۲۵ سوال متداول در زمینه ی ثبت حرفه در آلمان 

ثبت بیزنس در آلمانیکی از مسائلی که اکثر کارآفرینان در آلمان با آن مواجه هستند پیچیدگی ضوابط و تعدد فرم های موجود جهت ثبت کسب و کار (حرفه) است.

راه اندازی کسب و کار در آلمان از همان ابتدای امر نیازمند ارائه اطلاعات دقیق در زمینه تجارتِ برنامه ریزی شده به مقامات مربوطه است و این درحالیست که برای بسیاری از استارتاپ ها ، ثبت شغل اولین تجربه ی اداری بوده و روبرو شدن با زمان انتظار طولانی در راهروهای ادارات مربوطه  ، درک بوروکراسی های موجود در آلمان و سایر مسائل ، کار چندان آسانی نیست اما اگر شما  آمادگی کافی و دانش و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید، این امر می تواند به پروسه ای سریعتر و راحت تر مبدل گردد. در این مقاله به ۲۵ سوالِ رایج درباره ثبت مشاغل در آلمان پاسخ داده شده است.

۱- مراحل ثبت حرفه 

ثبت حرفه در آلمان  آسانتر از آن چیزی است که فکر می کنید. فقط کافیست ۵ مرحله زیر را بخاطر داشته و این مقاله را برای کسب اطلاعات بیشتر در موارد مذکور مطالعه کنید:

  1. سوال اولی که باید از خود بپرسید این است که آیا اصلا ثبت بیزینس برای شما قدمی صحیحی است یا نه.
  2. اگر جواب سوال اول مثبت است باید در مورد شرایط ویژه برای ثبت تجارت مورد نظر خود اطلاعات  کافی کسب کنید.
  3. با نهاد مسئول تماس بگیرید ، و فراموش نکنید کارت شناسایی و  دیگر اسناد مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید.
  4. فرم ثبت نام مشاغل را پر کنید.
  5. مراحل تکمیل شد! اکنون فقط باید فرم درخواست نامه را ارسال کرده – وسپس مجوز تجارت مورد نظر خود را دریافت کنید.#

۲- تجارت چیست؟

در ثبت تجارت فرض بر عملی شدن کسب و کار است. اما  تجارت چیست؟ در آلمان هیچ تعریف قانونی از تجارت وجود ندارد. با این حال ، قانون نکات زیر را که مربوط به انواع مختلف تجارت است ، ذکر کرده است .بنابراین ،هرگونه فعالیتی که موارد ذیل را شامل شود تجارت محسوب می شود:

  • فعالیت خود اشتغالی است ،
  • بلند مدت است ،
  • برای سودآوری استفاده می شود ،
  •  freelance نیست (در آلمان فریلنسر تعریف متفاوتی از خویش فرما دارد)
  • و از نظر قانونی بلامانع نیست.

۳- ثبت بیزنس در آلمان برای چیست؟

قانون آزادی کسب و کار یا Gewerbefreiheit در کشور آلمان اعمال می شود. این بدان معنی است که هر شخصی مجاز به تجارت و راه اندازی کسب و کار در آلمان است.

البته در برخی موارد خیلی خاص ممکن محدودیت هایی نیز است اعمال شود. مطمئناً ، این مشاغل میبایست مجاز بوده و نباید هیچ قانونی را در آلمان نقض کنند (به عنوان مثال: قاچاق مواد مخدر غیر مجاز است). قانونگذار مربوطه الزامات شخصی  persönliche Voraussetzungen مربوط به کسب و کار مشخص را تعیین کرده و ثبت نهایی بیزنس در آلمان در صورت وجود و بررسی کلیه موارد ملزوم صورت میگیرد.  ارگان های اتاق بازرگانی Handelskammer ، اتاق صنایع Handwerkskammer و شرکتهای بیمه درمانی می بایست از ثبت کسب و کار در آلمان مطلع شوند.  ثبت کسب و کار برای آمار تجارت (Gewerbestatistik) ایالت ها و شهرداری ها در آلمان نیز حائز اهمیت است.

۴- چه کسی موظف به ثبت کسب و کار است؟

هرکسی که خود اشتغالی را به عنوان منبع درآمد خود انتخاب میکند، موظف است این نوع فعالیت را گزارش کند. یک استثناء در مورد فریلنسرها اعمال می شود: آنها فقط باید در اداره امور مالیاتی ثبت نام کنند. مبنای قانونی ثبت تجارت را می توان در بخش ۱۴ بند ۱ جمله ۱ قانون تجارت (GewO) یافت:

  • هرکسی که عملیات مستقل تجارت ثابت را شروع می کند (…) باید همزمان به مرجع ذیصلاح اطلاع دهد.

۵- آیا من یک  فریلنسر هستم؟

اول از همه باید بررسی کنید که آیا قانون ثبت تجارت به عنوان فریلنسر شامل کار شما میشود یا خیر. برای اطلاع از اینکه چه کسی  فریلنسر تلقی می شود می توانید  به پاراگراف § ۱۸ قانون مالیات بر درآمد (EStG) مراجعه کنید. 

در این قانون ابتدا مشاغل فردی را که  فریلنسر تلقی شده و عمل مستقل آنها مشمول تعهد تبلیغ نمی باشد ذکر شده:

شاخه حرفه  مثال 
مشاوره حقوقی ، تجاری و مالیاتی وکالت ، دفتر اسناد رسمی ، وکالت ثبت اختراع ، حسابرس ، حسابدار ، مشاور مالیاتی
حرفه های بهداشتی پزشک ، دندانپزشک ، دامپزشک ، فیزیوتراپیست
فناوری، علوم مهندس نقشه برداری ، مهندس ، معمار ، Handelschemiker
فرهنگ ، ارتباط اطلاعات روزنامه نگار ، گزارشگر تصویر ، مترجم ، مفسر

۶- حرفه های مشابه فریلنسری چیست؟

لیست موجود در § ۱۸ GewO لیست جامعی نیست. زیرا بر اساس اصطلاحات مشابه ، حرفه های مشابه را می توان در § ۱۸ Abs. 1 Satz 2  یافت. اینها چگونه متمایز می شوند؟ جهت اطلاع از این قوانین به ۱§ قانون شرکت های مشارکت (PartGG) مراجعه کنید. 

در بخش مذکور میتوانید موارد ذیل را بیابید:

  • صلاحیت های حرفه ای خاص ،
  • ارائه خدمات مستقل ، شخصی و حرفه ای مستقل ،
  • خدمات سطح بالاتر ،
  • خدمات به نفع عموم مردم و مشتری.

توجه: به همین دلیل ، به عنوان مثال ، هنرمندان ، معلمان یا مربیانی که به طور مستقل کار می کنند نیز به عنوان فریلنسر حساب می شوند.

۷- کسب و کارهای معمولی شامل ثبت  

اگر قصد دارید  یک کسب و کار  معمولی در آلمان  راه اندازی کنید، لازم نیست نگران این باشید که  آیا می توانید بدون ثبت شغل به عنوان فریلنسر عمل کنید یا نه. به عنوان مثال ، اگر در یکی از صنایع ذیل  مشغول به تجارت هستید، شما دارای کسب و کار معمولی typischen Gewerbeberuf هستید:

  • عمده فروشی و خرده فروشی (به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین)
  • فعالیت های یدی  (استثناء: فعالیت هنری)
  • مهمانخانه، رستوران ها ، هتل ها
  • خدمات بسیار ساده و مرتبط با خانواده (به عنوان مثال نظافت)
  • مشاوره سرمایه

۸- مزایای کار آزاد فریلنس نسبت به سایر حرفه ها در آلمان چیست؟ 

در نگاه اول ، قانون گذاران فریلنسر ها را در ارجحیت قرار می دهند. شما به عنوان  فریلنسر حتی نیازی به ثبت نام در اداره تجارت هم ندارید ، فقط می بایست با اداره امور مالیاتی ارتباط برقرار  کنید. از این جهت از پرداخت مالیات تجاری (Gewerbesteuer) معاف می باشید. با نگاه جزیی تر میتوان گفت معایب حرفه های معمولی در مقایسه با فریلنسر چندان بزرگ نیست. 

  تاجر معمولی  فریلنسر توضیحات
ثبت در اداره تجارت ؟ بله خیر  ثبت حرفه معمولاً یک پروسه بدون تشریفات است.
حسابداری ساده (EÜR)

(حسابداری ساده نوعی حسابداری در آلمان است که بر خلاف حسابداری دابل، فقط درآمد و هزینه های یک سال مالی را ثبت می کند. و به راحتی می توان با محاسبه مازاد درآمد, میزان ضرر و زیان سالانه را محاسبه و در اظهارنامه مالیاتی وارد کرد. )

امکان گردش مالی تا ۶۰۰,۰۰۰ یورو در سال و

– سود تا ۶۰,۰۰۰ یورو در سال

برای هر سود و گردشی ممکن است.  EÜR حسابداری ساده و Ist-Besteuerung  مالیات بر درآمد دریافتی بلافاصله بعد از شروع فعالیت و حرفه در آلمان برای هر دو امکان پذیر است. 
مالیات تجاری؟ (Gewerbesteuer) بله خیر از اهمیت کمی برخوردار است زیرا محدودیت های پایین تری وجود دارد و مالیات تجاری در مقابل مالیات بر درآمد محاسبه می شود.

۹- شغل خود را چگونه توصیف کنم؟

نوع فعالیت (موضوع شغل) باید هنگام ثبت بطور واضح مشخص باشد.  در نظر داشته باشید که توصیف بسیار کلی از تجارت خود ارائه ندهید ، اما بیش از حد  هم جزیی گرایی نکنید 

به عنوان مثال اگر در زمینه خرید و فروش تلفن های هوشمند مشغول به کسب و کار هستید ، باید به محض گسترش تجارت خود در سایر دستگاه های ارتباطی ،حرفه خود را دوباره ثبت کنید. بنابراین ، استفاده از عبارت “تجارت سخت افزار و نرم افزار” بسیار کاربردی تر – و البته کاملاً قانونی است. به عنوان یک قاعده کلی برای انتخاب عبارت مناسب برای شغل مورد نظر خود موارد زیر را در نظر بگیریید:

شغل خود را

  • به اندازه کافی دقیق
  • و به اندازه کافی کلی،

توضیح دهید.

۱۰- چه زمانی باید شغل خود را  ثبت کنم؟

بسیاری از کارآفرینان نمی دانند که شرایط مختلفی وجود دارد که کارآفرین را ملزم به ثبت یک تجارت می کند. این نه تنها  شامل تأسیس یک شرکت جدید می شود  بلکه  موارد ذیل را نیز در بر میگیرد:

  • مالکیت یک حرفه جدید ، (خرید بیزینس از فردی دیگر)
  • انتقال یک شرکت به شهر دیگر ،
  • تاسیس شعبه ،
  • تغییر موضوع تجارت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید.

۱۱- آیا  شغل پاره وقت هم نیاز به ثبت دارد؟

مقررات تجارت هیچ تفاوتی بین شغل تمام وقت و یا پاره وقت در آلمان نمیگذارد. به عنوان مثال ، حتی اگر از قبل در شغلی که مشمول پرداخت مشارکت تأمین اجتماعی است مشغول هستید و در کنار آن می خواهید حرفه دیگری به صورت نیمه وقت در آلمان داشته باشید ، باید این موضوع را به مقامات مسئول گزارش دهید. همچنین فرقی ندارد که کسب و کار خود را از ابتدا با عنوان حرفه کوچک (Kleinunternehmer) معرفی کنید یا از همان ابتدا مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده باشید (مشاغل کوچک در آلمان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشند)  باز باید کسب و کار خود را در آلمان ثبت کنید. 

۱۲- آیا من باید شخصاً تجارت خود را ثبت کنم؟

به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید برای ثبت تجارت خود شخصاً به مقام مربوطه رجوع کنید.کارت شناسایی خود را نیز به همراه داشته باشید. البته قابل ذکر است که اجبار حضوری  شخص در اداره ی مربوطه بستگی به نوع شرکت نیز دارد:

 

فرم قانونی مثال چه کسی باید ثبت کند؟
تجارت یک نفره

Einzelunternehmen

(خود اشتغالی به عنوان یک فرد) خود کارآفرین (مالک)
Personengesellschaft

مشارکت

GbR, OHG, KG, PartG شریک اجرایی
Kapitalgesellschaft

شرکت

AG ، GmbH ، UG (با مسئولیت محدود)  مدیر عامل یا پروکوریست 

۱۳- ثبت حرفه در کجا صورت میگیرد؟

مراجع مربوطه ای که برای ثبت حرفه باید با آنها مراجعه کنید بسته به شهرداری و ایالت در آلمان ، متفاوت است.  معمولاً مسئولیت این امور بر عهده ی اداره تجارت Gewerbeamt است  که بخشی از   Ordnungsamt (شهرداری) دفتر نظم عمومی در آلمان می باشد. با استفاده از پورتال های یابنده ادارات دولتی (خدمات شهروندی و موارد مشابه) می توانید به سرعت متوجه شوید کدام نهاد رسمی مسئول ثبت مشاغل در آلمان را در شهر شما به عهده دارد.

۱۴- از کجا می توانم فرم ثبت نام مشاغل را دریافت کنم؟

 فرم های  صحیح و کامل پر شده بالطبع پذیرا تر هستند – زیرا  باعث کم کردن حجم کار کارمند مربوطه میشود.  فرم های مورد نظر را میتوانید بی شک از مراجع مسئول ثبت مشاغل تهیه کنید. معمولا این فرم ها در قسمت ورودی دفتر مربوطه قرار دارند. البته دانلود نسخه اینترنتی این فرم ها  و پرکردن آن با رایانه شخصی هوشمندانه تر است، و البته سریعتر. در پایان فرم پر شده را پرینت کرده ، آن را امضا کنید و آن را به اداره مربوطه ارائه دهید.

۱۵- آیا می توانم ثبت تجارت را بصورت آنلاین انجام دهم؟

بسیاری از مواقع  ثبت کسب کار و حتی ارتباط با مسئولان مربوطه در آلمان می تواند کاملا اینترنتی و  بدون کاغذ انجام گیرد . در ایالت های ذیل ، ثبت نام مشاغل از طریق اینترنت امکان پذیر است و فرمهای مربوطه جهت دانلود هم معمولاً  در این سایت ها موجود است.

ایالت لینک
Baden-Wuerttemberg service-bw.de
Bavaria Free State of Bavaria
Berlin service.berlin.de
Brandenburg service.brandenburg.de
Bremen stadtamt.bremen.de
Hamburg gateway.hamburg.de
Hesse service platform.hessen.de
Mecklenburg-West Pomerania service.mv.de
Lower Saxony buergerservice.niedersachsen.de
North Rhine-Westphalia Gewerbeanmeldung.nrw.de
Rhineland-Palatinate bus.rlp.de
Saarland buergerdienste-saar.de
Saxony amt24.sachsen.de
Saxony-Anhalt buerger.sachsen-anhalt.de
Schleswig-Holstein schleswig-holstein.de
Thuringia buerger.thueringen.de

۱۶- اداره تجارت هنگام ثبت نام چه مواردی را بررسی می کند؟

روند ثبت مشاغل در دفاتر مربوطه معمولاً بسیار سریع است. کارمند بخش تجارت نهایتا سه نکته را بررسی می کند:

  • آیا مشخصات شخص صحیح است؟
  • آیا خود فعالیت مورد نظر مجاز است؟
  • آیا اسناد لازم برای فعالیتهای محدود تجاری (مانند Führungszeugnis ، مجوز کار ) موجود است؟

مسائلی مانند مجاز بودن نام انتخاب شده برای شرکت توسط  کارمند اداره تجارت  بررسی نمی گردد. این وظیفه اتاق صنایع یا اتاق بازرگانی  است.

۱۷- برای کدام فعالیت ها مجوز ویژه نیاز دارم؟

محدودیت هایی در مورد آزادی تجارت در آیین نامه تجارت وجود دارد.

برخی از معاملات فقط در صورتی انجام می شود که مرجع ذیصلاح قبل از ثبت تجارت اجازه این کار را صادر کرده باشد. بر اساس قانون می بایست صلاحیت متقاضی در انجام تجارت تایید شود.

 به عنوان مثال ، قانون § ۳۳ GewO اظهار میکند که متقاضی ای که دارای سابقه کیفری در زمینه املاک است قادر به کسب اطمینان لازم برای شروع کسب و کار در راه اندازی حرفه ای مثل Spielhalle  در آلمان نمی باشد. نمونه های دیگر بررسی قابلیت اطمینان ویژه عبارتند از:

  • کارگزار و واسط معاملات ملکی  ، § ۳۴  c GewO
  • واسط بیمه ،§ ۳۴ GewO d
  • مشاور بیمه ،§ ۳۴ GewO e
  • کارگزار سرمایه گذاری مالی ، §۳۴ f GewO 

محدودیت های دیگری نیز برای آزادی تجارت Einschränkungen der Gewerbefreiheit در قوانین دیگر آلمان  وجود دارد. این موارد شامل ، شرکت های جمع کننده بدهی ، تجارت حیوانات ، خدمات پرستاری ، مربیان رانندگی یا حرفه های یدی می شود. علاوه بر قابلیت اطمینان شخصی ، دانش تخصصی نیز باید مورد اثبات قرار گیرد.

۱۸- چه ویژگی های خاصی برای حرفه های یدی در نظر گرفته می شود؟

اگر می خواهید یک  حرفه یدی  را شروع کنید ، ثبت حرفه در اداره تجارت به تنهایی کافی نیست. شاغلین این حرفه می بایست ابتدا صلاحیت حرفه ای خود را نیز به ثبت برسانند. بنابراین ، هنگام ثبت تجارت خود ، به شرح زیر اقدام کنید:

  • ابتدا با اتاق صنایع Handwerkskammer محلی خود تماس بگیرید.
  • مدارک حرفه ای خودرا ارسال کنید.
  • پس از مراحل فوق کارت حرفه ای مجوز کار یدی Handwerkskarte خود را دریافت خواهید کرد که هنگام ثبت کسب و کار ملزوم به  ارائه آن هستید.
  • سپس برای شروع کار به تأییدیه Unteren Bauaufsicht UBA نیز نیاز دارید.

نکته مهم: در حرفه های به اصطلاح شبه یدی handwerksähnlichen Gewerben در آلمان ، هیچ مدرک حرفه ای صنایع نیاز نمی باشد. تنها ثبت نام در Handwerksrolle در آلمان کفایت میکند. مسئولیت این بخش هم به عهده اتاق صنایع (Handwerkskammer) می باشد.
 

۱۹- کدام یک از انواع مشاغل نیاز به نظارت دارند؟

ویژگی خاص قانون تجارت اشاره به حرفه هایی  است که نیاز به نظارت دارد. در این موارد ، مرجع مربوطه بلافاصله پس از ثبت تجارت اطمینان حاصل می کند که آیا صاحب کسب و کار قابلیت اطمینان لازم برای شغل مربوطه را دارد یا خیر. برخلاف فعالیتهایی که به مجوز نیاز دارند ، صدور پروانه کار در این حرفه ها منوط به ارائه مدرک یا zertifikat خاصی از طرف صاحب کسب و کار نیست ولی به نظارت نیاز دارند.  انواع مشاغل مورد نیاز برای نظارت شامل موارد زیر است:

  • خرید و فروش کالاهای مصرفی: کالاهای مصرفی با کیفیت بالا ، وسایل نقلیه موتوری ، دوچرخه ، فلزات گرانبها و غیره (بخش ۳۸ (۱) شماره ۱ GewO)
  • آژانس های اطلاعات اعتباری ،  آژانس های کارآگاهی  (بخش ۳۸ (۱) شماره ۲ GewO)
  • کارگزاری ازدواج (بخش ۳۸ (۱) شماره ۳ GewO)
  • آژانس های مسافرتی (بخش ۳۸ (۱) شماره ۴ GewO)

۲۰-  چه موقع جواز کسب خود را دریافت می کنم؟

صدور پروانه تجارت ، یک فعالیت معمول در دفاتر تجارت است. بیشتر زمانی که شما برای این کار در آلمان می گذرانید صرف رانندگی رفت و برگشت و  انتظار برای مامور پرونده در اداره تجارت می باشد.  اکثرا این دفاتر در آلمان ، صفوف انتظار بالایی داشته  اما زمان مورد نیاز نزد مسئول مربوطه فقط چند دقیقه طول می کشد.  اگر هزینه ثبت بلافاصله پس از درخواست پرداخت شود ، می توانید بلافاصله پروانه کسب و کار خود را نیز با خود ببرید .

۲۱- برای ثبت  مشاغل به چه مدارکی نیاز است؟ 

چه مدارکی را باید با خود به اداره کار ببرید؟ مدارک مورد نیاز شامل   فرم درخواست ، کارت شناسایی و مبلغ نقدی  کافی جهت پرداخت هزینه  است 

بسته به نوع کسب و کار ، احتمال اینکه اسناد دیگری نیز از شما درخواست شود وجود دارد.

توجه داشته باشید بعضی اوقات قبل از ثبت شغل ممکن است به مجوز جداگانه احتیاج داشته باشید. نکته ای که باید در نظر بگیرید تفاوت اساسی بین معاملات بدون مجوز و تجارت دارای مجوز است:

مشاغل بدون نیاز به جواز کسب و کار مشاغل  نیازمند به جواز کسب و کار
نامحدود:

– هیچ مدرک خاصی نیاز نیست

– پروانه کسب و کار معمولاً بلافاصله صادر می شود.

بطور مثال

 Schaustellungen von Personen (§ ۳۳a GewO),  (نمایش بدن)

Spielhallen (§ ۳۳c GewO) پاراگراف

(سالن بازی)

– تجارت فقط با تایید اجازه شروع دارد.

– مجوز باید از مرجع مسئول درخواست شود.

– متقاضی باید مدارک و گواهی ها را در زمان ثبت حرفه به همراه داشته باشد. 

محدود:

– مشاغل مورد نیاز نظارت پاراگراف  ۳۸ GewO, ، به عنوان مثال اتومبیل های استفاده شده ، آژانس اعتباری ، آژانس ازدواج)

– گواهی عدم سوء پیشینه از طرف پلیس  باید در زمان ثبت کسب و کار ضمیمه شود یا بعدا ارائه گردد. 

۲۲- در هنگام ثبت  کسب و کار ، من به عنوان یک شهروند غیر آلمانی چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

هرکسی که در آلمان زندگی می کند و شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا است ، می تواند مانند یک آلمانی از تجارت آزاد استفاده کند. این شخص به مجوزهای ویژه لازم ندارد. برای افراد خارجی غیر اتحادیه اروپا حتی اگر دارای مجوز اقامت باشند ،این مورد  دشوارتر است. 

 در سند اقامت (Zusatzblatt) باید اجازه آن کسب و کار برای فرد متقاضی عینا قید شده باشد. 

 

ملیت ملاحظات
  • – اتحادیه اروپا
  • کشورهای EFTA (نروژ ، ایسلند ، لیختن اشتاین)
  •  سوئیس
بدون نیاز به ملزومات خاص
سایر ملیت ها –  اجازه اقامت

– با دارا بودن اجازه تجارت مستقل

۲۳- چه ارگان هایی از ثبت  کسب و کار من مطلع می شوند؟

بر اساس § ۱۴   Abs. 8 GewO ارسال هرگونه اطلاعات شخصی نیاز به مبنای قانونی دارد.   اداره تجارت ممکن است داده های شما را  به مراجع مختلف منتقل کند. بطور مثال به مراجع ذیل: 

  • اتاق بازرگانی  (شماره ۱) IHK
  • اتاق صنایع (شماره ۲) Handwerkskammer
  • اداره کار  فدرال (شماره ۵) Bundesagentur für Arbeit
  • اداره گمرک (شماره ۷) Behörden für Zollverwaltung
  • ثبت دادگاه (شماره ۸) Registergerich
  • دفاتر آماری (شماره ۹) Landesämter für Statistik

۲۴-  آیا می توانم تجارت خود را با تاریخ گذشته (ثبت فعالیتی که در گذشته آغاز شده)  ثبت کنم؟

زمان ثبت شغل شما باید تا حد امکان با شروع فعالیت همزمان باشد. مطابق قانون ۱۴ پاراگراف ۱ بند ۱ قانون GewO ، ثبت شغل باید همزمان با شروع آن صورت گیرد. اگر تجارت خود را خیلی دیر در اداره تجارت ثبت کنید ، ممکن است  جریمه ای حدود ۱۰۰۰ یورو برای شما در نظر گرفته شود (§ ۱۴۶ Abs. 2 Nr. 2 in Verbindung mit § ۱۴ GewO). اما در عمل ، جریمه ها فقط در صورتی اعمال می شوند که تخطی ها از حد قابل توجهی تجاوز کنند. ثبت حرفه معمولاً تا حدود یک هفته پس از شروع فعالیت توصیه میشود.  همانطور که اشاره شد جریمه هایی به میزان حداکثر ۱۰۰۰ یورو در موارد شدید تاخیر ممکن است در نظر گرفته شود. در کل جریمه های بالای ۱۰۰ یورو بسیار نادر است و در اکثر موارد معمولاً ابتدا هشدار صادر می شود.

۲۵- هزینه ثبت شغل چه میزان است؟

هزینه ها تقریباً در پروسه تمامی مدارک- از جمله مجوز تجارت – اعمال می شود. اما نگران نباشید: ثبت نام مشاغل نیازمند هزینه هنگفتی نیست. به طور کلی ، هزینه ها  بین ۱۰ تا ۵۰ یورو  برای هر ثبت نام بوده که البته ۵۰ یورو چندال متداول نیست. قابل ذکر است که هزینه ها از ایالت به ایالت متفاوت بوده و در صورتی که مدارک  اضافی ای برای ثبت شغل لازم باشد (مثال: گواهی سوء پیشینه) ، امکان بالا رفتن نرخ موجود است.

 

برای اطلاعات بیشتر فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:
whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار یا پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان را دارید و علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، لطفا فرم زیر را پر بفرمایید. برای تعیین زمان مشاوره با شما تماس می گیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *