تحصیل در آلمان

زندگی و تحصیل در آلمانوقتی‌ اقامت آلمان را اخذ می‌‌نمایید، به این نکته پی‌ خواهید برد که همچنان به اطلاعات زیادی برای شناخت آلمان و زندگی‌ راحت در این کشور احتیاج دارید.

زندگی‌ دانشجویی در آلمان چگونه است؟

خوب اولین مزیت این است که با در نظر گرفتن کیفیت سیستم آموزشی در آلمان، احتمالاً شما در یکی‌ از بهترین دانشگاه‌های اروپا و حتی جهان مشغول به تحصیل خواهید شد. با تجهیزات و تسهیلات بسیار مدرن، کتابخانه‌های بسیار پیشرفته و بزرگ برای تحقیق در رشته تحصیلی‌ خود، و به علاوه مکانی برای  کسب علم در یک محیط آرام شما به خوبی به اهداف علمی‌ خود در این کشور دست میابید. همچنین سیستم آموزشی آلمان در سطح عالی‌ و آکادمیک در طول سال‌های اخیر بسیار بین المللی شده به این معنا که شما فرصت تحصیل و پژوهش با دانشجویان و محققان سراسر دنیا را به دست خواهید آورد. 

آلمان یک ابر قدرت اقتصادی است که تبدیل به مکانی بسیار جذاب برای دانشجویان برای ادامه تحصیلات شده که همین امر این کشور را در رتبه سوم دنیا پس از آمریکا و انگلستان و اول در میان کشورهای غیر انگلیسی‌ زبان قرار داده است. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که دلیل این امر ادغام هوشمندانه سیستم آموزشی سنتی‌ و مدرن در کنار هم می‌‌باشد. بسیاری از برندگان جوایز نوبل دنیا در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کرده اند. بنابرین شکی باقی‌ نخواهد ماند که شما دوره آموزشی بسیار کیفی‌ای را در این کشور تجربه خواهید کرد. به طور خلاصه، تحصیل در آلمان، آسان، جذاب و پر از سرگرمی است.

حضور و زندگی‌ در کشوری جدید همیشه مستلزم تطابق و آموزش فرهنگ آن‌ کشور می‌‌باشد. همیشه توصیه می‌‌شود قبل از مهاجرت به خارج از کشور، خود را برای تقابل با چیز‌های جدید و ناشناخته که ممکن است با آنها مواجه شوید از طریق مطالعه کتاب‌ها و وب سایت‌های مختلف یا از طریق توصیه‌های دوستان و اقوام که در آن‌ کشور حضور دارند، آماده نمایید. برای کسب بهترین تجربه از آلمان، شما می‌‌بایست به اصطلاح خود را در فرهنگ این کشور ذوب کنید. اولین قدم برای نیل به این هدف می‌‌تواند دوست شدن و گذراندن وقت با آلمانی‌‌های اطرافتان باشد. 

کلاب‌های دانشجویی و فعالیت‌های اجتماعی درون و بیرون از محیط دانشگاه، به وفور در آلمان جریان دارد. پس اگر به فعالیت‌هایی‌ نظیر پیاده روی، شطرنج، ورزش یا هر چیز دیگری که در کشور زادگاه خود انجام می‌دادید علاقه مند هستید، ۱۰۰% نظیر آن‌‌ها را در آلمان نیز پیدا خواهید کرد. شاید شنیده باشید که آلمانی‌‌ها تا حدودی در برخورد با دیگران درون گرا و تودار می‌‌باشند، و این قضیه شاید تا حدودی در میان افراد پا به سنّ گذاشته تر در شهر‌های کوچک و قدیمی‌ درست باشد ولی‌ در شهر‌های بزرگ که در آن جوان‌های بسیار زیاد تری زندگی‌ می‌‌کنند، متوجه خواهید شد که آلمانی‌‌ها بسیار خونگرم با دانشجویان کشور‌های مختلف برخورد می‌‌نمایند. 

توجه داشته باشید که بزرگ سالان را به صورت رسمی‌ و با Sie به معنی‌ شما در آلمان مورد خطاب قرار دهید و استادان دانشگاه خود را با اسم فامیل صدا بزنید. البته می‌‌توانید دوستان و همکارانتان را با Du به معنی‌ تو خطاب کنید. ناگفته نماند که آلمانی‌‌ها برای وقت شناسی‌ ارزش و اهمیت زیادی قائل می‌‌باشند، پس وقت شناس باشید. 

بهترین نکته در مورد زندگی‌ دانشجویی در آلمان این هست که دانشگاه‌هایی‌ در شهر‌های بزرگ یا کوچک هستند که به خوبی‌ با هر نوع تیپِ شخصیتی شما انطباق دارند. چه اهل بیرون رفتن، پارتی و کار‌های اجتماعی باشید و چه به دنبال یک زندگی‌ آرام و بی‌ سر و صدا باشید، شما گزینه‌های کافی‌ برای انتخاب در آلمان خواهید داشت.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *