ضمانت وام
بانکKfW معمولاً برای وام بنیانگذاران استارتاپ وثیقه یا ضمانت نمی‌خواهد. به عنوان یک قاعده، بانک همکار ما نیز برای این وام نیازی به وثیقه‌ی خاصی ندارد. شما شخصاً مسئول بازپرداخت وام هستید.

۶٫ سرمایه شخصی
برای گرفتن وام بنیانگذاران استارتاپ نیاز به داشتن هیچ سرمایه‌ی شخصی ندارید. البته داشتن سرمایه‌ی شخصی به طور قابل توجهی شانس پذیرش وام را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید پروژه خود را ۱۰۰٪ با وام KfW تأمین کنید.
شما مجاز هستید مقدار کمی از سرمایه‌ی خود را به عنوان ذخیره خود وارد کنید، اما آن را در تأمین مالی شامل نکنید. بنابراین می‌توانید علی‌رغم داشتن سرمایه‌ی شخصی، از وام KfW برای تأمین مالی کار خود استفاده کنید.

۷٫ بازپرداخت و مهلت برداشت
وام KfW پس از تأیید‌ به صورت ۱۰۰% پرداخت می‌شود و هیچ مبلغی بلوکه نمی‌شود؛ برداشت وجه باید ظرف ۹ ماه پس از تایید وام انجام شود. اگر در این مدت متوجه شدید که به وام نیازی ندارید، می‌توانید آن را به طور کامل یا بخش‌بندی شده بازگردانید. از ماه سوم پس از تصویب وام، کمیسیون بانکی ۰٫۱۵٪ در هر ماه اخذ می‌شود.

۸٫ اثبات استفاده از وام
اینکه مبلغ وام برای چه مصارفی استفاده می‌شود، در شرایط وام لحاظ شده و باید در بیزینس پلن شما، معمولا در بخشی جدا از سایر منابع مالی و سرمایه‌گذاری‌ها، ذکر شده باشد. مطمئناً، بعد از پرداخت وام بانک مبدا شما درخواست اثبات این موضوع را می‌کند که وام KfW برای چه کاری استفاده شده است. این مدرک مالی باید حداکثر ۱۲ ماه پس از پرداخت وجوه ارائه شود.
فرم اثبات استفاده از وام‌ها را می‌توانید از وب سایت KfW دانلود کنید. لیست مبالغ استفاده شده از وام را همچنین می‌توانید به شکل دیگری ارائه دهید، به عنوان مثال به صورت جدول اکسل. اگر هزینه‌های خود را در بیزینس پلن لیست کرده‌اید، تمام صورتحساب‌ها را به گروه مربوطه اختصاص دهید. اگر حق کسر مالیات خرید را دارید، لطفاً فقط مبالغ خالص را یادداشت کنید.
استارتاپ‌هایی که وام KfW را دریافت می‌کنند نیز باید اصل کلیه‌ی فاکتورهای استفاده از وام را ارائه دهند. لطفا فراموش نکنید که یک نسخه برای اظهارنامه مالیاتی خود نگه دارید! همچنین اثبات پرداخت فاکتور نیز الزامی است؛ بنابراین بهتر است یک نسخه از صورتحساب بانکی را همراه با مدرک انتقال به صادرکننده‌ی فاکتور ارائه دهید. پرداخت‌های نقدی پذیرفته نمی‌شوند! فقط مبالغی که واقعاً پرداخت شده‌اند، ضروری هستند، همچنین تخفیف‌ها نیز باید کسر شوند.
نکته: همه‌ی اسناد را به طور واضح آماده کنید تا از سوال مجدد کارمندان بانک جلوگیری کنید.

۹٫ درخواست وام
مدت زمان پردازش درخواست وام بنیانگذاران استارتاپ بستگی به طول زمان بررسی درخواست شما توسط بانک مبدا دارد. از اولین تماس برای درخواست وام تا ارسال به شرکت ممکن است دو هفته به طول بیانجامد تا نتیجه اعلام شود. بعد از ارسال مدارک شما از بانک مبدا به شرکت KfW، بررسی مدارک شما برای دریافت وام، مدت دو تا سه هفته‌ی دیگر نیز طول می‌کشد.

۱۰٫ انتخاب و درخواست برای وام مناسب شما
بهترین گزینه برای شما، وام بنیانگذارن استارتاپ KfW، پرچمدار وام‌های کمکی کارآفرینان است. انتخاب بانک مبدا نیز بسیار مهم است.

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی
تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

Oops! We could not locate your form.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *