مدارک چه کسانی باید تایید شود؟

recognition
اگر آموزش حرفه‌ای یا تحصیلات خود را در خارج از کشور گذرانده‌اید، ممکن است لازم باشد مدارک خود را به تأیید برسانید تا اجازه کار در حرفه مربوطه در آلمان را داشته باشید. این مساله به حرفه و کشور مبدا شما بستگی دارد.

مشاغل قاعده‌مند به تأیید رسمی نیاز دارند

تنها در صورت داشتن صلاحیت‌های مشخص، می‌توانید در مشاغل قاعده‌مند (Regulated Professions) در آلمان کار کنید. این مسئله شامل بسیاری از حرفه‌ها مثل خدمات بهداشتی، مشاوره حقوقی، تدریس در مدارس دولتی و مهندسی می‌شود. همچنین آیین نامه‌هایی برای گروهی از صنعتگران استادکار وجود دارد که کسب‌وکاری را اداره می‌کنند.

اگر می‌خواهید در یکی از این مشاغل قاعده‌مند کار کنید، بدون در نظر گرفتن کشور مبدا، همیشه به گواهینامه تأیید رسمی مدارک خارجی خود نیاز خواهید داشت. در مورد مشاغل قاعده‌مند، تصمیم‌گیری در مورد تأیید رسمی معمولاً در طول روال لازم برای دریافت گواهی برای انجام حرفه انجام می‌شود.

برای این که دریابید که حرفه شما اصلی است یا نه، می‌توانید به Recognition Finder در پورتال «تأیید در آلمان» مراجعه کنید.

حرفه‌های بی‌قاعده نیز ممکن است به تأیید رسمی نیاز داشته باشند

بیشتر حرفه ها در آلمان قاعده‌مند نیستند. به طور مثال، این حرفه‌ها شامل مشاغلی که به مدارکی در سیستم دوگانه آموزش حرفه‌ای نیاز دارند و بسیاری از مشاغل دیگری هستند که به مدرکی دانشگاهی نیاز دارند. برای داشتن اجازه کار در آلمان، مثلا به عنوان یک اقتصاددان تجارت، متخصص کامپیوتر یا نانوا، نیازی به تأیید مدارک خارجی خود ندارید. تأیید مدارک حرفه‌ای خارجی یا قابلیت سنجش مدرک دانشگاهی معمولاً شرط لازم برای صدور ویزا برای اتباع کشورهای ثالث است. کشورهای ثالت شامل کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌شود.

مانند آن چه برای مشاغل قاعده‌مند یا گواهی‌های به دست آمده در سیستم دوگانه آموزش حرفه‌ای وجود دارد، هیچ روند تأییدی برای مدارک آموزش عالی که به حرفه‌ای اصلی مانند زیست شناس، فیزیکدان یا زبان شناس منجر نشود، وجود ندارد. افرادی که از کشور ثالثی آمده و دارای چنین مدارک تحصیلات تکمیلی هستند، لازم است ثابت کنند که مدارک تحصیلی خارجی آن‌ها در آلمان قابل سنجش است تا بتوانند اجازه اقامت بگیرند. بانک اطلاعاتی anabin ایجاد شده توسط دفتر مرکزی آموزش خارجی (ZAB) اطلاعاتی در این زمینه ارائه می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی
تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *