۱۰ روش برای استفاده بهینه از لینکدین، Linkedin

linkedin-coffee۱۰ سال پیش، کارآفرینی به نام Reid Hoffman چشم انداز بزرگی‌ داشت که در آن یک سایت اینترنتی قادر به ایجاد و بهبود ارتباطات پیشرفته کاری میان متخصصان می‌‌شد. او وبسایتی را تاسیس کرد که لینکدین Linkein نامیده می‌‌شد و شعارش این بود: “ارتباطات مهم است”

این غول رسانه‌ اجتماعی با ۲۲۵ میلیون عضو در ۲۰۰ کشور دنیا، دهمین سالگرد تاسیس خود را در سال ۲۰۱۴ جشن گرفت. به این مناسبت، Hoffman در وبلاگ خود چنین نوشت: ” چشم انداز ما در لینکدین خلق فرصت‌های اقتصادی برای هر کار کارآفرینی در دنیاست “.

به مناسبت چنین دستاوردی، در زیر به ۱۰ نکته اصلی‌ برای استفاده بهینه از لینکدین اشاره می‌‌نمائیم.

۱. با مخاطب خود با ارائه جزئیات زیاد ارتباط برقرار نمایید

هنگامی که مشغول نوشتن پروفایل شرکت خود در لینکدین هستید لازم است به وضوح بیان کنید که شرکت شما چیست، مشتریان شما که هستند و چگونه می‌‌توانید به آنها کمک نمایید. در واقع هدف این است که خیلی‌ راحت و سریع مشتریان شما از قبل دریابند که شما چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌‌دهید و چرا اصلا آنها باید شما را انتخاب کرده و با شما تماس بگیرند. همچنین در نظر داشته باشید که تصویر و عنوان کاری شما به درستی‌ تخصص شرکت شما و کیفیت پروژه‌های کاریتان را به نمایش بگذارد.

۲٫ اطلاعاتی‌ جالب و جذاب به اشتراک بگذارید

یکی‌ از راه‌های افزایش جذابیت ارتباط میان شما و مخاطبانتان در لینکدین این است که آنها را به صحبت با خودتان در مورد آخرین اخبار مربوط به صنایع مشترک میان شما و مشتریتان وادارید.

شما می‌‌توانید به این مهم با به اشتراک گذاشتن لینک با موضوعاتی جذاب و طرح سوال در مورد این نوشته‌ها دست یابید.

۳٫ Call to action را نیز اضافه نمایید

هدف بسیار مهم بازاریابی اینترنتی تبدیل افراد داخل شبکه ارتباطات (مشتریان بالقوه) به متقاضیان مایل به خرید (مشتریان بالفعل) می‌‌باشد. یک راه برای رسیدن به این هدف ایجاد بخش “call to action” منحصر به فرد در صفحه لینکدین می‌‌باشد.  بجای پر کردن بخش اطلاعات عمومی‌ در صفحه لینکدین با “وبسایت ما” یا “وبلاگ ما” با روی صفحه پروفایل خود، قدمی‌ بزرگتر برداشته و از بازدید کنندگان صفحه لینکدین خود بخواهید تا روی لینک‌های داخلی‌ شما کلیک نمایند. به عنوان مثل در بخش “اینجا کلیک کنید” لینک محصولات یا خدمات خود را هایپرلینک کنید.

۴. گروه ایجاد کنید و در آن مشارکت نمایید

نه تنها ایجاد و مدیریت گروهی که خودتان صاحب آن هستید، تا حدودی به شما اعتبار می‌‌دهد، بلکه به شما این امکان را میدهد که شبکه ارتباطات خود را گسترش داده تا به اشخاص مورد نظر و تاثیر گذر در صنایع خود دسترسی پیدا کنید. در مورد موضوع محبوب و مورد توجه صنایع خود تحقیق نمایید و ۲ تا ۳ موضوع اول را به عنوان محور مباحثات در گروه خود انتخاب نمایید.

۵. محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید

در هنگام ساختن صفحه پروفایل شرکت، حتما قسمت “محصولات و خدمات” آن را پر نمایید. این کار نه تنها فرصتی برای شما ایجاد می‌‌کند که آنچه به مشتری ارائه می‌‌دهید را به شیوه‌ای جذاب توصیف کنید، افراد نیز می‌‌توانند محصولات و خدماتی که شما فهرست می‌‌کنید را توصیه کرده یا به اشتراک بگذارند و به نوعی سفیر برند شما در بازار باشند.

۶. پیام‌های هدف دار بفرستید

با دسترس بودن “صفحه پروفایل شرکت” که لینکدین برای کمپانی‌ها تعبیه کرده است، به روز رسانی استاتوس‌های هدفدار، می‌‌تواند راهی‌ موثر برای صاحبان کسب و کار جهت مناسب سازی محتوای استاتوس‌های بروز شده برای دنبال کنندگان پست‌های شرکت باشد. این مساله کمک می‌‌کند که افراد مورد نظر پیامهای درست و مرتبط را در زمان درستی‌ مطالعه نمایند.

۷. کارمندان شرکت را برای حضور در لینکدین تشویق کنید

یک راه ساده برای گسترش شبکه ارتباطی شرکت، تشویق کارمندان خود به ایجاد صفحه پروفایل در لینکدین برای خود و استفاده فعال از آن می‌‌باشد. با ارتباط برقرار کردن از طریق کارمندانتان، شما در واقع شبکه ارتباطی‌ خود را بروی افراد با پیوند‌های درجه دوم ( second degree connections ) باز می‌‌نمایید. این پیوندها می‌‌توانند مشتریان ارزشمندی برای شما بشوند که شما با آنها قبلاً هیچ ارتباطی از طریق شبکه خود نداشته اید.

۸. صفحه پروفایل خود را برای جستجو بهینه سازید

 با در نظر گرفتن تعداد بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینترنتی که در لینکدین به جستجو می‌‌پردازند، شما باید به دنبال صفحه پروفایلی باشید که در صورت ظاهر شدن در نتیجه جستجو به خوبی خود را نشان دهد. هنگام دستکاری زبان صفحه خود، فراموش نکنید که کلید واژه‌هایی‌ را وارد نمایید که متناسب با زبان انتخابی شما و مرتبط با کسب و کار و صنایعی باشد که در آن مشغول می‌‌باشید تا بدین ترتیب شانستان برای ظاهر شدن اسم تان در نتیجه جستجوی داخلی‌ موتور جستجوگر لینکدین افزایش یابد. کلید واژه‌هایی‌ را در نظر بگیرید که فکر می‌‌کنید یک مشتری بالقوه از آن برای جستجو در لینکدین استفاده می‌‌نماید.

۹٫ از تکه کلام‌های دوره‌ای و زودگذر پرهیز نمایید

اگر شما تاکنون کسب و کار تازه خود را با واژگانی نظیر “خلّاق”، “موثر” و “ابتکاری” توصیف نمودید، شاید وقت آن باشد که استفاده از صفات متفاوتی را در نظر بگیرید. کلمات کلیشه‌ای اجازه نمی‌‌دهند که صفحه پروفایل شرکت شما برجسته شود و حتی شاید این کلمات قادر به انتقال دقیق هویت حرفه‌ای شما نیز نباشند.

۱۰. ستایش و توصیه دریافت نمایید

این مورد می‌‌تواند نظر مشتریان شما در لینکدین باشد. شما می‌‌توانید از مشتریان خود درخواست یک توصیه نامه مکتوب  Recommendation یا به راحتی‌ یک ستایش ساده Endorsement در مورد تخصص خود یا شرکتتان برای داشتن مهارتی خاص نمایید. این نکته خیلی‌ مهم است که ابتدا شما دیگران را endorse نمایید و از فرستادن ایمیل‌های انبوه Mass email به هر کسی‌ در شبکه ارتباطی‌ خود برای دریافت Endorsement پرهیز نمایید چون این مساله می‌‌تواند کشش و جذابیت شما را به راحتی‌ از بین ببرد. در عوض، شبکه ارتباطی‌ خود را به چندین فهرست طبقه بندی نمایید و سعی‌ کنید که به هر گروه پیام‌های سفارشی و شخصی‌ بفرستید.

منبع:  Entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *