ده فرصت سرمایه گذاری در آلمان

کشورآلمان که رسما با جمهوری فدرال آلمان شناخته میشود در اروپای غربی- مرکزی قرار دارد و عضوی از کشورهای منطقه شنگن محسوب می شود. پایتخت و بزرگترین شهر آن برلین می باشد و زبان رسمی آن نیز آلمانی است هر چند که زبان انگلیسی نیز این روز ها به صورت شایع تری نسبت به گذشته استفاده می شود. با جمیعت ۸۲ میلیونی، آلمان پر جمیعت ترین کشور اتحادیه اروپا است و قدرت اصلی سیاسی و اقتصادی این اتحادیه نیز به حساب می آید. بر اساس شاخص تولید ناخالص ملی این کشور رتبه چهارم را در جهان داراست.

با رتبه سوم توامان بزرگترین صادر کننده و وارد کننده جهان، استاندارد های بالای زندگی و صنعتی توسعه یافته، کشوری با بالاترین رتبه بهره وری کاری در جهان است. برند های بزرگ جهانی مثل مرسدس بنز، آدیداس،  بی ام و، فلکس، ساپ، پورشه، زیمنس، آاودی، بوش، آلیانز، و بسیاری دیگر همگی آلمانی هستند که دفتر مرکزی آنها نیز این کشور است.

در کنار تولید، حوزه های دیگری مثل آموزش، ورزش، مراقبت های بهداشتی، فن آوری و حتی توریسم منابع دیگری از درامد برای آلمان به حساب میایند. این کشور هفتمین کشور جهان از لحاظ تعداد بازدید کننده در سال ۲۰۱۲ با ثبت ۴۰۷ میلیون بازدید کننده در سال بوده که با  ثبت درآمدی بالغ بر ۳۴ میلیارد یورو در این سال جزو پر درامد ترین کشور های اروپایی در حوزه توریسم نیز بوده است. 

با در نظر گرفتن این ظرفیت ها، چنانچه تصمیم به مهاجرت به آلمان به نیت آغاز کسب و کاری در این کشور را دارید بهتر است ده فرصت زیر را نیز در نظر داشته باشید: 

ده فرصت سرمایه گذاری در آلمان

۱- تولید
 آلمان یکی از مطمئن ترین مقاصد جهان برای تولید محصولات استاندارد و کیفی است.  بنابرین چنانچه مطمئن هستید که ظرفیت مالی لازم برای راه اندازی یک شرکت تولیدی در آلمان را دارید، می توانید به فکر تاسیس یک کارخانه در یکی از شهر های آلمان نیز باشید. می توانید وارد حوزه تولید گجت های الکترونیک یا لوازم یدکی خودرو یا هر نوع محصول مورد نظر دیگر خود در آلمان شوید.
۲- برش لیزر و جوش کاری قطعات فلزی
برش لیزر در آلمان کسب و کاری است با با تقاضای بالا، راه اندازی نسبتا راحت و سوددهی بالا. از طرفی دیگر این بیزینس احتیاج به سرمایه اولیه خیلی زیادی ندارد و یک فرد می تواند به تنهایی آن را اجرا و مدیریت نماید. 
۳- پشتیبانی فروش آنلاین
آلمان کشوری فوق صنعتی با فناوری پیشرفته است. بنابرین اگر خود را متخصصی در زمینه فناوری اطلاعات میدانید یا به سرمایه گذاری در این صنعت علاقه مندید شاید بهتر باشید که کسب و کار پشیتبانی فروش IT خود را در آلمان آغاز نمایید. می توانید با فروش گجت های IT شروع کنید یا خدمات پس از فروش آن مثل نصب، راه اندازی و تعمیرات را عرضه نمایید. بازار خدمات پشتیبانی IT در آلمان بسیار بزرگ است و تمامی اقشار اقتصادی را در این کشور در بر میگیرد.  
۴- آرایشگری و سالن های زیبایی
کسب و کار راحت و در عین حال نسبتا سود ده دیگر در آلمان سالن های زیبایی و آرایشگاه ها هستند. اگر شما آرایشگری به صورت حرفه ای می دانید میتوانید با گرفتن مجوز های لازم یا معادل سازی مدارک خود در آلمان این کسب و کار را آغاز نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در انتخاب مکان آرایشگاه خود خوب دقت کنید و آنگاه هست که از میزان درآمدی که میتوانید داشته باشید بخصوص در آخر هفته ها متعجب خواهید شد. 
۵- فروشگاه حیوانات خانگی
آلمانی ها معروف به علاقه مندی به حیوانات خانگی هستند. بنابر این چنانچه علاقمند به حیوانات هستید میتوانید تقریبا در هر شهری یک فروشگاه حیوانات خانگی راه اندازی کنید. در واقع اگر بتوانید فروشگاهی راه اندازی کنید که به صورت جامع تمام محصولات مربوط به انواع حیوانات خانگی را عرضه کند میتوانید مطمئن باشید که بازگشت سرمایه مناسبی برای این پروژه خود در آلمان خواهید داشت. 
۶- فرشگاه مواد غذایی
خواربار فروشی نیز از جمله کسب و کار هایی است که میتواند در هر جای دنیا از جمله آلمان به خوبی دوام بیاورد و به خصوص اگر بخوبی مکان یابی و مدیریت شود میتواند خیلی سودده نیز باشد. بنابرین اگر به دنبال کسب و کاری در آلمان می باشید که احتیاج زیادی به سرمایه و مهارت های فنی خاصی نداشته باشد میتوانید به فکر راه اندازی یک خواربار فروشی در مکانی مناسب در هر شهری از آلمان که می خواهید باشید.  
۷- کارگاه تعمیرات خودرو
یکی دیگر از کسب و کار های پر رونق و سودآور که شاید بخواهید در آن سرمایه گذاری کنید کارگاه تعمیرات خودرو در آلمان است. البته اگر خود بخواهید امور فنی آن را انجام دهید مسلما نیاز به مجوز و مهارت های فنی خاص خود می باشد. در واقع اگر خود یا کارمندان شما به خوبی به زبان آلمانی صحبت کنند و مغازه شما در مکان مناسبی قرار گرفته باشد آن موقع میتوانید تعداد بسیار زیادی از مردم را به سمت گاراژ خود جذب نمایید که تقاضای تعمیر یا اخذ خدمات از شما را داشته باشید. 
۸- آموزشگاه های زبان انگلیسی
اگر تا به حال در آلمان حضور داشته اید حتما متوجه شده اید که در کنار زبان آلمانی زبان انگلیسی نیز به صورت نسبتا شایعی در آلمان استفاده می شود. به خصوص نسل جدید آلمان علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی در این کشور دارد. برای همین اگر انگلیسی خوانده اید می توانید به راه اندازی یک آموزشگاه زبان انگلیسی نیز فکر کنید. به ویژه اگر بتوانید کلاس های نیمه وقت یا شبانه برگزار کنید می توانید به جذب مشتریان شرکتی و خصوصی امیدوار باشید. 
۹- عمده فروشی محصولات الکترونیک
اگر صحبت از محصولات و فناوری قابل اعتماد الکترونیکی و الکتریکی باشد، آلمان همیشه در خط مقدم قرار دارد. شما می توانید به عرضه عمده محصولات الکترونیک در آلمان مشغول شوید و به خصوص اگر بتوانید به بازار های بین المللی از طریق یک پلتفرم آنلاین دسترسی پیدا کنید بازگشت سرمایه فوق العاده ای خواهید داشت. همچنین در سراسر دنیا صاحبان فروشگاه های الکترونیک در کشور های دیگر همیشه به دنبال پیدا کردن نماینده ای در آلمان می باشند و چنانچه که فروشگاه عرضه لوازم الکترونیک شما در آلمان گردش مالی و موقعیت مکانی خوبی داشته باشد می توانید شرکایی جهانی نیز داشته باشید. 
۱۰- لوازم یدکی خودرو
 عرضه و فروش لوازم یدکی خودرو نیز کسب و کار عملی و سود آور دیگری است که می تواند در صورت داشتن سرمایه مناسب به خوبی در آلمان اجرا شود.  همچنین که در بالا اشاره شد یا میتوانید وارد تولید این قطعات شوید یا اینکه به عمده فروشی یا خرده فروشی آنها بپردازید. هر انتخابی که داشته باشید اگر کسب و کار خود را درست مدیریت کنید حتما بازگشت سرمایه بسیار عالی ای خواهید داشت. 

لازم به ذکر است که موفقیت تمامی کسب و کار های لیست شده فوق در آلمان نیازمند سرمایه کافی، استراتژی مناسب بازاریابی، مکان یابی و فروش و حتی در بسیاری موارد اخذ مجوز های لازم و آشنایی نسبی به زبان آلمانی می باشد. البته در مورد آخر چنانچه سرمایه گذار خود مجوز لازم  یا تسلط به زبان را نداشته باشد، می تواند با استخدام نیروی کار آلمانی این خلا را پر نماید. 

همچنین اگرفکر میکنید که زمان یا توان لازم برای شروع هیچ کدام از کسب و کار های فوق را از ابتدا ندارید میتوانید کسب و کار های از قبل راه اندازی شده در صنایع فوق را خریداری کنید. در آلمان بیزینس های زیادی به صورت منظم برای فروش ارائه میشوند که میتوانید به بررسی و مطالعه آنها نیز بپردازید.

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *