شماره‌ VAT و شماره EORI در آلمان

چه زمانی در آلمان به شماره VAT نیاز دارید؟ تحت چه شرایطی باید برای کسب و کار خود در آلمان شماره EORI دریافت کنید؟ این دو شماره چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله از Wise Business Group به بررسی شماره VAT و شماره EORI در آلمان می‌پردازیم و تفاوت میان این دو را شرح می‌دهیم.

شماره VAT در آلمان

زمانی که یک شرکت کالا یا خدماتی را در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می‌فروشد یا خریداری می‌کند، باید برای دریافت شماره شناسایی مالیات بر فروش (شماره VAT) درخواست دهد. شماره VAT به عنوان شماره مالیات بر ارزش افزوده نیز شناخته می‌شود.

درخواست شماره VAT در آلمان

درخواست شماره VAT یا شماره شناسه مالیات بر ارزش افزوده در آلمان تنها در صورتی لازم است که شرکت مالیات فروش را مستقیماً به مصرف کننده نهایی منتقل نکند. به این معنی که اگر شرکتی مالیات فروش را در فاکتورهای خود نشان دهد، باید برای دریافت شماره شناسه مالیات بر ارزش افزوده اقدام نماید.

با این حال، دریافت شماره شناسه مالیات بر ارزش افزوده برای شرکتی که به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک در آلمان در نظر گرفته می‌شود و بنابراین معاف از مالیات فروش است، اجباری نیست. اگرچه، در این مورد شرکت مجاز به اخذ مالیات بر فروش نیست و بدین ترتیب نمی‌تواند مالیات مصرف را مطالبه کند.

ذکر این نکته ضروری است که قوانین و الزامات دقیق برای درخواست شماره VAT ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که مقررات مالیاتی کشوری را که شرکت در آن فعالیت می‌کند بررسی نمایید تا مطمئن شوید که همه الزامات برآورده شده‌اند.

شماره EORI در آلمان

هنگامی که کالایی را در اتحادیه اروپا وارد یا صادر می‌کنید، به شماره EORI (ثبت و شناسایی اپراتورهای اقتصادی) نیاز دارید. شماره EORI یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که توسط مقامات گمرکی هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

شماره EORI برای انجام تشریفات گمرکی و اطمینان از رعایت کلیه مقررات مالیاتی و گمرکی مورد نیاز در آلمان ضروری است. بدون شماره  EORI ممکن است تأخیر در فرآیند گمرک و احتمالاً هزینه‌های اضافی وجود داشته باشد.

شرکت‌هایی که قصد واردات یا صادرات کالا در اتحادیه اروپا را دارند می‌توانند برای شماره EORI درخواست دهند. شماره VAT و شماره EORI هر دو شماره شناسایی مورد نیاز برای تجارت در اتحادیه اروپا هستند.

تفاوت شماره‌ VAT و شماره EORI در آلمان

– شماره EORI برای واردات یا صادرات کالا در اتحادیه اروپا مورد نیاز است. این شماره به عنوان یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای اپراتور اقتصادی عمل می‌کند و توسط مقامات گمرک کشور مربوطه در اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

– از سوی دیگر، شماره شناسایی مالیات بر ارزش افزوده (شناسه VAT) برای تجارت کالاها و خدمات در اتحادیه اروپا مورد نیاز است. این شماره برای تسهیل و تنظیم پرداخت‌ها و بازپرداخت‌های مالیات بر فروش بین کشورهای مختلف اتحادیه اروپا به کار می‌رود. شماره VAT یا شماره شناسه مالیات بر ارزش افزوده توسط مقامات مالیاتی مسئول در کشور مورد نظر در اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

برخلاف شماره EORI که فقط برای واردات و صادرات کالا مورد نیاز است، شماره VAT برای انجام تمام فعالیت‌های تجاری در اتحادیه اروپا که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند، لازم است.


شماره VAT و شماره EORI در آلمان

شماره VAT و شماره EORI از شماره شناسایی‌های مورد نیاز برای تجارت در اتحادیه اروپا می‌باشند. مشخصات کلی آن‌ها به شرح زیر است:

شماره VAT یا شماره مالیات بر ارزش افزوده

  • برای خرید و فروش کالا و خدمات در اتحادیه اروپا مورد نیاز است.
  • دریافت آن توسط شرکت‌هایی در اتحادیه اروپا که مالیات بر فروش را در فاکتورهای خود نشان می‌دهند، الزامی است.
  • توسط مقامات مالیاتی مسئول در کشور مربوطه در اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

شماره EORI یا شماره ثبت و شناسایی اپراتورهای اقتصادی

  • برای واردات یا صادرات کالا در اتحادیه اروپا مورد نیاز است.
  • دریافت آن توسط تمامی شرکت‌هایی که قصد صادرات یا واردات کالا در اتحادیه اروپا را دارند، الزامی است.
  • توسط مقامات گمرکی کشور مورد نظر در اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

تجارت در آلمان
برای تجارت در آلمان می‌توانید از خدمات مشاوره مجموعه Wise Business Group استفاده کنید. ما در این مجموعه خدمات جامعی را برای کسب و کار شما در آلمان ارائه می‌دهیم. مشاوران ما نیز در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما درباره ثبت شرکت، راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار در آلمان و اخذ اقامت آلمان خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

برای برگزاری جلسه مشاوره آنلاین نیز می‌توانید فرم زیر را تکمیل نموده و برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *