آپارتمان‌های مبله برای اجاره موقت در مونیخ

اجاره آپارتمان مبله مونیخ آلمان

اجاره آپارتمان مبله در آلمان

خانه آنجاست که شغلی وجود داشته باشد

  • تنها شرکت‌ها ترتیب اسکان کارمندان را نمی‌دهند
  • بازار کار بازار مسکن را تغییر می‌دهد: آپارتمان‌های مبله اجاره موقت محبوبیت خود را با مهاجران و کارمندان پروژه بدست می‌آورند
  • ساکنان جدید مونیخ، به طور فزاینده‌ای، با اجاره موقت شروع می‌کنند

چهل سال در همان شرکت در همان مکان- این چیزی از گذشته است: انعطاف پذیری، جهانی شدن و جابجایی نه تنها دنیای کار، بلکه، به صورت فزاینده‌ای، بازار  مسکن را نیز تغییر می‌دهد. “به ویژه، در شهرهای بزرگی مانند برلین، هامبورگ یا مونیخ، آپارتمان‌های مبله برای اجاره موقت برای برخی حرفه‌ها کاملا جا افتاده است. نوربرت فربوشل مدیرعامل آژانس املاک مستر لوگ (Mr. Lodge) می‌گوید: “این مساله به ویژه زمانی که اقامت در هتل‌ها، پانسیون‌ها یا هتل آپارتمان‌ها ممکن نباشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.”

بیشتر مستاجرانی که به خانه‌های مبله اجاره‌ای موقت می‌روند را می‌توان به سه گروه کلی تقسیم کرد:

هامبورگ امروز، مونیخ در پنج ماه- کارمندان پروژه

چه کارگران فصلی و چه کارمندان پروژه، هر ساله هزاران کارمند برای مدت زمان انجام یک پروژه به مونیخ نقل مکان می‌کنند. آن‌ها معمولا محل اقامت اولیه خود را رها نمی‌کنند. مونیخ محل اقامت موقت ثانویه است. فربوشل می‌گوید: “چه ناظران، چه مشاوران، چه مهندسین و چه کارشناسان فناوری اطلاعات، در همان مکانی زندگی می‌کنند که پروژه انجام می‌شود.” از آنجایی که پیش بینی مدت زمان پروژه دشوار است و این زمان معمولاً کمتر از دو سال است، معمولاً برای کارگران پروژه مقرون به صرفه نیست که مبلغ زیادی را برای تهیه مبلمان و اسباب و اثاثیه خود اختصاص دهند. علاوه بر این، آن‌ها اغلب زمان کافی ندارند.

هتل‌ها برای بسیاری از افراد سرد و بی روح است و اغلب، برای فریلسنرها بسیار گران هستند. “در عین حال، یک خانه راحت برای کارکنان پروازی، به خصوص به دلیل انعطاف‌پذیری و تحرک مورد نیاز در سایر جنبه‌های زندگی آن‌ها ضروری است. خانه‌های مبله حریمی خصوصی فراهم می‌کنند که به مستاجران امکان می‌دهد تا استراحت کنند و دیگر احساس بی‌خانمان بودن نداشته باشند، جدا از قیمتی که این خانه ها در آلمان دارند.” ارائه‌دهندگان حرفه‌ای مسکن این موضوع را دانسته و آپارتمان‌های مبله‌ای را ارائه می‌کنند که در مدت کوتاهی و با مدت اجاره‌های انعطاف‌پذیر در دسترس هستند. برای مثال، مستر لوگ، از پیشگامان بازار مسکن در مونیخ است و سالانه بیش از ۲۵۰۰ آپارتمان مبله اجاره موقت را به عنوان واسطه واگذار می‌کند.

بازار کار بدون مرزهای جغرافیایی – بیش از ۱۰،۰۰۰ مهاجر ارزش مونیخ را می‌دانند

بسیاری از شرکت‌های بین المللی تجربه بین المللی را حداقل شرط لازم برای داشتن جایگاه شغلی مناسب در محیط کار می‌دانند. بر اساس مطالعه‌ای توسط یوروستت (Eurostat)، اکنون هر شخص ثالثی به دلایل شغلی هر ساله در اتحادیه اروپا نقل مکان می‌کند. در سال‌های اخیر، تعداد کارمندان خارجی به طور مداوم در حال افزایش است. براساس سرشماری فعلی خرد سال ۲۰۱۵، این میزان از ۱۵ درصد فراتر رفته است. بسیاری از آن‌ها مهاجران بسیار ماهر هستند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰،۰۰۰ مهاجر انگلیسی زبان که بیشتر از ایالات متحده و انگلیس هستند در مونیخ زندگی می‌کنند. آن‌ها اغلب، به درخواست کارفرمای خود، محل کار خود را تغییر می‌دهند- و به پایتخت باواریا نقل مکان می‌کنند.

۱۷ مدرسه بین المللی، ۷۰ مرکز دوزبانه مراقبت از کودکان

مونیخ یکی از بین المللی‌ترین شهر‌های آلمان است و براساس اطلاعات بدست آمده دنیای پرتحرکی از مهاجران است که به زیرساخت‌های به خوبی توسعه یافته اهمیت می‌دهد. یکی از مواردی که مهاجرین را متمایز می‌سازد این است که بسیاری از آن‌ها تمام اعضای خانواده خود را با خود به همراه می‌آورند. به گفته اداره امور شهر، آن‌ها می‌توانند ۱۷ مدرسه بین المللی و بیش از ۷۰ مرکز دو زبانه مراقبت از کودک را در مونیخ پیدا کنند- زیرساختی عالی برای خانواده‌های آن‌ها. به گفته آژانس املاک مستر لوگ، بسیاری از مهاجران آپارتمان یا خانه‌های بزرگتری را اجاره می‌کنند. فربوشل می‌گوید: “این کار معمولاً توسط کارفرمایی انجام می‌شود که متخصص را به مونیخ آورده است.” تقاضا به ویژه در مونیخ زیاد است چون بسیاری از شرکت هایی مانند BMW، زیمنس، Allianz یا Linde  در آنجا مستقر هستند. علاوه بر شرکت‌های بین المللی متعدد، این شهر دارای بیش از ۱۰۰ نمایندگی کنسولی با کارمندان متغیر است. “با این حال، تنها شرکت‌های بزرگ نیستند که آپارتمان ها یا خانه‌های مبله را برای کارمندان خود تدارک می‌بینند. فربوشل توضیح می‌دهد، “بسیاری از مشاغل کوچکتر و متوسط نیز اهمیت این خدمات را در رقابت برای جذب کارگران ماهر تشخیص داده‌اند.

به مونیخ خوش آمدید! – ساکنان جدید مونیخ

مونیخ نه تنها در بین خارجی‌ها بلکه سال‌ها در بین فارغ التحصیلان و متخصصان جوان نیز محبوب بوده است: دانشگاه‌های مشهور و بازار کاری قوی با شرکت‌های رده بالا، به طور متوسط سالانه ۲۷٫۵۰۰ نفر ساکن جدید را به خود جذب می‌کنند. با این حال، فضای زندگی به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۳۰ کمبود ده‌ها هزار آپارتمان در مونیخ ایجاد می‌شود. فربوشل می‌گوید: “در درازمدت، بازار املاک و مستغلات آرام نخواهد شد، چون تقاضا بیش از مسکن موجود و تازه ایجاد شده است.”

بر اساس گفته‌های او جستجو و به دست آوردن آپارتمان به خصوص برای کسانی که تازه به مونیخ وارد می‌شوند، مشکل است. به خصوص، در طول دوره آزمایشی سه تا شش ماهه، بسیاری از ساکنان جدید نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به اجاره نامه‌ای ثابت متعهد باشند. علاوه بر این، بسیاری از صاحبخانه‌ها ترجیح می‌دهند تا املاک خود را به افرادی اجاره دهند که دارای موقعیت‌های دائمی هستند. مشکل دیگر بسیاری از ساکنان جدید مونیخ: آن‌ها هنوز با این شهر آشنا نیستند و نمی‌دانند در کدام منطقه می‌خواهند زندگی کنند. فربوشل می‌داند که “برای بسیاری از افراد، خانه‌های اجاره‌ای مبله اولین قدم برای داشتن آپارتمان خود بدون تعهدی دائمی است.”

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:
whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *