ثبت رکورد جدید سرمایه گذاری خارجی‌ در آلمان در سال ۲۰۱۴

رویترز، مایکل مارتین

germany economic performance wise business groupکشور آلمان به رکورد ۳/۲ میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی‌ در سال گذشته رسید و این به دلیل سرمایه‌گذاری‌های جدیدیست که عموما به وسیله چین در سال ۲۰۱۴ انجام شده است.

سرمایه گذاران خارجی‌ ۱،۱۹۹ پروژه جدید را در این کشور در سال ۲۰۱۴ آغاز کردند که افزایش ارزش ۱۸/۵ درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ (۲/۷ میلیارد یورو) برای آلمان به همراه داشته است.

سرمایه‌گذاری خارجی‌ همچنین ۱۶،۰۰۰ شغل جدید در قویترین کشور اقتصادی اروپا در سال گذشته ایجاد کرده است. آلمان مامنی‌ بسیار عالی‌ برای سرمایه‌گذاری در اروپا است و یکی‌ از پویا‌ترین اقتصادهای دنیا با رشدی بی‌ سابقه در میان کشور‌های صنعتی‌ است.

بستر بسیار عالی‌ اقتصادی و صنعتی‌، موقعیت لجیستیکی بسیار مناسب در قلب اروپا، و نیروهای کاری با صلاحیت بالا از جمله مزایای آلمان نسبت به سایر کشور‌های اقتصادی دیگر در منطقه اروپا به حساب می‌‌آیند.

بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران تاکنون از کشور چین می‌‌باشد که رتبه اول را از ایالات متحده در سالهای اخیر ربوده است. این کشور در ۱۹۰ پروژه جدید بزرگ در آلمان در سال اخیر از بخش تولید گرفته تا تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است که ۳۷% بیشتر از زمان مشابه در سال ۲۰۱۳ می‌‌باشد. سرمایه‌گذاران آمریکایی‌ ۱۶۸ پروژه جدید و کشور سوئیس در ۱۳۰ پروژه جدید سرمایه‌گذاری کرده اند.

بیشتر از نصفی از سرمایه‌گذاران از اروپا هستند. آلمان به طور عمده مکانی جذاب برای سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های جنوب اروپا می‌باشد از آنجایی که اقتصاد بسیار قوی آلمان به این شرکت‌ها اجازه داده که ضعفهای موجود در بازار منطقه خودشان را پوشش دهند.

خبر گذاری رویترز، لینک اصلی‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *