۱۱ اشتباه بزرگ در زمینه جذب مشتری در آلمان

اگر شما نیز در کشور آلمان به بیزینس مشغول هستید، برای آنکه بتوانید مشتریان کسب و کار خود را تا حد امکان افزایش دهید، لازم است تا از اشتباهات معمول در جذب مشتری خودداری کنید. از متداول ترین رویکرد های اشتباه می توان به  انتخاب اشتباه گروه هدف، عدم برنامه ریزی درست، عدم آمادگی و کلد کالینگ (cold calling) اشاره کرد.

تیم مشاوره WBG دارای سال ها تجربه درخشان در زمینه کسب و کار در آلمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

از اشتباهات معمول در جذب مشتری خودداری کنید. رویکرد اشتباه در انتخاب  گروه هدف ، عدم برنامه ریزی درست ، عدم آمادگی و کلد کالینگ (cold calling) جدی است. اگر اخیرا استارت آپ یا بیزینس کوچکی در آلمان راه اندازی کردید این طور نباید تصور کنید  که اولین تماس تلفنی در آلمان با افراد حقیقی یا حقوقی برای معرفی محصول یا خدمات خود منجر به سفارش یا قرار ملاقات می شود. به خصوص در آلمان که فرهنگ فروش کمی متفاوت تر است سایر کشور های توسعه یافته می باشد.

هنگام برقراری تماس تلفنی و هنگام طراحی نامه ها نامه یا ایمیل های تبلیغاتی به مهمترین قوانین آلمان در این حوزه توجه داشته باشید. مشتاق اولین قرار ملاقات با مشتری خود باشید  ، خود را برای این جلسه در آلمان خیلی دقیق آماده کنید و ارائه خود را به خوبی تمرین کنید. از سخنرانی ها در قالب رویدادهای ارائه دهنده اطلاعات  استفاده کنید یا کارگاه های آموزشی با موضوعات مهمی را که گروه هدف شما به آنها علاقه مند است ، ارائه دهید.

از سخنرانی ها به عنوان رویدادهایی برای ارائه اطلاعات به گروه هدف خود استفاده کنید. همچنین کارگاه های آموزشی با موضوعات مهمی را که گروه هدف شما به آنها علاقه مند است، برگزار کنید تا در طی این جلسات، بتوانید مشتریان خود را توجیه کرده و فروش خود را انجام دهید.

از نمایشگاهها درحال برگزاری در آلمان دیدن کنید. خود را به عنوان یک حلال مشکل  احتمالی  معرفی کنید و خود را به معرض نمایش بگذارید.

همچنین برای فروش بهتر در آلمان مثل هر جای دیگر دنیا  به رسانه های اجتماعی فکر کنید ، نه تنها به عنوان یک کانال جذب مشتری ، بلکه به عنوان کانالی برای معرفی خود به عنوان یک برند. اگر تبلیغات به روش کلاسیک و آنلاین در آلمان به خوبی انجام شود ، به شما کمک می کند مشتریان جدیدی در فعالیت های خود پیدا کنید.

 

از این ۱۱ اشتباه در جذب مشتری برای مشتری خود در آلمان خودداری کنید:

هرکسی برای جذب مشتری آفریده نشده است و هر کسی نمی تواند خود را به اصطلاح نابغه فروش معرفی کند.

۱۱ اشتباه زیر در زمینه جذب مشتری اطلاعات ارزشمندی را در مورد آنچه مشتری در آلمان اصلاً دوست ندارد بشنود و آنچه شما باید هنگام مراجعه به مشتری و مذاکره با وی در نظر بگیرید ارائه می دهد. یک نرم افزار CRM خوب همیشه مفید است. می توانید از آن برای ضبط جزئیات تماس و مکالمه استفاده کنید.

اشتباه شماره ۱ – شما هیچ هدف و استراتژی نداشته باشید

بسیاری از شرکت ها هیچ برنامه و هدفی ندارند و بدون ساختار ثابت و دستورالعمل مشخص جذب مشتری را دنبال می کنند. بدون یک استراتژی جذب مشتری سیستماتیک ، شما باید برای جذب مشتریانی که ناگهانی جلوی پی شما سبز می شوند خیلی راضی و خوشحال هم باشید.  اهداف خود را از همان ابتدا مشخص کنید و حداقل به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • گروه هدف مشتریان شما  در آلمان  چه کسانی هستند؟
  • چند مشتری جدید می خواهد جذب کنید؟
  • می خواهید از چه روش های جذب مشتری  برای دستیابی به گروه هدف خود  در آلمان استفاده کنید؟
  • چگونه می خواهید به مشتریان بالقوه بپردازید؟

در مقالات بعدی استراتژی های مناسب برای جذب مشتریان خود در آلمان را مرور خواهیم کرد.

اشتباه شماره ۲ – جذب مشتری فقط زمانی شروع می شود که سفارشات با افت مواجه شوند

اینطور نباشد که صبر کنید تا استراتژی جذب مشتری خود در آلمان را تنها در زمان کاهش سفارش های خود شروع کنید. این یک اشتباه رایج است. فرایند جذب مشتری را تبدیل به یک عملیات سیستماتیک روزانه کنید. به اندازه کافی برای جذب مشتری و نهایی کردن قرارداد وقت بگذارید چون یک پروسه کامل جذب مشتری به اندازه کافی زمان گیر است.

اشتباه شماره ۳ – برای جذب مشتری برنامه ریزی داشته باشید

عبارت رایج “من وقت برای جذب  مشتری های جدید ندارم” درست نیست . بودجه ، پرسنل و فناوری های لازم  را برای اقدامات جذب برنامه ریزی کنید.  نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند به موقع منابع مورد نیاز را برای جذب مشتری تامین کنید.

اشتباه شماره ۴ – شما به انجام روش های جذب “پر شتاب” روی می آورید.

روش جذب  “پر شتاب” منجر به اتلاف منابع ، ناامیدی و هدر رفتن وقت می شود. روی گروه هدف و نگرانی های خود تمرکز کنید و با مشتریان احتمالی خود در هر کجا که هستید تماس بگیرید.

اشتباه شماره ۵ – شما سیستم جذب مشتری مداومی ندارید

هرکسی که به طور غیر سیستماتیک پیش برود و ارتباط با مشتری را مستند نکند ، در خرید اشتباه جدی می کند. هر کارمند در شرکت باید بداند که در مراحل جذب مشتری چه مراحلی دخیل است و چگونه اطلاعات تماس  ثبت می شود. نرم افزار CRM خوب در اینجا نیز کمک می کند.

 

اشتباه شماره ۶ – ارائه  فروش شما حرفه ای نیست

ارائه نادرست است؟ آیا شما آماده مورد اعتراض قرار گرفتن نیستید؟  فرایند  فروش باید درست چیده شود. آماده سازی برای فرایند فروش مراحلی دارد که در مقالات بعدی  به آن می پردازیم.

اشتباه شماره ۷ – شما هیچ سنجه ای برای دستیابی ندارید

شما نمی دانید چند مشتری با شما تماس گرفته است؟ برای خود هدف تعیین کرده اید که می خواهید با آنها تماس بگیرید؟ در استراتژی خرید خود ، تعیین کنید که چه تعداد مشتری می خواهید به دست بیاورید و نسبت معاملات موفق به مخاطبین را بسنجید.

اشتباه شماره ۸ – شما همیشه با یک شخص اشتباه صحبت می کنید

آیا همیشه سعی می کنید با باربر یا سرایدار شرکت وقت بگیرید؟ این فقط می تواند اشتباه باشد. درباره تصمیم گیرندگان مهم ، از مدیر عامل گرفته تا پذیرش تحقیق کنید و به مسئول پذیرش انگیزه دهید تا شما را به عنوان مدیر معرفی کند.

اشتباه شماره ۹ – شما فقط روی تماس سرد تمرکز کرده اید

cold calling همه چیز نیست. این روش به آستانه تحمل بالایی در نا امید نشدن نیاز دارد. شما همچنین می توانید از توصیه های شبکه مشتریان قدیمی خود برای جذب مشتریان جدید استفاده نمایید. بنابراین ، سعی کنید مخاطبین هدفمندی ایجاد کنید.

اشتباه شماره ۱۰ – شما مشتری را پیگیری نمی کنید

پیشنهاد شما ارسال شده است و اکنون می توانید آرام بنشینید و منتظر تماس مشتری خود باشید؟ این مورد خیلی به ندرت اتفاق می افتد. با دقت پیگیری کنید ، زیرا نباید تصور کنید که اولین تماس تلفنی یا اولین مراجعه مشتری منجر به موفقیت می شود.

اشتباه شماره ۱۱ – شما از مشتریان فعلی خود غافل شده اید

آیا فرایند جذب مشتری شما خیلی عالی است و به همین جهت از مشتریان فعلی خود غافل می شوید؟ یا حتی به دلیل اینکه فقط به مشتریان جدید اهمیت می دهید ، کیفیت ارائه سرویس به مشتریان فعلی شما دچار مشکل شده است؟  مسلما این چیز خوبی نیست. باید تعادلی بین میزان  جذب مشتریان جدید  و حفظ مشتریان موجود در کسب و کار خود در آلمان پیدا کنید. زیرا فروش کالای تکمیلی به مشتری موجود آسانتر از جذب مشتری جدید است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیزینس در آلمان اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت، سرمایه گذاری و یا راه اندازی کسب و کار در آلمان فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:
whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *