چه مواردی را باید هنگام انتخاب فرم قانونی در نظر بگیرید (GmbH یا UG)

GmbH یا UG؟ چه مواردی را باید هنگام انتخاب فرم قانونی در نظر بگیرید

چه مواردی را باید هنگام انتخاب فرم قانونی در نظر بگیرید

مسیر رسیدن به استقلال در آلمان نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. مسئله ساختار  و فرم حقوقی یک شرکت در هنگام تحقق ایده کسب و کار ، تصمیمی دشوار و مهم است.

وکیل قانونی این مشکل را با اصطلاح انتخاب شکل حقوقی توصیف می کند. شکل حقوقی ساختار اصلی یک شرکت است. چارچوب قانونی – به ویژه میزان مسئولیت – با انتخاب شکل قانونی تعیین می شود.

تأسیس شرکت

در آلمان ، شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) یکی از محبوب ترین اشکال حقوقی است. فقط در سال گذشته ، این نوع فرم حقوقی ۲۷۰۰۰ تاسیس شرکت جدید را در سراسر کشور ثبت کرد. بسیاری از کارآفرینان در آلمان به دلیل محدودیت های گسترده مسئولیت ها ، این نوع شرکت را انتخاب می کنند.  سهامداران GmbH معمولاً فقط در قبال دارایی های وارد شده به GmbH مسئول هستند . علاوه بر این ، شرکت با مسئولیت محدود نیز در خارج از کشور بسیار مورد توجه است ، زیرا این شکل قانونی بیانگر جدیت و قابلیت اطمینان می باشد. با این وجود ، GmbH از معایب عاری نیست: مبلغ مینیمم سرمایه اولیه ( € ۲۵,۰۰۰ ) که تعهد شخصی سرمایه گذار در شرکت است مبلغ کمی نیست. 

قانونگذار در سال ۲۰۰۸ با اصلاح قوانین GmbH  به این مشکل واکنش نشان داد و شرکت کارآفرین (مسئولیت محدود) را وارد این قانون کرد. UG (مسئولیت محدود) در آلمان یک شکل حقوقی جدید نیست ،  بلکه یک فرم فرعی از GmbH است . بنابراین از آن به عنوان “mini GmbH” نیز یاد می شود.

تفاوت ها: GmbH در مقابل UG (مسئولیت محدود)

از آنجا که شرکت کارآفرین (مسئولیت محدود) تنها یک نوع از GmbH است ، این شرکت با همان طرح GmbH تاسیس شده است. هنگام تأسیس UG (مسئولیت محدود) ، انعقاد اساسنامه شرکت ، صدور گواهینامه محضری و ثبت نام در ثبت تجاری الزامی است. با وجود شباهت های اساسی ، تفاوت های زیر بین شرکت ها وجود دارد:

 تفاوت عمده بین UG  و GmbH در میزان سرمایه سهام است.  در مورد UG میزان سرمایه سهام شرکت می تواند به مراتب کمتر از ۲۵۰۰۰ باشد.  UG (با مسئولیت محدود) فقط با یک یورو سرمایه قابل تاسیس است. (که البته توصیه نمی شود)

یکی دیگر از ویژگی های خاص UG (مسئولیت محدود) این است که حداقل سرمایه باید همیشه به صورت نقدی پرداخت شود. به بیان دیگر صور دیگر ارائه دارایی به عنوان سرمایه اولیه مانند آنچه در مورد GmbH وجود دارد در مورد UG صادق نیست. علاوه بر این ، ثبت نام در ثبت تجاری برای شرکت های UG  فقط در صورتی انجام می شود که بلافاصله کل سرمایه سهام پرداخت شده باشد. در طرف مقابل در شرکت های GmbH ، پرداخت نیمی از سرمایه سهام  (۱۲،۵۰۰ یورو) در زمان تاسیس شرکت کافی است. از این نظر ، کل سرمایه سهام GmbH بلافاصله پرداخت نمی شود.

بعلاوه ، جلسه سهامداران UG  (مسئولیت محدود) بلافاصله در صورت بحران فراخوانده میشود. به خصوص در مواردی که شرکت UG با بدهی زیادی تهدید شود.  در مقابل برای GmbH یه ضرب الاجل ۳ هفته ای برای جلسه سهامداران در نظر گرفته میشود.

نام شرکت UG (مسئولیت محدود) یا باید حاوی “Unternehmergesellschaft” باشد یا “UG (مسئولیت محدود)”. مخفف دیگری  مجاز نیست. با این حال ، در مورد GmbH ممکن است صور دیگری غیر از GmbH و Gesellschaft mit beschränkter Haftung انتخاب شود. 

تفاوت مهم دیگر UG با GmbH  این است که ممکن است تمام سودهای UG در پایان سال توزیع نشود. شرکت  UG موظف است یک چهارم سود سالانه خود را پس از وصول بدهی های شرکت  به عنوان ذخیره قانونی حفظ کند.  وقتی این ذخایر در کل به ۲۵۰۰۰ یورو رسید ، UG می تواند به GmbH تبدیل شود.

شرکت UG  به ویژه به دلیل سرمایه کم ، برای شرکت های کوچک یا ارائه دهنده خدمات جایگزین مناسبی برای GmbH می باشد.  با این وجود ، منافع یک کارآفرین همیشه معیار تعیین کننده برای انتخاب شکل قانونی “مناسب” است.  هدف قانون گذار برای معرفی فرم حقوقی UG  در آلمان تسهیل پروسه تاسیس شرکت های مسئولیت محدود بوده است . شرکت های UG بازخورد مثبتی از اقتصاد آلمان دریافت کردند به طوری که تا پایان سال ۲۰۱۷ ، بیش از ۱۰۰۰۰۰ UG جدید در آلمان  تاسیس شد. بنابراین اصلاحات قانون GmbH در سال ۲۰۰۸ را باید باید یک موفقیت تلقی شود.

تیم WBG با صد ها پروژه موفق در زمینه ثبت شرکت در آلمان، مشاور شما در این زمینه است.

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

در جلسات مشاوره استراتژی ما در آلمان شرکت نمایید!
  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *