قانون جدید ماسک زدن در آلمان برای حمل و نقل عمومی و مغازه ها

در اجلاس مقابله با ویروس کرونا در ۱۹ ژانویه ، دولت های فدرال و ایالتی آلمان در حین این که محدودیت های جدیدی را اعمال کردند ، توافق کردند که قرنطینه را حداقل تا ۱۴ فوریه تمدید کنند . یک چیزی که در قانون جدید قرار است تغییر کند، نوع ماسکی است که باید در وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه ها استفاده شود. در اینجا مروری بر آنچه باید بدانید می کنیم.

آلمان قوانین ماسک را سخت تر می کند

از این به بعد ، اگر سوار اتوبوس ، قطار یا تراموا شوید یا به خرید در آلمان بروید ، باید از پوششی با عنوان ماسک پزشکی استفاده کنید. همچنین توصیه می شود که در هر شرایطی که ممکن است با افراد دیگر ارتباط داشته باشید، به عنوان مثال در محل کار یا در محیط های شلوغ ، از ماسک پزشکی استفاده کنید.

تغییر مذکور بر این اساس پایه گذاری شده است که ماسک های پزشکی محافظت بیشتری نسبت به ماسک های پارچه ای روزمره فراهم می کنند.

توجه داشته باشید که این قانون جدید در بایرن، جایی که ماسک های FFP2 از دوشنبه، ۱۸ ژانویه در حمل و نقل عمومی و مغازه ها اجباری بوده، اعمال نمی شود.

ماسک پزشکی چیست؟

تعریف ماسک پزشکی، هم ماسک های جراحی عمومی (OP Maske) و هم ماسک های تنفسی مانند FFP2 یا N95 را در بر می گیرد. ماسک های پارچه ای، روکش ها و سایر پوشش های صورت مانند روسری یا چرم دیگر در وسایل حمل و نقل عمومی یا مغازه ها مجاز نیستند.

اگر کلمات FFP2 و N95 برای شما مطلقاً پوچ هستند، در اینجا یک توضیح سریع در مورد انواع مختلف ماسک و انواع محافظتی که ارائه می دهند ،موجود است:

ماسک های روزمره(Everyday): از پارچه ساخته می شوند ، معمولاً هیچگونه فیلتری ندارند (اما بعضی از آنها را می توان به فیلتر مجهز کرد). هرچه لایه ها بیشتر باشند ، حفاظت بهتری نیز تامین می شود.

ماسک های جراحی: ماسک های یکبار مصرفی که از صورت فرد در برابر پاشش، اسپری یا قطرات بزرگ محافظت می کنند. این ماسک تصفیه کننده نیست و ذرات کوچک، گازها یا مواد شیمیایی را از بدن دور نمی کند.

ماسک تنفس: از چندین لایه پارچه و کاغذ با فیلترهای داخلی ساخته شده، ماسک های تنفسی مانند FFP2، FFP3 و N95 از فرد در برابر ذرات و احتمالاً آئروسل محافظت می کند. لازم به یادآوری است که هیچ ماسکی نمی تواند ۱۰۰ درصد در برابر کوید ۱۹محافظت ایجاد کند. بنابراین متخصصان توصیه می کنند که آنها را به عنوان تنها یک لایه محافظتی در برابر ویروس، در کنار رعایت فاصله گذاری و اقدامات اساسی بهداشتی مانند شستن منظم دست ها، در نظر بگیرید.

آیا در قطارهایی که فاصله افراد زیاد هست نیز باید ماسک پزشکی بزنم؟

نه، این یک استثنا مهم است. قانون ماسک پزشکی در حال حاضر فقط مربوط به حمل و نقل محلی است و بنابراین بر قطارهای منطقه ای یا قطار هایی که در آنها فاصله ی افراد زیاد است و توسط دویچه باهن اداره می شوند، اعمال نمی شود. پوشش دهان و بینی در قطارهای DB اجباری است، اما ماسک های روزمره هنوز قابل قبول هستند.

از کجا می تونم ماسک پزشکی تهیه کنم؟

علاوه بر داروخانه ها، بسیاری از مغازه های معمولی در آلمان از جمله سوپرمارکت ها و مغازه های عمده فروش اکنون ماسک های پزشکی نیز می فروشند. قیمت ماسک های جراحی هر کدام نباید بیش از ۱ یورو باشد ، در حالی که قیمت ماسک های FFP2 معمولاً چیزی بین ۲ تا ۵ یورو است.

هر نوع ماسکی را که خریداری می کنید، مطمئن شوید که روی بسته بندی آن علامت CE ثبت شده است، چرا که نشان می دهد، محصول خریداری شده یک محصول پزشکی آزمایش شده است. پلیس آلمان موارد بی شماری از افراد ناشایست که ماسک های پزشکی جعلی می فروشند را گزارش کرده است.

آیا باید هزینه ماسکم را پرداخت کنم؟

به عنوان یک قانون کلی، شما باید هزینه ماسک را خودتان بپردازید. در مصوبه کرونایی مورد توافق دولت فدرال و ایالتی هیچگونه بازپرداخت یا یارانه ای ذکر نشده است. با این حال، اگر به سر کار رفتن را ادامه می دهید، کارفرمای شما موظف است ماسک پزشکی برای شما تهیه کند.

علاوه بر این، اگر شما بیش از ۶۰ سال سن داشته باشید و یا یک بیماری مزمن داشته باشید، تا حدودی به شما بازپرداخت تعلق می گیرد. این تصمیم توسط دولت فدرال در ماه دسامبر تعیین شد.بنا بر این تصمیم، از شرکت بیمه درمانی خود کوپنی دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد تا دو مجموعه شش ماسکی را فقط با دو یورو خریداری کنید.

با این حال، این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. به دلیل اعتراض عمومی، دولت ایالت باواریا سرانجام برخی احکام را رها کرد و اعلام کرد که ۲٫۵ میلیون ماسک FFP2 رایگان برای افراد نیازمند فراهم می کند. از این رو به نظر می رسد که ممکن است سایر دولت های ایالتی نیز از این الگو پیروی کنند.

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *