اکتبر ۲۰۲۰: ۱۱ تغییر مهاجران آلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

فقط ساعت نیست که در اکتبر ۲۰۲۰ تغییر می‌کند. از پرداخت قسط دوم کیندربونوس تا تخفیف برای سفر قطار، در اینجا می‌توان به ۱۱ تغییر مهم اشاره کرد که مهاجران آلمانی باید از آنها مطلع باشند.

۱- ساعت‌ها به عقب کشیده می‌شوند
ساعت‌های آلمان در ۳ صبح یکشنبه، ۲۵ اکتبر، به زمان زمستانی بازمی‌گردند (زمان اروپای مرکزی). هر بار که ساعت‌ها تغییر می‌کنند، مردم می‌پرسند: آیا این تغییر ساعت خوب است؟ خب، خبر خوب این است که می‌توانیم یک ساعت بیشتر بخوابیم. اما خبر بد این است که غروب‌ها زودتر تاریک می‌شود.

۲- دومین مبلغ کیندربونوس به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد
اولین قسط ۲۰۰ یورویی “پاداش و مزایای کودکان (کیندربونوس)” – یک بستۀ تشویقی دولتی کرونا ویروس – در سپتامبر پرداخت شد، و اکنون در ماه اکتبر قسط دوم ۱۰۰ یورویی به خانواده‌های کل کشور پرداخت خواهد شد.
این پاداش همراه با مزیت دولتی منظم بین ۷ اکتبر و ۲۲ اکتبر پرداخت خواهد شد؛ تاریخ دقیق آن بسته به رقم انتهایی شماره شناسایی کودک شما تعیین می‌شود. آنهایی که رقم آخر شماره شناساییشان صفر است زودتر این پاداش را دریافت می‌کنند.

۳- قوانین جدید برای مراسم
از شروع این ماه مقررات دقیق‌تری برای مراسم، جشن‌ها و دورهمی‌ها اعمال می‌شوند. همانطور که به طور کامل در کنفرانس دولتی در روز سه شنبه اعلام شد، برای دورهمی‌ها در سالن‌های عمومی و کرایه‌ای در شهرهایی با نسبت بیش از ۳۵ نفر عفونی در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر ساکن در طول هفت روز گذشته، ظرفیت ماکزیمم ۵۰ نفر در نظر گرفته می‌شود. اگر تعداد افرادی که به تازگی عفونی شده‌اند تا بیشتر از ۵۰ نفر در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند، این ظرفیت به ۲۵ نفر خواهد رسید.
هیچ قانون ملی برای مراسم خصوصی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود که تعداد شرکت کنندگان در مناطقی با تعداد بالای افراد عفونی شده به کمتر از ۲۵ یا ۱۰ نفر برسد.

۴- مسافرانی که از مناطق پرخطر بازمی‌گردند باید قرنطینه شوند
آلمان ممنوعیت سفرهای خارجی را از ۱ اکتبر برمی‌دارد – اما این به معنای پایان محدودیت‌های سفر نیست. اگر یک کشور به عنوان منطقۀ پرخطر معرفی شود، هشدار سفر برای سفرهای توریستی غیرضروری همچنان اعلام می‌شود.
به علاوه، پس از تاریخ ۱ اکتبر، هر کسی که از مناطق پرخطر به آلمان می‌رسد باید حداقل برای پنج روز قرنطینه شود. پس از روز پنجم، شما باید برای ویروس کرونا تحت آزمایش قرار بگیرید، اگر نتیجه منفی بود، دورۀ قرنطینه کوتاه می‌شود. در غیر این صورت، پس از ۱۴ روز به پایان می‌رسد. آزمایش‌های رایگان برای مسافرانی که از مناطق کم خطر بازمی‌گردند از این پس انجام نخواهند شد.
مسئولیت پیاده سازی و اعمال این قوانین بر عهده ۱۶ دولت فدرال آلمان است، بنابراین ممکن است تفاوت‌های منطقه‌ای در این زمینه وجود داشته باشد.

۵- پورتال ثبت آنلاین برای مسافران
یک تغییر دیگر برای مسافران: از ۱۵ اکتبر به بعد، هر کسی که از یک منطقۀ پرخطر وارد خاک آلمان می-شود باید از طریق پورتال آنلاین مشخصات خود را ثبت کند، این افراد یک تاییدیه را دریافت می‌کنند که در نقطۀ بازرسی باید آن را نشان دهند – مثلا به درخواست پلیس در فرودگاه. اطلاعات به مسئولین درمانی مربوطه ارسال خواهند شد. این شرط برای کسانی که هر روز رفت و آمد می‌کنند و سایر مسافران از مناطق مرزی، اعمال نمی‌شود.

۶- بستن برخی از مراکز آزمایش کرونا
مراکز آزمایش کرونا ویروس در شبکۀ اتوبن آلمان و ایستگاه‌های قطار تا ۱ اکتبر بسته خواهند شد. اما مراکز آزمایش در فرودگاه‌ها همچنان باز می‌مانند.

۷- BahnCard 25 نیم بها
اگر به ایدۀ دریافت BahnCard فکر کرده‌اید، در این ماه می‌توانید آن را دریافت کنید. در کل ماه اکتبر، Deutsche Bahn به شما BahnCard 25 را با قیمت ۲۴٫۹۰ یورو به جای ۵۴٫۶۰ یورو ارائه می‌کند. این کارت در کل سال برای سفر با قطار ۲۵ درصد تخفیف دارد.
با وجود آن که اکنون وضعیت به آرامی در حال بهبود است، اما راه آهن آلمان در طول بحران ویروس کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. در ماه آوریل، تعداد مسافران به اندازۀ حدود ۹۰ درصد کاهش داشت و بسیاری از قطارها خالی حرکت می‌کردند. بنابراین Deutsche Bahn با پیشنهادات ویژه برای بازگرداندن مردم به قطارها تلاش می‌کند. یک پیشنهاد ویژه برای افراد جوان در ماه نوامبر نیز در نظر گرفته شده است.

۸- افزایش هزینه‌های فوق العادۀ ثابت برای برخی از درمان‌های دندانپزشکی
از ماه اکتبر به بعد، افراد با بیمۀ درمانی قانونی که دندانپزشک برای آنها از کرون، بریج یا ایمپلنت استفاده کرده است سوبسید بیشتری را برای بودجۀ بیمۀ درمانی خود دریافت خواهند کرد. این مبلغ فوق العادۀ ثابت در ماه بعد از ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت کل افزایش خواهد داشت.
و آنهایی که چکاپ منظم دارند می‌توانند مبلغ بیشتری را ذخیره کنند: هر کسی که تحت پوشش بیمۀ درمانی برای چکاپ دندانپزشکی قرار دارد حداقل یک سال “دفترچۀ پاداش” دریافت خواهد کرد. از ۱ اکتبر، هر کسی که پنج سال ویزیت منظم در دفترچۀ پاداش خود ثبت کرده باشد می‌تواند ۷۰ درصد سوبسید برای خدمات دندانپزشکی دریافت کند. برای ۱۰ سال بدون توقف، این مبلغ تا ۷۵ درصد بیشتر می‌شود.

۹- Samsung Pay به آلمان می‌رسد
به دلیل پاندمی کروناویروس، این سال برای پرداخت‌های انجام نشده در آلمان یک سال پرماجرا بوده است – و همۀ موارد تا حدی پیشرفت داشته‌اند. از ۲۸ اکتبر، Samsung Pay در جمهوری فدرال در دسترس خواهد بود. به گفتۀ مدیر سامسونگ، تورستن بوکر، این خدمات جدید با هر حساب بانکی در آلمان مرتبط خواهند بود، زیرا همۀ پرداخت‌ها را از طریق کارت‌های اعتباری ویزا (virtual Visa debit cards) از بانک سولاریس پردازش می‌کند.

۱۰- دستمزد حداقلی بالاتر در مدیریت ضایعات
هر کسی که در زمینۀ مدیریت ضایعات در آلمان کار می‌کند، مثلا در پاکسازی جاده‌ها در زمستان و پاکسازی خیابان‌ها، می‌تواند پول بیشتری را در بستۀ پرداختی خود از ۱ اکتبر پرداخت کند، زیرا حداقل دستمزد آن‌ها از ۱۰ یورو به ۱۰٫۲۵ یورو در هر ساعت افزایش پیدا می‌کند و این به دلیل افزایش بیشتر تا ۱۰٫۴۵ یورو در سال ۲۰۲۱ است.

۱۱- کوتاه کردن پرچین‌ها مجددا مجاز می‌شود
یک تغییر نهایی در این اکتبر: شما مجددا می‌توانید پرچین‌ها، درختچه‌ها و درختان را در آلمان کوتاه کنید. مطابق با بند ۳۹ قانون محافظت طبیعی فدرال، “کوتاه کردن بیش از حد پرچین‌ها، حصارها، بوته‌ها و سایر گیاهان چوبی در دورۀ زمانی ۱ مارچ تا ۳۰ سپتامبر ممنوع است” تا از زیستگاه‌های پرندگان محافظت شود. اما از ۱ اکتبر به بعد می‌توانید درختچه‌هایتان را کوتاه کنید.

منبع خبر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *