افزایش عرضه‌ی صندوق اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران سازمانی توسط دِکا (Deka)

گروه دکا در حال افزایش سری صندوق‌های مخصوص سازمانی خود، تحت عنوان “Deka-Institutionell RentSpezial”، به ۳ صندوق است. تمرکز سرمایه گذاری صندوق‌های اوراق قرضه‌ی جدید برای سرمایه گذاران سازمانی، بر روی اوراق مشارکت و همچنین اوراق قرضه‌ی کشورهای در حال توسعه و اوراق رده پایین پرسود است. سررسید وجوه ارزی یورویی تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۷ است.
صندوق‌های بدون شاخص (benchmarkfreien) مبتنی بر یک رویکرد سرمایه‌گذاری فعال و بنیادی محور هستند. مدیریت پورتفولیو (سهام) از بین بیش از هزار عرضه کننده‌ی اوراق بهادار در جهان سرمایه‌گذاری، ۱۰۰ مورد را برای صندوق‌ها انتخاب می‌کند.

صندوق دکا تحت عنوان RentSpezial CorporateBond 9/2027، تمرکز خود را بر اوراق مشارکت ثابت و سودآور با ریسک پایین می‌گذارد. این شرکت‌ها از اعتبار مالی خوب تا بسیار خوبی برخوردار هستند و به لطف میزان نقدینگی بالا و دسترسی به سطح درجه یک بازار، در شرایط بحران کنونی کرونا بهترین گزینه هستند.

صندوق نامبرده‌ به صورت جهانی در اوراق قرضه‌ی ثابت و سودآور عرضه‌کنندگان از کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند. علیرغم رکود اقتصادی کنونی در جهان، بسیاری از کشورهای در حال توسعه از اساس محکمی برخوردار هستند و دارای تراز تجاری متعادلی هستند.

صندوق نامبرده در اوراق قرضه‌ی ثابت و سودآور با بهره‌ی بالا سرمایه‌گذاری می‌کند که در مقایسه با اوراق مشارکت دولتی و خصوصیِ دارای درجه اعتبار بالا، خصوصاً در مواقع کم سودده، بالاترین بازدهی را دارند. این بازار، خصوصاً پس از گسترش اخیر، بازده بالقوه‌ی جذابی را ارائه می‌دهد. اقدامات سیاست مالی بانک‌های مرکزی نیز همچنان دارای اثر تثبیت‌کننده خواهند بود.

موسسه‌ی اعتباری دِکا بانک آلمان

دِکا بانک (DekaBank) موسسه‌ی اوراق بهادار بانک‌های پس‌انداز است که در کنار شعب دیگر خود، گروه دِکا را تشکیل می‌دهد. با دارایی کل در حدود ۳۱۳ میلیارد یورو (از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹) و حدود ۴٫۸ میلیون سپرده‌ی امانت، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات اوراق بهادار و مدیریت دارایی املاک و مستغلات در آلمان است، و این امکان را به سرمایه گذاران خصوصی و سازمانی می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری دسترسی داشته باشند. دکابانک در مجموعه گروه مالی بانک‌های پس‌انداز آلمان (Sparkassen-Finanzgruppe) عضویت ثابت دارد و مجموعه خدمات خود را کاملاً مطابق با نیاز صاحبان و شرکای فروش خود در تجارت اوراق بهادار جهت می‌دهد.

منبع خبر در ۱۳ مرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *