شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)

خصوصیات

شرکت با مسئولیت محدود، GmbH رایج‌ ترین شکل حقوقی شرکت‌های سهام در آلمان می‌باشد که به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این نوع شرکت‌ها انعطاف پذیری زیادی دارند و میزان تعهداتشان در حد متوسط می‌‌باشد. شرکت‌های GmbH متعحد به پرداخت دو نوع مالیات به نام‌های مالیات بر درامد و مالیات تجارت می‌‌باشند که در مقایسه با سایر کشورهای ‌اروپایی، آلمان یکی‌ از بهترین نرخ‌های مالیاتی را دارا می‌‌باشد. ثبت و راه‌ اندازی یک شرکت gmbh آسان و غیر پیچیده است و می‌‌تواند فقط در چند مرحله به پایان برسد.

سهم سرمایه

حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی این نوع شرکت ۲۵،۰۰۰ یورو می‌‌باشد، که در هنگام ثبت حداقل نصف این مبلغ یعنی‌ ۱۲،۵۰۰ یورو باید به صورت رسمی‌ و در شرایط قابل بررسی به حساب بانکی‌ شرکت واریز شود.

فرایند راه‌اندازی

شرکت GmbH با ثبت نام سهامداران، سند و اساسنامه در حضور دفتردار رسمی‌ ثبت می‌‌شود و در حالت ایده‌آل، بین ۳ تا ۴ هفته کاری طول می‌‌کشد تا روند اداری ثبت انجام شود و شرکت آماده شروع کار رسمی‌ گردد.

سیستم مدیریت

شرکت GmbH به صورت  رسمی‌ و قانونی‌ توسط برد مدیریتی خود اداره می‌‌شود و باید حداقل دارای یک مدیر عامل رسمی‌ باشد که میتواند سهامدار هم نباشد. با صدور دستورالعمل رسمی‌ به مدیر مدیران اجرایی، سهامداران قادرند به صورت مستقیم بر کار مدیریت نظارت داشته باشند.

فرایند ثبت نهائی

به منظور اخذ اعتبار لازم برای شروع فعالیت، شرکت همچنین می‌‌بایست ثبت تجاری شود. مدیر عامل یا وکیل رسمی‌ وی می‌‌بایست فرم ثبت تجاری را در دفتر ثبت اسناد و در حضور دفتر دار رسمی‌ امضا نماید، تا شرکت به طور رسمی‌ به عنوان یک نهاد حقوقی در کشور آلمان معرفی‌ شود. پس از ثبت نام تجاری، شرکت GmbH می‌‌بایست نوع فعالیت خود را نیز در اداره بازرگانی Gewerbeamt ثبت کند.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.