راه اندازی کسب و کار در آلمان : راهنمای گام به گام

آیا شما در کشوری خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنید؟
یا اینکه دارای صلاحیت حرفه ای خاص از کشور خود یا آلمان هستید و قصد راه اندازی کسب و کار خود به عنوان یک شخص متخصص کسی است که دارای آموزش حرفه ای در حوزه تجارت یا امور فنی باشد. یا کسی می باشد که با موفقیت دوره های آکادمیک را پشت سر گذاشته است. را در این کشور دارید؟ یا می خواهید در آلمان به عنوان فریلنسر (خود اشتغالی =Selbständigkeit) فعالیت کنید ؟ در این قسمت میتوانید با معیار های مورد نیاز برای تامین اهداف بالا آشنا شوید.
به محض تیک خوردن این لیست معیارها شما پی خواهید برد که چه باید بکنید تا بتوانید ایده های خود را به کسب و کار تبدیل نمایید.

سوال اول: مجاز به انجام چه کارهایی در آلمان هستم؟
به طور کلی حرفه ها در آلمان از جهت مختلف طبقه بندی میشوند. این حرفه ها ممکن است ضابطه‌ای reglementierte Berufe, یا غیر ضابطه‌ای nichtreglementierten Berufen باشد. گرفتن مجوز(Zulassung) کار و به تبع آن اقامت آلمان برای حرفه های غیر ضابطه‌ای راحت تر می باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا کسب و کار آینده شما در آلمان در گروه شغل های تجاری gewerblichen Berufe قرار می گیرد یا در طبقه شغل های آزاد Freie Berufe/Freiberufliche Tätigkeit. پروسه ثبت تجاری برای هر کدام از موارد فوق متفاوت می باشد. همچنین باید اطلاعات لازم در مورد شغل های کاذب Scheinselbständigkeit داشته باشید که در آلمان غیر قانونی می باشد.

سوال دوم: به چه نیاز دارم؟
شما باید بدانید  چه نوع اقامتی Aufenthaltstitel / Aufenthaltsstatus باید در آلمان داشته باشید که بتوانید کسب و کار خود را شروع کنید و به چه مدارکی برای نیل به این هدف نیازمند می باشید. همچنین باید بدانید به چه مجوز یا مجوز هایی برای راه اندازی کسب و کار خود نیازمند می باشید و کجا می توانید خود را به عنوان فریلنسر(خود اشتغال) ثبت رسمی Anmeldung نمایید. همچنین با کمک ما میتوانید طرح کسب و کارBusiness-plan خود را بنویسید.

سوال سوم: قدم بعدی چیست ؟
حتی زمانی که تمام مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار خود در آلمان را دریافت نمودید و بیزینس پلن خود را به درستی تکمیل کردید همچنان می بایست موارد بسیار مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشد تا بتوانید ایده کاری خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل نمایید. از طریق ما می توانید اطلاعات مکفی در زمینه سیاست های مهم بیمه در آلمان, مواجهه با کارمندان بالقوه خود در آلمان و اصول کلیدی بازاریابی در آلمان دست یابید. همچنین خواهید آموخت چگونه می توانید امور مالیاتی و حسابداری Buchhaltung را رتق و فتق نموده و چه نوع مالیات هایی را پرداخت نمایید.