امکان سنجی ایده بازرگانی در آلمان

اگر علاقه مند به دانستن این نکته هستید که  حضور شما در آلمان ارزش زمان و هزینه ای که صرف می کنید را دارد یا خیر، باید نگاهی کاملا  انتقادی به ایده بازرگانی استارت آپ خود در آلمان داشته باشید. انجام یک مطالعه امکان سنجی مناسب که جنبه های مختلف کسب و کار شما را به دقت مورد بررسی قرار می دهد به شما کمک می کند که دریابید که ایده بازرگانی شما چه شانس موفقیتی در این کشور دارد. نا گفته نماند که صرف نظر از ریسک های همیشگی موجود در یک کسب و کار استارت آپ، حضور شما در کشوری که اشراف کامل به زبان و فرهنگ کسب و کار آن را ندارید خود حاوی ریسک های بالقوه دیگری است که باید به خوبی توسط شما و مشاوران شما در آلمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.   

مطالعه امکان سنجی کسب و کار استارت آپ شما در آلمان باید شامل دو قسمت بسیار مهم باشد.

  • امکان سنجی بازار هدف
  •  امکان سنجی مالی

در ذیل به توضیح هر قسمت می پردازیم :

امکان سنجی بازار

شما باید ایده کاملا روشنی از بازار هدفی که کسب و کار شما قرار است در آنجا شکل بگیرد داشته باشید. خواه بازار هدف کسب و کار شما در خود آلمان باشد و خواه در ایران، کشور های همسایه ایران یا سراسر جهان، مطالعه امکان سنجی بازار هدف حتما باید موارد خاصی را در برگیرد. برای بهتر جا افتادن این نکته کسب و کار صادرات از آلمان به ایران را به عنوان مثال این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم . 

فاکتور های مورد نظر به شرح زیر می باشند:

  • تقاضا برای محصولات یا خدمات شرکت آلمانی شما در ایران به چه میزان است؟
  • مشتریان شما از برای محصولات اروپایی شما از چه نوع و طبقه ای می باشند؟
  • تعداد مشتریان بالقوه شما در ایران چه میزان است؟ آنها چه کسانی هستند؟ مکان آن ها دقیقا در کدام استان ها یا مناطق کشور می باشد؟
  • چرا مشتریان ایرانی شما نسبت به محصولات شما علاقه نشان می دهند یا به بیان دیگر چرا محصولات شما مورد انتخاب این مشتریان است؟
  • چگونه و با چه برنامه ای قصد دارید که محصولات اروپایی خود را در در ایران به فروش برسانید؟
  • رقبای کسب و کار شما در ایران چه کسانی هستند؟
  •  آیا محصولات شما آن دسته از نیاز های مشتریان ایرانی را تامین می کند که توسط رقبای منطقه ای تامین نمی شود؟
  • محصولات شما از لحاظ کیفیت و قیمت در بازار ایران در مقایسه با رقبایتان دارای چه رتبه ای می باشند؟
  • مهمترین نکات ضعف و قوت رقبای اصلی شما در ایران که محصولات مشابهی را به مشتریان ایرانی شما ارائه می دهند چیست؟
  • آیا برای حضور محصولات آلمانی خود در بازار ایران موانعی روبروی خود دارید و اگر چنین است این موانع چه هستند؟

امکان سنجی مالی

به محض اینکه مطمئن شدید که بازاری برای محصولات اروپایی شما در ایران وجود دارد بلافاصله باید پیشنیاز های مالی برای پشتیبانی و عملی کردن ایده تجاری خود برای کسب و کار خود در آلمان را مورد بررسی قرار دهید. امکان سنجی تجاری ایده شما باید موارد زیر را پوشش دهد:

  •  چه مقدار پول برای تامین  هزینه های زندگی خود و خانواده تان در آلمان نیاز دارید؟ (شامل هزینه های خورد و خوراک، مسکن، پوشاک، ایاب و ذهاب،  بیمه و غیره)
  • فکر میکنید اولین فروش خود را تا چه مدت پس از شروع کسب و کارتان در آلمان خواهید داشت؟ یا تا چه مدت میتوانید تامین کننده هزینه های زندگی خود قبل از اولین درامد شرکتتان باشید؟
  •  به چه میزان پول نقد برای شروع کسب و کار خود در آلمان احتیاج دارید؟
  •  چگونه قصد تامین بودجه کسب و کار خود در مرحله استارت آپ آن را دارید؟
  • کسب و کار شما در آلمان دارای چه هزینه های ثابت و متغیری می باشد؟
  •  مشتریان  شما در ایران تا چه میزان تمایل به پرداخت برای خرید محصولات آلمانی و اروپایی دارند؟
  • میزان پیش بینی شما از فروش محصولات شرکت آلمانی تان در بازار ایران به چه صورت است (پیش بینی ۳ ساله )
  •  نقطه سر به سر برای کسب و کار استارت آپ شما چه موقع است؟ (نقطه ای در بیزینس که مجموع هزینه های اولیه با مجموع درامد شما برابر می شود و کسب و کار شما به نقطه سود دهی می رسد.)
  • به چه میزان سرمایه در گردش برای انجام فعالیت های روزمره بیزینسی خود در آلمان نیازمندید (لازم به تذکر است که کسب و کار شما در آلمان علاوه بر ایجاد حقوق ماهیانه برای تامین مخارج زندگی تان باید گردش مالی مکفی ای را ایجاد نماید. برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم این گردش مالی یکی از معیارهای مورد بررسی عملکرد اقتصادی شرکت شماست.)
  • نرخ برگشت سرمایه شما برای کسب و کارتان در آلمان چقدر می باشد؟
  • تجزیه و تحلیل جریان نقدی کسب و کار شما در آلمان به چه صورت است؟ (آنالیز میزان ورودی و خروجی – درامد و هزینه – در یک بازه زمانی مشخص)

سایر ملاحظات

همچنین شما باید به موارد زیر به عنوان بخشی از مطالعه امکان سنجی کسب و کار استارت آپ خود در آلمان توجه نمایید:

  • آیا باید الزامات قانونی، مجوز یا مدارک خاصی برای شروع کسب و کار شما در آلمان تامین شود؟
  • آیا باید اقدام خاصی برای محافظت از مالکیت معنوی کسب و کار خود در آلمان انجام دهید (مثل ثبت patent)
  • چه فاکتور هایی وجود دارد که می تواند به صورت بالقوه شروع کسب و کار شما در آلمان را به تاخیر بیاندازد؟
  • آیا شما مهارت های لازم جهت معرفی محصول و خدمات خود در بازار ایران را دارا هستید و کلا چه برنامه هایی برای بازاریابی و فروش محصولات خود در ایران یا هر بازار هدف دیگری دارید؟

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

Oops! We could not locate your form.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *