بروزرسانی: لیست کشورها و مناطق پرریسک آلمان از نظر کرونا ویروس

در حال حاضر، اکثر کشورهای جهان در لیست “کشورهای پرریسک” کرونا ویروس قرار دارند، اما برخی مناطق در اروپا آسیب دیده اند. در اینجا آخرین اخبار ارائه شده است.
لطفا توجه داشته باشید که این مقاله در تاریخ ۱۷ سپتامبر منتشر شده است اما وضعیت ممکن است تغییر کند.
در خلال این همه‌گیری، آلمان محدودیت‌های سفر را برای آزمایش و کنترل ویروس کرونا ایجاد کرده است. موسسه رابرت کخ (RKI) برای بهداشت عمومی لیستی به روز شده از مناطق خطر را ارائه می‌کند.

منطقه خطر چیست؟
منطقه خطر هر کشور یا منطقه ای خارج از آلمان است که در آن خطر ابتلا به کرونا ویروس SARS-CoV-2 زیاد است.

چند مکان به عنوان مناطق خطر طبقه بندی شده‌اند؟
حدود ۱۶۰ کشور یا منطقه در سراسر جهان توسط آلمان، مناطق پرخطر در نظر گرفته شده است که شامل آمریکا، هند، مکزیک، آفریقای جنوبی، اسپانیا (از جمله جزایر قناری)، بروکسل (پایتخت بلژیک) و اسرائیل هستند.
برخی از این کشورها مانند هند، مکزیک و آفریقای جنوبی در هشدار جهانی علیه سفرهای توریستی که در ماه مارس توسط دولت آلمان اجرا شد، گنجانده شدند.
دولت قصد دارد هشدار سفر جامع را از اول اکتبر لغو کند اما با راهنمایی خاص جایگزین می‌شود. اگر کشورها هنوز “پرریسک” قلمداد می‌شوند، به مردم آلمان همچنان هشدار داده می‌شود که از ملاقات با آن‌ها خودداری کنند.
تعداد معدودی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که در فهرست مناطق خطرناک ذکر نشده اند عبارتند از استرالیا، کانادا، چین، ویتنام، تایلند، نیوزیلند و ژاپن.
از اواسط ماه ژوئن سفر در اتحادیه اروپا مجاز می‌شود اما وقتی مناطق و کشورهایی هنوز پرخطر معرفی می‌شوند، محدودیت‌ها را می‌توان تغییر داد.

آخرین تحولات چیست؟
طبق گزارش The Local، وین پایتخت اتریش در ۱۶ سپتامبر به دلیل افزایش تعداد موارد Covid-19، منطقه پرخطر اعلام شد.
در اینجا برخی دیگر از موارد اخیرا اضافه شده به لیست پرخطر مانند لیست ۱۷ سپتامبر آمده است:

فرانسه: منطقه Hauts-de-France و قلمرو خارج از کشور La Réunion نیز در حال حاضر به عنوان مناطق پرخطر در نظر گرفته شده اند.
این مناطق بهÎle-de-France ،Provence-Alpes-Côte d’Azur (هر دو از ۲۴ آگوست)، Occitanie ، Nouvelle-Aquitaine ،Auvergne-Rhone-Alpes و Corse (همه از ۹ سپتامبر) پیوستند.

کرواسی: شهرستانهای برود-پوساوینا و ویروویتیتسا-پودراوینا به همراه شیبنیک-کنین از ۲۰ اوت، زادار (از ۲ سپتامبر) دوبروونیک نرتوا و پوژگا-اسلاونیا از ۹ سپتامبر به عنوان مناطق پرخطر در نظر گرفته شده اند.

هلند: استانهای هلند شمالی و هلند جنوبی در حال حاضر به عنوان مناطق پر خطر شناخته می‌شوند. هر دو از ۲۶ اوت به آروبا و سنت مارتن پیوستند.

رومانی: شهرستانهای نامس و کاراش-سورین به عنوان مناطق پرخطر در نظر گرفته می‌شوند. آنها به باکائو (از ۱۲ آگوست)، بیهور (از ۷ اوت)، برئیلا (از ۱۲ آگوست)، براشوو (از ۱۲ آگوست)، بُخارست (از ۱۲ اوت ۱۲)، یاش (از ۹ سپتامبر)، ایلفوو و پراهووا (هر دو از ۱۲ آگوست) پیوستند.
مناطق ارجش و دمبوویتسا در رومانی دیگر به عنوان مناطق پر خطر شناخته نمی شوند.

سوئیس: کانتون فریبورگ به عنوان یک منطقه پرخطر در نظر گرفته شده است. به کانتون‌های ژنو و وو (هر دو از ۹ سپتامبر) می‌پیوندد.

جمهوری چک: منطقه بوهمی مرکزی به عنوان یک منطقه پرخطر دیگر در نظر گرفته شده است. پراگ از ۹ سپتامبر به عنوان یک منطقه پرخطر طبقه بندی شده است.

مجارستان: شهر بوداپست به عنوان یک منطقه پرخطر در نظر گرفته شده است.

چه زمانی منطقه ای در آلمان به عنوان “منطقه ای پر ریسک” طبقه بندی می‌شود؟
زمانی یک کشور یا منطقه خطرناک اعلام می‌شود که بیش از ۵۰ مورد جدید در هر ۱۰۰۰۰۰ شهروند در هفت روز گذشته داشته باشد.
این تصمیم را وزارت خارجه فدرال، وزارت کشور، وزارت بهداشت و RKI گرفته اند.
سایر عوامل مانند اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع Covid-19 در نظر گرفته می‌شود، در صورت شیوع موضعی یا گسترده به علاوه استراتژی ها و قوانین آزمایش در محل مانند بهداشت یا ردیابی تماس، در نظر گرفته می‌شوند.
لیستی از مناطقی که به عنوان پرخطر در نظر گرفته شده اند را می‌توان در وب سایت RKI یافت، که به طور منظم به روز می‌شود.
مسافرانی که از مناطق پرخطر کرونا ویروس به آلمان برمی گردند باید مدرکی دال بر نتیجه منفی آزمایش کرونا ویروس ارائه دهند یا در بدو ورود آزمایش رایگان انجام دهند.
کسانی که مدرکی دال بر تست منفی ارائه نکرده اند، باید برای یک دوره (معمولاً ۱۴ روز) یا تا زمان دریافت نتیجه منفی، به قرنطینه داخلی بروند.
اجرای این قانون و قوانین پیرامون آن برعهده هر ایالت آلمان می‌شود. لطفا برای کسب اطلاعات دقیق با بخش بهداشت ایالتی که به آن سفر می‌کنید یا در آن زندگی می‌کنید تماس بگیرید.

منبع خبر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *