سفر به آلمان در زمان کرونا

اطلاعات جدید برای مسافران

برای گذراندن تعطیلات در آلمان و یا خارج از کشور به چه نکاتی باید توجه کنید؟ چه قوانینی وجود دارند و مسافران از کشورهای پرخطر باید به چه نکاتی توجه کنند؟

گذراندن تعطیلات در آلمان

اگر مایل به گذراندن تعطیلات در آلمان هستید، باید قوانین مختص به هر ایالت را مطالعه کنید. به خصوص اگر از منطقه‌ای هستید که تعداد زیادی از افراد در آن به تازگی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. به عنوان مثال، در برخی از ایالت‌های آلمان، اگر از منطقه‌ای می‌آیید که تعداد زیادی از افراد در آن به تازگی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، اجازه ندارید در هتل یا اقامتگاه اقامت داشته باشید. غالبا می‌توانید با نشان دادن جواب آزمایش منفی از این قائده مستثنی شوید (که البته نباید در زمان ورود، بیشتر از ۴۸ ساعت از جواب آزمایش  گذشته باشد). بنابراین، لطفاً اطلاعات لازم در مورد مقررات محلی ایالتی که می‌خواهید به آن سفر کنید را از وب سایت ایالتی فدرال کسب کنید.

گذراندن تعطیلات در خارج از کشور

از ۱۵ ژوئن آلمانی‌ها می‌توانند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تعطیلات بروند. کنترل‌های مرزی نیز دیگر صورت نمی‌گیرند. این مورد در مورد سایر کشورهای اروپایی نیز صدق می‌کند اما سفر به کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا ممکن است با مشکلاتی روبرو باشد. با توجه به اطلاعات وبسایت وزارت خارجه‌ی دولت فدرال آلمان می‌توانید بفهمید که این کشورها کدام هستند و چه مقرراتی در سایر کشورها اعمال می شود.

لطفاً قبل از شروع سفر از شرایط ورود به هر کشور مطلع شوید. در بسیاری از کشورها ورود از آلمان در حال حاضر امکان پذیر نیست.

ورود از یک منطقه‌ی پر خطر:

در نظر بگیرید که:

  • آیا شما از یک منطقه‌ی پر خطر وارد آلمان می‌شوید؟ بنابراین باید بلافاصله پس از ورود یک آزمایش منفی کرونا ارائه دهید یا مستقیما به خانه یا مقصد خود بروید و خود را به مدت دو هفته قرنطینه کنید (قرنطینه‌ی خانگی). همچنین باید سریعاً ورودتان را به اداره بهداشت محل سکونت خود گزارش دهید. از نتیجه‌ی آزمایش کرونا نباید بیش از ۴۸ ساعت گذشته باشد. دولت فدرال آلمان و ایالت‌های آلمان در مورد این مقررات همگی توافق کرده‌اند. در اینجا می‌توانید اداره بهداشت و درمان خود را پیدا کنید.
  • در بسیاری از کشورها می‌توانید قبل از سفر به آلمان آزمایش بدهید، در غیر این صورت بعد از ورود به آلمان از شما آزمایش گرفته می‌شود. آزمایش کرونا در آلمان برای شما رایگان است. در حال حاضر امکانات آزمایشی در بسیاری از فرودگاه‌های آلمان وجود دارد. همچنین می‌توانید با شماره ۱۱۶ ۱۱۷ تماس بگیرید تا بفهمید که نزدیکترین آزمایشگاه در نزدیکی خانه‌تان کجاست. اگر می‌خواهید توسط پزشک خانوادگی خود آزمایش شوید، قطعاً باید از قبل با آن‌ها تماس بگیرید. در صورت مثبت بودن آزمایش، در هر صورت قرنطینه‌ی دو هفته‌ای لازم است. توجه کنید که تا زمانی که نتیجه‌ی آزمایش در دسترس نباشد، باید به قوانین قرنطینه عمل کنید.
  • در مدت زمان قرنطینه، خروج از خانه یا آپارتمان و ورود بازدید‌کنندگان به خانه مجاز نیست. فراموش نکنید که این اقدام برای محافظت از خانواده، همسایگان و سایر اطرافیان شماست. نقض قوانین قرنطینه می تواند بسیار گران تمام شود!
  • می‌توانید با دیدن لیست RKI مطلع شوید که آیا در یک منطقه‌ی پرخطر اقامت داشته‌اید یا خیر. بسیاری از کشورهای خارج از اروپا به لیست مناطق پر خطر تعلق دارند.
  • اگر در مورد مقررات قرنطینه سوالی دارید، بهتر است مستقیماً با اداره‌ی بهداشت محل زندگی خود تماس بگیرید.
  • از ۸ آگوست ۲۰۲۰، انجام آزمایش کرونا برای تمامی افرادی که از مناطق پرخطر وارد آلمان می‌شوند، اجباری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *