ثبت محل سکونت در آلمان

گواهی ثبت محل سکونت (Meldebescheinigung)

در این مقاله در مورد یکی از پایه ای ترین و مهم ترین مدارک شما در آلمان صحبت می کنیم.

Meldebescheinigung چه هست؟

این برگه نشان می دهد شما دقیقا و رسما در کجای آلمان ساکن هستید. به طور معمول حتی اگر دلیل حضور شما در آلمان اقامت بلند مدت نیز نباشد بلکه ملاقات نسبتا مدت دار دوستی یا حضور موقتی برای انجام پروژه ای باشد، بهتر است این برگه را تهیه کنید البته در حالت دوم تنها در صورتی که برای انجام کاری سر و کارتان با یک کارمند یک دنده وسختگیر در اداره یا نهادی بیفتد. در کل پیشنهاد می شود که  چنانچه حضور شما در آلمان بیشتر از چند هفته در یک مکان ثابت باشد این برگه را از اداره ثبت (Einwohnermeldeamt) دریافت کنید  ولی چنانچه هدف شما تنها گشت و گذار در کشور هست و دائما از نقطه ای به نقطه دیگر نقل مکان می کنید یا در هتل اقامت دارید، گرفتن این برگه ضروری نیست و توصیه نمی شود.

از کجا می توان این برگه را دریافت کرد؟

این مدرک را می توان  از اداره ثبت (Einwohnermeldeamt)  که نهادی وابسته به اداره ثبت شهروندان (Bürgeramt) در آلمان هست دریافت کرد. همیشه منطقی است که از قبل ساعت های کاری اداره ثبت محلی خود را چک نمایید از آنجا که زمان های کاریشان اغلب بسیار محدود می باشد. در کل ادارات دولتی آلمان زیر نظر شهرداری خیلی علاقه ای به پر کاری ندارند.

چطور می توان این برگه را دریافت کرد؟

حضور فیزیکی شما در اداره ثبت به همراه پاسپورت و کارت شناسایی شما ضروری است. البته بهتر است کسی در این مرحله به عنوان مترجم شما را همراهی بکند چون همه کارمندان این اداره به خصوص در شهرهای کوچک قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستند. وارد اداره که شدید کافیست بگویید تازه وارد هستید و می خواهید Meldebescheinigung دریافت نمایید. آنها یک کپی از پاسپورت شما می گیرند و به شما فرمی با چندین صفحه برای پر کردن می دهند. شما باید در این فرم آدرس، جنسیت، مذهب و غیره را وارد کنید (در مورد مذهب تنها در صورت مسیحی بودن برای پرداخت مالیات کلیسا پرسیده می شود و لزومی ندارد پر شود) همچنین سوالات شخصی دیگری نیز در فرم وجود دارد که باید پاسخ داده شود.
همیشه اگر این فرم از قبل تهیه و پر شود در زمان صرفه جویی می گردد . معمولا فرم مورد نظر در وبسایت اداره ثبت محل زندگی به صورت آنلاین برای دسترسی شما وجود دارد. همیشه دانستن کمی آلمانی در این مواقع جهت روان پیش رفتن کارها کمک می کند.

این برگه چه جاهایی کاربرد دارد؟

 این برگه یکی از مهمترین مدارک شما در آلمان است و تقریبا برای هر کاری که فکرش را کنید مورد نیاز است  از آنجایی که آدرس رسمی شما را گواهی می کند.
شما به این برگه برای موارد زیر نیاز دارد:

  • باز کردن حساب بانکی
  • خرید یا اجاره ماشین و گرفتن پلاک ماشین
  • پیدا کردن کار
  • دریافت انواع بیمه ها

و بسیاری از کارهای اداری دیگر…

هزینه های این کار

معمولا هزینه های ثابتی برای صدور این مدرک بسته به شهری که در آن اقامت دارید وجود دارد. بعضی شهر ها مبلغی نمی گیرند و بعضی دیگر بین ۵ تا ۱۰ یورو از شما دریافت می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *