امکان درج مجدد روادید آلمان که بدلیل کرونا استفاده نشده

همه گیری کرونا در جهان و اتحادیه اروپا باعث شده افرادی که روادید ورود به آلمان را داشته اند در چند ماه گذشته با محدودیت های این کشور روبرو شده و نتوانسته اند وارد آلمان شوند به همین دلیل سفارت آلمان در ایران روندی را برای تسهیل درخواست مجدد روادید ایجاد کرده که تحت شرایط زیر، افراد میتوانند به محض ایجاد امکان ورود به آلمان برای صدور ویزا خود درخواست دهند. اگر فردی شرایط زیر را داشته باشند، نیازی به کسب وقت و انجام مصاحبه نداشته و هزینه درج مجدد روادید نیز رایگان خواهد بود

  1. دارا بودن روادید ملی صادر شده توسط سفارت آلمان در تهران باشید (نه روادید شنگن)
  2. مدت اعتبار روادید شما گذشته باشد یا اعتبار آن کمتر از یک ماه باشد.
  3. امکان استفاده از روادیدتان را به دلیل همه‌گیری کرونا نداشتید.
  4. مقصد و دلیل اولیه سفر شما تغییر نکرده باشد.
  5. تمام شروط لازم برای صدور روادید مورد نظر شما همچنان پابرجا باشد.
  6. مدارک به روز شده‌ای جهت اثبات این امر داشته باشید که شروطی که منجر به صدور اولیه ویزا شدند، همچنان صدق می‌کنند.
  7. درخواست صدور مجدد تا روز ۱۱ دی ۱۳۹۹ (برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) به صورت صحیح و کامل به سفارت آلمان در تهران ارائه ‌گردد.

باید توجه داشت، درصورتی که دلیل اقامت آلمان در طول همه گیری ویروس کرونا تغییر کرده باشد، در شرایط فوق صدق نمی کند و بایستی درخواست جدیدی را به سفارت آلمان در ایران ارائه نمایید. تغییر دانشگاه، کارفرما، تغییر سمت نزد کارفرمای قبلی نمونه هایی از تغییر دلیل اقامت هستند که نیاز به درخواست جدید صدور روادید دارند.

مدارک لازم جهت درج مجدد روادید آلمان

به منظور بررسی واجد شرایط بودن درج مجدد روادید توسط سفارت آلمان بایستی مدارک زیر را در زمان تعیین شده به سفارت ارسال کنید:

  • کپی روادید ملی صادر شده و استفاده نشده
  • کپی صفحه مشخصات گذرنامه
  • گذرنامه (امکان ارائه دیرتر و طی روند بررسی هم وجود دارد که در این‌صورت مدت زمان بررسی طولانی‌تر خواهد شد)
  • مدرک به روز و معتبر در خصوص تضمین معیشت (تأمین هزینه‌های زندگی) و مسکن مناسب (در صورتی که این مدارک برای درخواست اولیه مورد نیاز بوده‌اند)
  • مدرک به روز و معتبر در خصوص وجود بیمه درمانی معتبر از روز ورود به آلمان

علاوه بر این مدارک، اصولاً می‌بایست تمامی مدارکی که برای درخواست اولیه مورد نیاز بودند نیز به صورت به روز شده و معتبر ارائه گردند. واضح است که این امر تنها شامل مدارکی می‌شود که از زمان درخواست اولیه شما تا زمان درخواست درج مجدد روادید، اعتبار خود را از دست داده و یا قدیمی شده‌اند. به عنوان مثال ارائه قراردادکار جدید با شروع به کار جدید الزامی است، اما ارائه شناسنامه جدید لازم نمی‌باشد. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم ارائه کامل یا به موقع مدارک، درخواست درج مجدد روادید به عنوان رد شده تلقی می‌گردد.

 

منبع: سایت رسمی سفارت آلمان در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *