زوج مهاجر به آلمان، اولین نسخه واکسن کرونا را ساخته اند

این روزها رقابت شدیدی بین شرکت های داروسازی در خصوص پیدا کردن و ساخت واکسن کرونا شکل گرفته است.

به تازگی یک زوج داروساز در آلمان توانسته اند با استارتاپ خود به روشی برای درمان کرونا دست پیدا کنند و با همکاری شرکت آمریکایی فایزر در مراحل تست نهایی و کسب مجوز قرار دارند.

شرکت بایون‌تک که توسط دو دانشمند ترک که به آلمان مهاجرت کرده اند در جدیدترین همکاری خود با شرکت فایزر آمریکا موفق به ایجاد واکسن کرونا با ۹۴% کارایی شده اند.

شرکت بایون‌تک تنها یک نمونه از تجارت موفق استارتاپ های آلمان است که توسط افرادی با سابقه مهاجرت تاسیس شده است. طبق مطالعه بانک KfW ، این شرکت ها نقش مهمی در اقتصاد آلمان دارند و این کشور نیز در چند سال گذشته راه هایی برای جذب و حمایت این شرکت ها ایجاد کرده است.

در واقع در یک بررسی مشخص شده که بیش از ۲۵% استارتاپ های سال ۲۰۱۹ در آلمان توسط افراد خارجی یا با مهاجر به این کشور تاسیس شده اند. براساس این مطالعه ، مهاجران یا افرادی که پس زمینه مهاجرت دارند بیشتر مستعد خود اشتغالی هستند زیرا در بازار کار با شانس آنها در مقایسه با  افرادی که ریشه مهاجرت ندارند کمتر است و به همین دلیل آنها تمایل بیشتری برای ریسک پذیری دارند.

آژانس کاریابی دولت آلمان، برنامه های پشتیبانی از این افراد دارد تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. برای اطلاعات بیشتر از کمک هزینه های دولت آلمان به استارتاپ ها اینجا را کلیک کنید.

همچنین بانک KFW آلمان برای موسسین استارتاپ ها در آلمان وامی را درنظر گرفته تا طرح کسب و کار خود را راه اندازی کرده و توسعه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وام ویژه استارتاپ ها اینجا کلیک کنید.

شرکت های نوپا برای قدرت نوسازی و در نتیجه ماندگاری آینده در اقتصاد مهم هستند.این سخن فریتزی کهلرگیب ، اقتصاددان ارشد بانک توسعه دولتی KFW می باشد. او اضافه کرده ” آلمان سالهاست که از تمایل بیشتر مهاجران برای تأسیس مشاغل خود سود می برد و آمارها رشد ۵% در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ خبر میدهند.”

کلهر به شرایط همه گیری ویروس کرونا اشاره کرده که متاسفانه بسیاری از برنامه های استارت آپ متوقف شده اند. اما ابراز امیدواری کرده که، این بحران همچنین می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری عمل کند.” “بنیان گذارانی که با ایده های نوآورانه تجاری ؛ خواسته های جدید را برآورده می کنند می توانند برندگان بزرگ فردا باشند.”

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی کسب و کار در آلمان اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *