شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی (UG)

شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی یا UG یک فرم حقوقی رایج در آلمان است. حدود ده درصد از شرکت‌هایی که در آلمان ثبت تجاری شده‌اند، دارای فرم حقوقی UG می‌باشند. در این مقاله از Wise Business Group برخی اطلاعات ضروری را درباره سرمایه مورد نیاز، مزایا و تعهدات شرکت UG در آلمان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی (UG) در آلمان

UG

شرکت با سهامی محدود کارآفرینی یا mini-GmbH که آن را در آلمان به نام‌های Unternehmergesellschaft, UG  و یا Haftungsbeschränkt نیز می‌‌شناسند، در واقع فرم حقوقی مستقلی نیست، بلکه تقریباً همان GmbH  است. با این تفاوت که میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای ثبت نهایی شرکت کمتر از ۲۵۰۰۰ یورو می‌‌باشد. این بدان معنی‌ است که در آلمان می‌‌توان شرکت‌هایی با مسئولیت محدود با سرمایه حداقل ۱ یورو تأسیس کرد.

به منظور جبران مقدار سرمایه اولیه در این فرم حقوقی، شرکت موظف است که همواره یک‌ چهارم از میزان سود خالص سالیانه خود را تا رسیدن به مبلغ ۲۵۰۰۰ یورو که حداقل سرمایه برای تشکیل شرکتGmbH است، حفظ کند. این سرمایه نقدی جمع‌آوری شده، یعنی‌ ۲۵۰۰۰ یورو، می‌‌تواند بعدها به سهام شرکا تبدیل شود که در این صورت، شرکت mini-GmbH به صورت رسمی‌ به شرکت کامل GmbH تبدیل می‌‌گردد.

در Wise Business Group بیشتر بخوانید: کدام یک در آلمان بهتر است؟ GmbH یا UG؟

مزایای کلیدی

  • شرکت UG یک فرم حقوقی با مسئولیت محدود در آلمان می‌باشد. از این رو، مزیت اصلی آن این است که سهامداران هیچ‌گونه مسئولیتی با دارایی‌های شخصی خود ندارند.
  • تأسیس چنین شرکتی در آلمان نسبتاً سریع و آسان است. به طور معمول، مدت زمان لازم برای تأسیس یک UG حدود ۴ تا ۸ هفته ‌می‌باشد.  
  • پس از تأسیس، تبدیل UG به یک شرکت GmbH در آلمان امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره یک شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) در آلمان بدانید!

مقررات و تعهدات

mini_gmbhشرکت‌های mini- GmbH و GmbH دارای دستور العمل استاندارد شده‌ای تحت قانون شرکت‌های مسئولیت محدود در آلمان هستند که به آن‌ Model Article می‌‌گویند. این آرتیکل (اساسنامه) نیز باید در دفتر اسناد رسمی‌ (نوتاری) ثبت و امضا شود. به جز موارد جزئی که در آرتیکل هر فرم حقوقی ذکر شده است، شرکت‌های mini- GmbH تحت همان مسئولیت‌ها و قوانینی قرار می‌‌گیرند که برای شرکت‌های استاندارد GmbH در نظر گرفته شده است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه‌اندازی شرکت‌های GmbH یا mini-GmbH در آلمان اینجا کلیک کنید.


اطلاعات مربوط به شرکت‌های UG یا mini-GmbH در آلمان در یک نگاه

  • شرکت کارآفرین (UG) از سال ۲۰۰۸ در آلمان وجود داشته‌است.
  • این شرکت، شکل خاصی از یک شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) در آلمان است و یک فرم حقوقی مستقل نیست.
  • در زبان عامیانه، آن را با نام mini-GmbH نیز می‌شناسند.
  • سرمایه اولیه مورد نیاز برای تأسیس شرکت UG در آلمان تنها ۱ یورو است.
  • سهامداران UG باید یک چهارم از سود خالص سالانه را برای جبران مقدار سرمایه اولیه در شرکت نگه‌ دارند.
  • پس از تأمین ۲۵۰۰۰ یورو به عنوان سرمایه اولیه، می‌توانید شرکت UG خود را به یک GmbH تبدیل کنید.

  •  

ثبت شرکت در آلمان
برای دریافت مشاوره در خصوص ثبت و راه‌اندازی شرکت در آلمان می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما می‌توانیم در مواردی همچون‌ انتخاب فرم حقوقی مناسب، ثبت کسب‌وکار، ورود به ثبت تجاری، حسابداری و امور مالیاتی در آلمان به شما کمک کنیم. در صورت وجود هر گونه سؤال در این زمینه می‌توانید از طریق لینک واتساپ زیر با ما در ارتباط باشید.

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

چنانچه فرم زیر را تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید، مشاوران ما می‌توانند وقت مشاوره‌ای را نیز برای شما در نظر بگیرند.

راه‌اندازی سریع شرکت

  • لطفا با کد کشور و استان وارد نمایید!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.