چک لیست اتمام کار برای کارفرمایان

چک لیست زیر، اطلاعاتی کلی در رابطه با اقدامات ضروری هنگام پایان کار یک شرکت ارایه می‌دهد.

 

۱٫ لغو شرکت در ادارات و سازمان‌ها

اتاق بازرگانی:

  • لغو شرکت تجاری، بلافاصله پس از توقف فعالیت

اداره مالیات:

  • لغو خوداشتغالی در فرم رسمی
  • ارایه به موقع اظهارنامه مالیاتی فروش سالانه
  • تعیین سود پایان کار و یا سود نقدی، علاوه بر تمامی مدارک پایان کار

دادگاه منطقه‌ای  (Amtsgericht):

  • برای شرکت‌های ثبت شده در ثبت تجاری: برای لغو ثبت شرکت از طریق دفتر اسناد رسمی اقدام کنید.

بیمه اجتماعی:

  • لغو بیمه کارمندان سابق در شرکت‌های بیمه درمانی و هر صندوق بازنشستگی تکمیلی موجود طبق قانون تأمین اجتماعی
  • اطلاع از تغییر وضعیت بیمه درمانی و بازنشستگی خودتان

انجمن بیمه مسئولیت کارفرما:

  • لغو بیمه حوادث
  • در صورت لزوم، پایان دادن به بیمه حوادث داوطلبانه خود

  خدمات رفاهی:

  • خاتمه قرارداد تأمین با خدمات شهری یا موارد مشابه

IHK/HWK:

  • لغو عضویت در اتاق‌های مربوطه

اداره آماری دولتی (Statistisches Landesamt):

  • لغو شرکت

 

۲٫ خاتمه روابط قراردادی طبق حقوق خصوصی

کارفرما:

  • پرداخت غرامت پایان کار نیاز به مبانی قانونی خارج از روند دادگاه دارد، بطور مثال مبانی قرارداد کاری یا قرارداد جمعی
  • در صورت تصاحب شرکت، اعلام پایان کار از قبل به دلیل تصاحب شرکت امکان پذیر نیست.
  • در صورت تعطیل کردن شرکت، پایان کار شرکت در صورت تحقق الزامات عمومی امکان‌پذیر است (توجه: باید در طول مهلت مشخص شده انجام شود!)
  • اگر شورای کاری وجود دارد، باید حقوق آن رعایت شود.

قراردادهای بلند مدت:

  • مهلت‌های فسخ، به عنوان مثال برای قراردادهای اجاره، قراردادهای لیزینگ، قراردادهای وام و نگهداری را به دقت بخوانید (ممکن است یک بند فوق‌العاده برای فسخ وجود داشته باشد)

انجمن‌های مربوط به کار و حرفه شما:

  • پایان عضویت داوطلبانه

بیمه شرکت:

  • فسخ قرارداد جهت کم کردن ریسک‌های بیمه‌ای

لغو و تغییرات:

  • اشتراک خط تلفن را لغو کنید.
  • تبلیغات در دفترچه تلفن و صفحات روزنامه را حذف کنید.
  • وبسایت خود را تغییر دهید یا حذف کنید.
  • به اداره پست اطلاع دهید (ارسال بسته‌ها در صورت تغییر مکان)
  • فروش یا لغو ثبت وسایل نقلیه شرکت

 لطفا توجه داشته باشید:

  • تعهدات گارانتی با اتمام کار شرکت از بین نمی‌روند. شما تا پایان مهلت مقرر در قبال کار انجام شده مسئول هستید!

دوره‌های نگهداری (Aufbewahrungsfristen):

  • ۱۰ سال: دفاتر و سوابق، موجودی‌ها و صورت های مالی
  • ۶ سال: سایر اسناد مربوط به مالیات

 

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی
تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

Oops! We could not locate your form.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *