• خانه
  • خدمات ما
    • اقامت آلمان
      • طرح کسب و کار
      • اقامت آلمان(سرمایه گذاری)
      • اقامت آلمان(کار آفرینی)
      • راه‌ اندازی شرکت/شعبه
    • خدمات پس از اقامت
      • مشاوره سرمایه گذاری
      • یافتن منابع در آلمان
      • ارتقای کسب و کار
      • ثبت برند و علامت تجاری
      • بیمه
      • دفتر کار و خدمات منشی‌
  • اطلاعات مفید
    • زندگی در آلمان
      • چرا آلمان؟
      • آمار پایه
      • هزینه های زندگی در آلمان
      • درمان و بیمارستان در آلمان
      • تولد نوزاد در آلمان
      • مدارس در آلمان
      • مشاغل پرستارى و مراقبت از سالمندان در آلمان
      • گروه کارآفرینی ایران و آلمان
      • ارزش‌گذاری مدارک در آلمان
    • ثبت شرکت در آلمان
      • ۱۰ گام ابتدایی برای تاسیس شرکت خود در آلمان
      • ثبت و راه اندازی شرکت
      • فرم های حقوقی شرکت ها در آلمان
      • اساسنامه تاسیس شرکت در آلمان
      • ۲۵ سوال متداول در زمینه ثبت حرفه در آلمان 
      • مدیر اجرایی در شرکت های مسئولیت محدود (GmbH)
    • سرمایه گذاری در آلمان
      • فرنچایزینگ
      • مک دونالد
    • مالیات در آلمان
      • پرسش نامه مالیاتی
      • سیستم مالیاتی در آلمان
      • شناسه مالیاتی در آلمان
      • انواع مالیات برای کسب و کار ها و افراد خویش فرما در آلمان
      • ارزیابی عملکرد مالی شرکت در آلمان: چگونه از BWA بهره مند شویم
      • چطور مالیات کمتری در آلمان پرداخت کنیم  
      • بیمه‌ در آلمان
    • مسکن در آلمان
      • مسکن در آلمان
      • خرید آپارتمان یا مجتمع چند واحده در آلمان
      • خرید ملک در آلمان
    • بیزنس پروموشن
      • راه اندازی کسب و کار
      • پیش نیاز‌ها برای انواع خود اشتغالی
      • اجازه اقامت برای انواع خود اشتغالی
      • انواع خود اشتغالی
      • ویزای خود اشتغالی آلمان
      • همه چیز در مورد فریلنسری در آلمان
      • چه مواردی را باید هنگام انتخاب فرم قانونی در نظر بگیرید (GmbH یا UG)
  • پروفایل اقتصادی آلمان
    • سخن صدر اعظم
    • نگاه اجمالی
    • عملکرد اقتصادی
    • ساختار اقتصادی
    • سرمایه گذاری خارجی
    • بستر کسب و کار
    •  وضعیت بازار کار
  • توسعه کسب و کار
    • فرهنگ بیزینس با آلمانی‌ ها
    • راه اندازی کسب و کار در آلمان برای اروپایی و غیر اروپایی
    •  آدرس  شرکت های مسئولیت محدود (GmbH)
    • خصوصیات قرارداد استخدامی در آلمان
    • ۷ نکته برای ورود صحیح به بازار آلمان
    • پروسه انتخاب تامین کننده در آلمان
    • مجوز های شغلی، تاییدیه ها و صلاحیت های حرفه ای در آلمان
    • نمایشگاه های تجاری آلمان: پنج فرمان اصلی 
    • قرارداد مدیر عامل در آلمان
    • املاک تجاری در آلمان
    • چطور کسب و کار خود را در آلمان شروع نمایید
    • پس از ثبت شرکت
    • تغییر نام و ساختار شرکت
    • مقررات صادرات از اروپا
    • بازار تجارت الکترونیک در آلمان
  • فرم ثبت شرکت
  • ارسال رزومه جستجوی کار
  • تماس با ما
  • پروفایل شرکت
  • وجه تمایز ما
  • گروه ما

Wise Business Group

اقامت آلمان

  • مشاوران شما
  • همه چیز درباره‌ ما
  • نحوه کار ما
  • منافع شما
  • کاریاری ما
  • چرا ما؟
  • ENG

پروسه انتخاب تامین کننده در آلمان

انتخاب یک تامین کننده مناسب چیزی فراتر از اسکن لیستی از قیمت هاست. گزینه شما به فاکتور های زیادی مثل ارزش گذاری مالی، کیفیت، قابلیت اطمینان و خدمات بستگی دارد. اینکه چطور شما این فاکتور ها را وزن دهی و اولویت دهی می کنید به استراتژی ها و اولویت های کسب و کار شما بستگی دارد

یک روش استراتژیک برای انتخاب تامین کنندگان همچنین  به شما کمک می کند تا دریابید که چطور مشتریان بالقوه شما، تصمیمات خرید خود را وزن دهی می کنند .این مقاله یک روش  قدم به قدم معرفی می کند که با پیروی از آن می توانید  تصمیماتی درست در مورد انتخاب تامین کنندگان خود در آلمان اخذ کنید.  این دستور العمل به شما کمک می کند که موارد زیر را تعیین کنید:

  • دنبال چه خصوصیتی در تامین کننده خود باشید
  • چطور می توانید تامین کنندگان بالقوه را بشناسید
  • و چطور میتوانید آن را انتخاب کنید

تفکر استراتژیک هنگام انتخاب تامین کنندگان

موثر ترین تامین کنندگان آنهایی هستند که کالاها یا خدماتی را عرضه می کنند که با  نیازهای  کسب و کار شما کاملا انطباق داشته باشد  یا حتی فراتر از آن هم برود. بنابرین اولین قدم در جستجوی بهترین تامین کننده، آگاهی کامل از نیازهای بیزینسی خود به این معنی است که به واقع شما از خرید آن محصول چه دستاوردی برای کسب و کار خود خواهید داشت تا اینکه صرفا محصولی خریده باشید که تامین کنندگان آلمانی می خواهند آن را به شما بفروشند.

برای مثال اگر می خواهید زمان سرویس دهی به مشتریان خود را کاهش دهید، مسلما تامین کنندگانی که به شما خدمات سریع تری می دهند باید برای شما ارزش بیشتری نسبت به ان دسته از تامین کنندگانی داشته باشند که صرفا از جنبه قیمت با سایر رقبا قابل رقابت هستند.

بازی اعداد: همیشه بررسی اینکه شما واقعا به چه تعداد تامین کننده در آلمان احتیاج دارید خروجی ارزشمندی برای شما دارد. خرید از گروه هدفی از تامین کنندگان که با دقت انتخاب شده اند می تواند منافع زیادی به شرح زیر داشته باشد:

  • کنترل تامین کنندگان آسان تر خواهد بود.
  • کسب و کار شما برای تامین کنندگانتان اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
  • ممکن است قرارداد هایی ببندید که به شما مزیت رقابتی بدهد.

در مورد آخر برای مثال وقتی تامین کنندگان شما به تعداد خاصی محدود شود، حجم خرید شما از آنها هم طبیعتا بیشترخواهد شد. در این حالت تامین کنندگان شما مشتاق هستند برای تامین نیازهای بیزینسی شما در شرایط خاص (مثلا وقتی مشتری فوری یا خاصی دارید) بیشتر از حد انتظار و احتیاج شما هم عمل کنند.

از طرفی دیگر داشتن چندین گزینه از تامین کنندگان (نه فقط یک تامین کننده) نیز بسیار مهم است. خرید از تنها یک تامین کننده می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد. اگر این تامین کننده در وسط کار شما را تنها بگذارد یا ورشکست شود چه اتفاقی برای تجارت و کسب و کار شما خواهد افتاد؟

به طور یکسان خرید انحصاری در ضمن اینکه می تواند باعث  تشویق بعضی از تامین کنندگان برای عرضه خدمات کیفی تری به شما شود از طرف دیگر می تواند باعث از خود راضی شدن آنها برای پایین آوردن استاندارد های خود نیز باشد. برای همین بسیار مهم است که شما به یک ترکیب بهینه از تعداد تامین کنندگان کیفی آلمانی یا اروپایی برای محصولات خود در بازار هدفتان دست یابید.

چه چیزی را باید در یک تامین کننده در آلمان جستجو کرد؟

۱- قابلیت اطمینان
فراموش نکنید که اگر آن ها شما را در ارائه خدمات کیفی ناامید کنند، در واقع شما مشتریان خود را ناامید کردید.
۲- کیفیت
کیفیت تامین کنندگان شما باید استوار و پایا باشد. مشتریان شما کیفیت پایین را از طرف شما می بینند نه تامین کنندگان شما. 
۳- ارزش قائل شدن برای پول
پیدا کردن ارزانترین ها همیشه به معنی ارزش قائل شدن برای سرمایه و پول خود نیست. اگر چنانچه شما انتظار  قابلیت اطمینان و کیفیت از تامین کنندگان خود را دارید باید تصمیم بگیرید که چقدر حاضر به پرداخت به آن ها با ایجاد توازن بین فاکتور های هزینه، قابلیت اطمینان، کیفیت و ارائه خدمات می باشید.
۴- خدمات قوی و ایجاد ارتباطات روشن
شما از تامین کنندگان خود انتظار دارید که به موقع محصولات را به دست شما برسانند یا اینکه با صداقت در صورت عدم امکان ارسال به موقع از قبل شما را در این مورد آگاه نمایند.  بهترین تامین کنندگان کسانی هستند که همیشه تمایل دارند با شما به صورت دائم ارتباط برقرار کنند تا پی ببرند شما چه نیاز هایی دارید و آن ها چطور می توانند به شیوه ای بهتر این نیاز ها را تامین نمایند .
۵- امنیت مالی
همیشه می ارزد که مطمئن شوید تامین کننده شما به اندازه کافی نقدینگی لازم را جهت تامین موارد مورد نیاز شما و به موقع دارا باشد. چک اعتباری  یا روش های اعتباری دیگر می تواند به شما کمک کند که مطمئن شوید که آنها در زمانی که به ایشان نیاز دارید به درستی قابلیت تامین آن نیاز را دارا می باشند. 
۶- رویکرد مشارکتی
یک رابطه قوی به دو طرف معامله منفعت میرساند. شما از تامین کننده خود انتظار دارید که تایید کند که  کسب و کار شما برای آنها مهم است تا آن ها نیز تمام تلاش خود را برای تامین بهترین خدمات ممکن را ارائه دهند و متقابلا شما نیز باید پاسخگوی این نکته باشید که کسب و کار آنها نیز برای شما اهمیت دارد.

شناسایی تامین کنندگان بالقوه

شما میتوانید تامین کنندگان خود را از طریق مجاری مختلفی پیدا نمایید. همیشه توصیه می شود که لیست کوتاهی از تامین کنندگان ممکن را از طریق ترکیبی از منابع مختلف برای خود درست نمایید تا بتوانید حق انتخاب بیشتری داشته باشید . از دوستان یا آشنایان کاری خود استعلام بگیرید. همچنین همیشه می توان ارزیابی صادقانه ای از نقاط ضعف و قوت یک تامین کننده به کمک اطلاعات فردی داشت  که قبلا از آن خدمات یا محصولات استفاده کرده است.

دایرکتوری ها: چنانچه به دنبال تامین کننده ای در ناحیه خود در آلمان می باشید  همیشه صفحه ها ی زرد  (Gelbe Seiten) میتوانید گزینه مناسبی برای شما باشند.

انجمن های صنفی: چنانچه نیاز شما محدود به تجارت یا صنعت خاصی می شود همیشه انجمن های صنفی می توا نند شما را به تامین کنندگان مطلوب متصل نمایند.

مشاوران تجاری: سازمان های بومی پشتیبانی طرح های تجاری مانند اتاق های بازرگانی در هر شهر معمولا می توانند شما را در مسیر دست یابی به تامین کننده مناسب یاری رسانند. همچنین شما میتوانید با گروه ما در مورد تامین محصولات مورد نیاز خود در آلمان تماس بگیرید

نمایشگاه ها: نمایشگاه ها همیشه فرصت  مناسبی هستند که شما بتوانید با تعداد دلخواهی از تامین کنندگان و نمایندگانشان مذاکره نمایید. قبل از اینکه به نمایشگاهی در آلمان بروید بهتر است چک کنید که آیا موضوع نمایشگاه با هدف کاری شما همخوانی دارد یا خیر.

اینجا و اینجا می توانید به لیستی از نمایشگاه های آلمان در ماه های آینده دسترسی داشته باشید .

مجله های تجاری: مجله های تجاری ویژگی های تامین کنندگان بالقوه شما را تبلیغ می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مجله های تجاری می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

تهیه فهرست کوتاهی از تامین کنندگان

به محض  اینکه شما ایده مشخصی  از آنچه که می خواهید بخرید پیدا کردید و تعدادی تامین کننده را در آلمان شناسایی و رصد  نمودید می توانید فهرست کوتاهی از تامین کنندگان آلمانی که می توانند نیازهای شما را تامین کنند تهیه کنید.

در هنگام وارد کردن شرکت های آلمانی در این لیست و در نظر گرفتن آنها به عنوان تامین کنندگان اصلی کسب و کار تجاری خود باید  سوال های زیر را از خود بپرسید:

  • آیا این تامین کنندگان می توانند آنچه را که به واقع میخواهید و دقیقا در زمانی که انتظار دارید  تامین کنند؟
  • آیا آنها ازامنیت مالی برخوردار هستند؟
  • چه مدت هست تاسیس شده اند و سابقه کار آنها چقدر است؟
  • آیا کسی را می شناسید که از محصولات آنها قبلا استفاده کرده باشد و یا بتواند آنها را به شما توصیه کند؟
  • آیا آنها در لیست تایید شده تامین کنندگان در انجمن های صنفی یا دولت وجود دارند؟

به خوبی در مورد سوالات بالا تحقیق کنید و سعی  کنید که  لیست شما از ۴ یا ۵ تامین کننده تجاوز نکند . مسلما  رجوع  شما به این تامین کنندگان در حالی که قادر به تامین درست نیاز شما نباشند جز اتلاف وقت و انرژی برای شما عایدی دیگر ندارد.

انتخاب تامین کننده نهایی

چنانچه به یک لیست کوتاه کاربردی دست یافتید می توانید با تامین کنندگان بالقوه ارتباط برقرار کنید و درخواست مظنه قیمت و چنانچه مقدور باشد در خواست نمونه نمایید. همیشه توصیه می شود که خلاصه ای از آنچه نیاز دارید، دفعات مورد نیاز و سطوح  همکاری متقابل مورد نظرتان  را برای آنها بفرستید.

مظنه قیمت بگیرید: همیشه توصیه می شود که از تامین کننده خود قیمت مقطوع برای یک بازه زمانی مشخص مثلا  برای سه ماه آینده را به صورت مکتوب دریافت نمایید. همچنین می توانید درخواست تخفیف برای قرارداد های بلند مدت یا با حجم خرید بالا نمایید. 

تامین کنندگان بالقوه را با هم مقایسه کنید: وقتی که قیمت پیشنهادی تامین کننده را دریافت نمودید آن را با سایر تامین کنندگان بر اساس معیار های دارای اولویت خود مقایسه نمایید. به عنوان مثال کیفیت محصول یا خدمات آن ها ممکن است برای شما اهمیت بیشتری نسبت به موقعیت جغرافیایی آنها داشته باشد.

قیمت همیشه مهم است ولی مسلما نباید برای شما به عنوان تنها فاکتور و معیار برای انتخاب تامین کننده باشد. فراموش نکنید که قیمت های پایین میتواند معرف کیفیت پایین تر محصول یا خدمات نیز باشند که مسلما در دراز مدت به هیچ وجه برای کسب و کار شما مقرون بصرفه نخواهد بود. همچنین اطمینان حاصل نمایید که تامین کننده ای که شما برای پروژه خود در نظر گرفتید همان است که کار را انجام میدهد. بعضی  تامین کنندگان کار را به پیمان کاران برون سپاری می کنند که در این مورد شما همچنین باید در مورد این پیمانکاران نیز تحقیق کنید که آیا از این آرایش نیروی کار راضی  هستید یا خیر. ایده خوبی است  که اگر برای شما مقدور است تامین کننده بالقوه خود را شخصا یا توسط نماینده خود رودررو ملاقات کنید و ببینید که چطور کسب و کار آنها فعالیت میکند. درک این نکته که چطور تامین کننده شما فعالیت میکند به شما سرنخ بهتری میدهد که چطور این تامین کننده می تواند برای کسب و کار شما منفعت داشته باشد.  به خاطر داشته باشید که اعتبار کسب و کار و حسن شهرت تجاری شما میتواند بر اساس شیوه کاری تامین کنندگان شما قضاوت شود. منطقی است که ابعاد اخلاقی کار را در زنجیره تامین خود همیشه در نظر داشته باشید .

در مورد شرایط و ضوابط مذاکره کنید: به محض اینکه تامین کننده مورد نظر خود را رصد  کردید میتوانید برای مذاکره شرایط و ضوابط کار و تنظیم قرارداد اقدام نمایید. برای اینکار میتوانید از تیم سورسینگ ما کمک بگیرید.

برای انتخاب بهترین تامین کننده: (خلاصه بحث)

۱-نیاز های خود را بشناسید
مطمئن شوید چه میخواهید. با شرکت در فوریوم فروش تامین کننده هوس خرید چیزی نکنید که اصلا نیازی به آن ندارید. همچنین تفاوت میان تامین کننده استراتژیک که محصولات یا خدمات ضروری کسب و کار شما را تامین میکنند با تامین کننده غیر استراتژیک که فراهم کننده محصولات کم ارزش تر کسب و کار شما مثل لوازم التحریر اداری هست را به خوبی درک کنید. شما به زمان و انرژی به مراتب بیشتری برای انتخاب و مدیریت گروه تامین کندگان سری اول (استراتژیک) خواهید داشت.  
۲-زمانی برای تحقیق کنار بگذارید
انتخاب یک تامین کننده مناسب برای موفقیت و بقای کسب و کار شما بسیار ضروری می باشد. فکر صرفه جویی در زمان از طریق عقد قرارداد با اولین تامین کننده ای که پیدا میکنید را از سر بیرون کنید و به خود فرصت کافی برای تحقیق در مورد سایر تامین کنندگان نیز بدهید.  
۳-پرس و جو کنید
افراد یا کسب و کارهایی که تجربه دسته اول در مورد تامین کننده خاصی دارند می توانند به شما کمک نمایند.  
۴-وضعیت اعتباری تامین کننده بالقوه خود را بررسی نمایید
 همانطور که قبلا گفته شد همیشه می ارزد که مطمئن شوید که تامین کننده شما نقدینگی کافی برای ارائه آنچه شما می خواهید را در زمان و مکان مورد نظر شما دارا باشد. بررسی اعتباری تامین کننده همچنین به شما این قوت قلب را میدهد که آنها در میان راه و زمانی که شما برای کسب و کار خود به آنها احتیاج دارید به هیچ وجه شما را تنها نخواهند گذاشت.  
۵-قیمت همه چیز نیست
فاکتور های دیگر غیر از قیمت نیز به همان اندازه برای انتخاب تامین کننده مناسب مهم می باشند. قابلیت اطمینان و سرعت عملیات از جمله این فاکتور هاست. اگر شما محصول با قیمت مناسب پیدا کنید ولی در عرضه به موقع و منظم آن به مشتری خود دچار مشکل شوید مسلما مشتری خود را از دست خواهید داد.  
۶-توافق بر سطح همکاری با تامین کننده
همیشه ایده خوبی است که سطوح همکاری قبل از شروع تجارت بین طرفین مشخص باشد تا تامین کننده شما و شما از میزان انتظارات طرفین از یکدیگر از قبل آگاه باشید.  
۷-تعداد تامین کنندگان شما بیش از حد معقول نشود
مدیریت تامین کنندگان همیشه در شرایطی که تعداد منابع خرید شما محدود باشد راحت تر و احتمالا مقرون به صرفه تر خواهد بود. این قضیه به خصوص در مورد تامین کنندگانی که ارزش افزوده بالایی برای شما ندارند بسیار صادق است.  
۸-ولی فقط یک تامین کننده هم نداشته باشید
همیشه توصیه میشود که حد اقل یک منبع تامین جایگزین که قادر به تامین محصولات مورد نظر شما در شرایط سخت هست داشته باشید. این مورد به خصوص برای تامین کنندگان استراتژیک شما بسیار صادق است.  

 

به محض اینکه تامین کننده شما، قیمت خدمات یا محصول را افزایش می دهد اولین سوال شما این است که که آیا برای شما  قیمت جدید می ارزد یا خیر. این عکس العمل کاملا قابل درک است چون در نهایت این هزینه جدید، سیاست های قیمت گذاری شما  را برای محصولات خودتان تحت تاثیر قرار می دهد. با این وجود قیمت نباید تنها معیار انتخاب محصول شما در آلمان باشد. چه فایده ای دارد که اگر تامین کننده شما ارزان ولی بی مسئولیت یا غیر قابل اعتماد باشد.  بنابرین بسیار مهم است که  در هنگام انتخاب یک تامین کننده مناسب در آلمان برای محصولات صادراتی و وارداتی خود یک رویکرد ساختار یافته بکار گرفته شود  و معیار های واجد شرایط بودن به خوبی تعریف گردند.

در این مقاله خواهید آموخت که چطور ریسک های خرید از تامین کنندگان آلمانی را محدود کرده و بر اساس چه معیار هایی تامین کنندگان خود را انتخاب نمایید.

نشانه یک تامین کننده خوب چیست؟

یک تامین کننده خوب نباید تنها قیمت یا شرایط پرداختی مناسب (مثل تخفیف خوب یا مدت پرداخت طولانی) عرضه کند بلکه باید فاکتور های دیگری را نیز در نظر داشته باشد. معیار های ممکن برای یک تامین کننده خوب به شرح زیر می باشد:

  • ارائه کالا یا خدماتی با کیفیت بالا
  • میزان نرخ خطای پایین
  • رفتار با حسن نیت در زمان دریافت بازخورد منفی از مشتری
  • آمادگی دائمی برای عرضه کالا و خدمات
  • قابلیت دسترسی و تماس آسان و پیوسته
  • انعطاف پذیری بالا و عکس العمل سریع  به درخواست مشتری
  • تضمین ثبات قیمت (تا چه مدت قیمت مورد مذاکره مورد توافق قرار میگیرد)
  • قابلیت ایجاد قرارداد های بلند مدت
  • دارا بودن رتبه خوب اعتباری (مثلا در Creditreform  یا Schufa)
  • شفافیت در ارائه پکیج پیشنهادی از ابتدا (بدون هزینه های پنهان یا حد اقل میزان فروش)

تامین کنندگان خود را درست مقایسه کنید

با یک روش ارزیابی عینی می توانید بهترین تامین کنندگان خود را انتخاب کنید  اگر تنها مواد اولیه اصلی محصولات خود را بشناسید، مجموعه ای از معیار ها را تنظیم نمایید و به هر معیاری وزن مشخصی اعطا نمایید.  بدین ترتیب شما با ایجاد یک سیستم قدم به قدم و کم هزینه ارزیابی تامین کننده ، بهترین منابع زنجیره تامین خود را در آلمان انتخاب می نمایید.

قدم اول
ابتدا اولین نمونه های خرید خود را بشناسید و شرکت هایی را رصد کنید که برای شما و کسب و کار شما مهم هستند. برای هر تامین کننده از خود بپرسید دقیقا چه اتفاقی برای کسب و کار شما میافتد اگر شما محصول را در وضعیتی بد  با تاخیر یا با افزایش قیمت در مدتی کوتاه دریافت کنید. تامین کنندگان را بر اساس درجه اهمیتشان به “ضروری” “مهم” و “کم اهمیت” طبقه بندی کنید و برای هر طبقه به سوالات بالا پاسخ دهید. همچنین چنانچه می خواهید تامین کنندگان جدید بالقوه ای را مورد ارزیابی قرار دهید از خود سوالات مشابه بالا را بپرسید و آنها را در یکی از گروه های فوق وارد نمایید.
قدم دوم
تامین کنندگان کم اهمیت را از گردونه نمره دهی و انتخاب حذف کنید. یعنی تامین کنندگانی که برای شما کالاهای مهم کسب و کار را تامین نمیکنند به بیان دیگر موفقیت کسب و کار شما در آلمان به آنها بستگی ندارد. مثل مواد مصرفی و اداری (کاغذ, خودکار …) به این دلیل که برای این محصولات ریسک تامین یا پتانسیل صرفه جویی آنچنانی وجود ندارد. 
قدم سوم
تعیین مهمترین معیار های انتخاب یک تامین کننده خوب در آلمان می باشد. (به عنوان مثال قیمت، کیفیت، مدت زمان تحویل، شرایط تحویل، پایبندی به برنامه زمانی، میزان انعطاف‌ پذیری  و غیره) حد اکثر ۸ تا ۱۰ معیار برای انتخاب تامین کننده مناسب کافی است. 
قدم چهارم
به هر کدام از این معیار ها بر اساس اهداف بیزینسی خود در آلمان وزن مشخصی بدهید. به عنوان مثال قیمت ۲۰%،  شرایط تحویل ۱۵% ، و غیره و مشخصا جمع کل وزن ها باید به ۱۰۰% برسد.
قدم پنجم
اطلاعات تامین کنندگانی که از قبل با آنها روابط تجاری دارید را در این ارزیابی وارد کنید. مسلما قیمت کیفیت، شرایط پرداخت و سایر فاکتور ها برای این تامین کنندگان از قبل مشخص هستند. 
قدم ششم
برای تامین کنندگانی که به تازگی وارد لیست شما شده اند تنها میشود به اطلاعات محدود در دسترس در مورد آنها اکتفا کرد. به عنوان مثال در مورد قیمت و شرایط تحویل میتوانید از خود تامین کننده سوال کنید. در مورد کیفیت یا تعهد پذیری تامین کننده می توانید از رفرنس ها و مشتریان فعلی یا سابق آن تامین کننده استعلام بگیرید یا از خود تامین کننده بخواهید که در قالب یک قرارداد معتبر کیفیت و  تعهد پذیری مورد نظر شما را تضمین کند. در هنگام ارزیابی آن دسته از معیار هایی که در موردشان شناختی ندارید امتیاز خنثی (صفر) بدهید. 
قدم هفتم
تعریف مشخصی از هر معیار داشته باشید ( به عنوان مثال در تعیین قیمت،  قیمت ها را از تامین کنندگان به صورت خالص و پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده درخواست نمایید.) 
قدم هشتم
: اکنون می توانید ارزش معیار ها در تامین کنندگانی که به آنها نمره دادید را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال برای برجسته ترین دستاورد یک معیار  نمره ۱۰ را در نظر بگیرید و برای دستاورد های کمتر با مضربی از یک کسر کنید. به عنوان مثال در معیار قیمت تامین کننده ای که بهترین قیمت را ارائه می دهد عدد ۱۰ را دریافت میکند. دومین تامین کننده از لحاظ قیمت عدد ۹ و به همین صورت تامین کنندگان دیگر نمره های پایین تر را در معیار قیمت دریافت میکنند. در اینجا برای درست امتیاز دادن به هر تامین کننده می توانید ارزش هایی که هر تامین کننده در یک معیار خاص دارا می باشد را مشخص کنید. به عنوان مثال در معیار شرایط پرداخت می توان ۲ فاکتور تخفیف و مدت زمان پرداخت را به عنوان ۲ ویژگی در نظر گرفت این کار به شما کمک می کند در نمره دهی به تامین کنندگان در هر معیار خاص بهتر عمل نمایید. 
قدم نهم
امتیاز های هر معیار را با وزنی که از قبل به آن معیار داده اید ضرب کرده و جمع کل امتیاز ها برای مجموع معیار ها را به دست بیاورید: به عنوان مثال تامین کننده ای که برای تک تک معیار ها امتیاز ۱۰ را به دست بیاورد در کل امتیاز ۱۰۰ را می گیرد. 
قدم دهم
انتخاب تامین کنندگان بر اساس جمع امتیاز به دست آمده است. شما می توانید روابط تجاری خود را با تامین کنندگانی که مجموع امتیازشان بالای ۸۰ باشد ادامه دهید یا اگر قبلا با آنها همکاری نکرده اید با آنها شروع به همکاری نمایید. با تامین کنندگانی که جمع امتیاز بین ۶۰ تا ۸۰ به دست آورده اند می توانید وارد مذاکرات بیشتر شوید. چون امتیازشان کافی نیست یا باید حذف شوند یا با مذاکره مجدد با آنها در خواست بهبود شرایط یا مثلا تعهد پذیری بهتر درخواست کنید تا بتوانند به امتیاز مورد نظر کیفی دست پیدا کنند. با تامین کنندگانی که امتیاز زیر ۶۰ یا ۵۰ دارند باید قطع همکاری نمایید یا تعهد رسمی برای کار کردن و بهبود  معیار های مورد نظر شما را در آینده دریافت کنید.

ریسک خود را در خرید محصولات از آلمان کاهش دهید

به خصوص برای اقلامی که برای کسب و کار شما بسیار مهم می باشد می بایست  بیشتر به فاکتور هایی مثل کیفیت یا قابلیت اطمینان توجه کرد تا قیمت . همچنین برای چنین محصولاتی  نمی توانید تنها به یک تامین کننده در آلمان بسنده نمایید . آیا فکر کرده اید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تامین کننده شما ورشکست شود یا به هر دلیلی نخواهد یا نتواند که محصول ضروری شما را تامین کند؟ اگر گزینه جانشینی نداشته باشید در این شرایط بحرانی باید هر چه زودتر تامین کننده مناسبی برای خود بیابید که کاری بسیار دشوار و در اکثر مواقع تقریبا غیر ممکن است که بتوانید با تامین کننده خود در مدت زمان کوتاه به یک توافقی دست یابید که شرایط مناسبی برای شما عرضه کند.  

همیشه به تامین کنندگان کالاهای ضروری خود توجه داشته باشید. برای کالاهای مهم حداقل یک و برای کالاهای ضروری حد اقل دو تامین کننده پشتیبان داشته باشید و هر از چند گاهی از این تامین کنندگان هم خرید کنید حتی اگر شرایط و کیفیت پایین تری نسبت به تامین کننده اصلی شما دارا هستند. دلیل: اگر به هر دلیلی تامین کننده اصلی نتوانست کالا را تامین کند شما بلافاصله جایگزین مناسبی دارید و به تجارت شما آسیب چندانی وارد نمی گردد.

انتخاب تامین کننده با یک مثال

پیتر هوبر یک کابینت ساز در آلمان هست که از بعضی از تامین کنندگان خود پیام هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه آن ها می خواهند قیمت فروش اقلام خود (مواد اولیه کابینت) برای چوب های اصلی کابینت و یک سری مواد خام دیگر را افزایش دهند. پیتر از یکی از همکاران دیگر کابینت ساز خود جویا میشود که آیا این خبر برای وی هم صحت دارد یا خیر. همکار این خبر را تایید میکند و گوشزد میکند که بعضی از این تامین کنندگان حتی خیلی قابل اطمینان نیستند و کالای مورد وعده خیلی مواقع بر خلاف انتظار دیر ارسال میگردد و کیفیت هم مثل گذشته نیست.

بدین ترتیب پیتر تصمیم میگیرد که عملکرد نهایی تامین کنندگان خود را از طریق یک سیستم امتیاز دهی با استفاده از مجموعه ای از معیار ها ارزیابی کند و به چارچوبی دست یابد که به وسیله آن بتواند تامین کنندگان جدیدی برای خود نیز برگزیند. وی در مرحله بعدی مجموعه ای از ۵ معیار بسیار مهم برای کسب و کار خود را تعیین میکند: قیمت ، شرایط تحویل کالا ، کیفیت ،  ارسال به موقع ، و حسن نیت و بعد از خود سوال می کند که هر کدام از این معیار ها برای کسب و کارش چه قدر مهم می باشد. به عنوان مثال قیمت از نظر پیتر وزنی معادل ۲۵% میگیرد. شرایط تحویل تامین کننده ۲۰%, کیفیت و ارسال به موقع هم ۲۰% و در نهایت از دید پیتر حسن نیت تامین کننده ۱۵% وزن میگیرد. حال باید بررسی کند که تامین کنندگان وی برای هر کدام از معیار های فوق چه نمره ای میگیرند. برای یک ارایه بسیار خوب پیتر عدد ۱۰ و برای یک ارایه بسیار ضعیف وی عدد ۱ را در نظر میگیرد. بنابرین هر تامین کننده میتواند حد اکثر امتیاز ۱۰۰ را کسب نماید.

این ارزشگذاری فقط برای آن دسته از تامین کنندگانی صورت میگیرد که از دید پیتر برای کسب و کار وی حیاتی می باشد.  به بیان دیگر تامین کنندگان ضروری آنهایی هستند که مواد و مصالحی را برای وی تامین میکنند که اگر نباشند محصول وی (کابینت) به هیچ وجه قابلیت عرضه نخواهد داشت. در حال حاضر ۸ تامین کننده با داشتن شرایط فوق برای ارزیابی انتخاب شده اند. پیتر در این مرحله جدولی از معیار ها و تامین کنندگان درست کرده است و یک به یک مشخص میکند که هر معیار برای هر تامین کننده چه امتیازی دارد و سپس هر امتیاز را در وزن آن معیار ضرب میکند و در نهایت به فهرستی از امتیازات کل در روبروی هر هشت تامین کننده خود میرسد.  بدین ترتیب پنج تامین کننده وی امتیاز بالای ۸۰ دریافت کردند. یک تامین کننده امتیاز ۷۰ و دو تامین کننده امتیاز ۵۰ دریافت کردند.  در حین نمره دهی به معیار های مختلف پیتر بهتر از گذشته متوجه شد که قیمت تنها یک فاکتور از چندین فاکتور مهم برای ارزیابی یک تامین کننده موفق است. بر این اساس وی تصمیم گرفت که دو تامین کننده خود که امتیاز ۵۰ گرفتند را حذف نماید و به تبع آن به دنبال دو تامین کننده جدید باشد.

همچنین نتیجه تحقیقات وی به او گوشزد کرد که برای مهمترین ماده مورد نیاز کابینت سازی خود تنها یک تامین کننده دارد بنابرین برای محدود کردن ریسک تامین منابع برای کسب و کار خود تصمیم گرفت که به دنبال یک تامین کننده دیگر به عنوان منبع جانشین برای مهمترین محصول خود باشد.

برای اطلاعات بیشتر در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید:

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

کانال تلگرام ما

کانال تلگرام ما

مشاور اخذ اقامت آلمان

هادی زاده - مدیر اجرایی
برای اطلاعات بیشتر بر روی عکس کلیک کنید!

تماس واتسپ مشاوره فارسی

۰۰۴۹-۱۵۷-۸۶۳۱-۲۳۲۳

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی
۱۳:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به وقت آلمان مشاوره تخصصی به زبان فارسی انگلیسی یا آلمانی

تلفن آفیس

۰۰۴۹-۲۲۱-۶۵۰-۲۸۴۰۰

۸:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ به وقت آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی

همه چیز درباره‌ خدمات ما

همه چیز درباره‌ خدمات ما
تماس با ما
مشاوره آنلاین

کتابچه راهنمای رایگان اقامت آلمان

کتاب راهنما اقامت آلمان
  • معیارهای اعطای مجوز اقامت آلمان
  • انواع خود اشتغالی و پیش نیاز های آن
  • نحوه احراز صلاحیت و چگونگی اخذ اقامت دائم آلمان
  • ثبت و راه اندازی شرکت در آلمان
   

نوشته‌های تازه

  • فروش یک شرکت GmbH در آلمان دسامبر 28, 2022
  • کسر مالیات مصرف در آلمان دسامبر 2, 2022
  • فرم حقوقی GmbH & Co. KG در آلمان نوامبر 23, 2022
  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در آلمان نوامبر 4, 2022
  • ثبت کسب و کار در آلمان سپتامبر 11, 2022
  • آیا یک سهامدار خارجی GmbH می‌تواند برای شرکت خود در آلمان کار کند؟ آگوست 21, 2022
  • اخذ مجوز اقامت دائم آلمان آگوست 10, 2022
  • کار در آلمان؛ حمایت‌های قانون کار آلمان جولای 29, 2022
  • چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق را در آلمان راه‌اندازی کنیم؟ جولای 10, 2022
  • نکات مهم درباره ورود به ثبت تجاری در آلمان جولای 3, 2022
  • هر آنچه باید درباره بلو کارت اتحادیه اروپا بدانید! ژوئن 15, 2022
  • بلو کارت اتحادیه اروپا در ۲۰۲۲ می 28, 2022
  • ثبت کسب و کار برای وب‌سایت در آلمان می 3, 2022
  • تأسیس شعبه یک شرکت در آلمان آوریل 21, 2022
  • افزایش قیمت مسکن در آلمان آوریل 13, 2022
Wise Business Group
Wise Business Group
4.8
Based on 83 reviews
powered by Google
Parvaneh Sanaie
Parvaneh Sanaie
19:38 07 Apr 22
I had a great experience with Wise Business Group,I wanted to start working as a freelancer in Germany and I had this... chance to have Mr.Hadizadeh consultancy moreover I used their services to register my business. I received professional and friendly consultancy services, and highly recommend this company to those who intend to register a business in Germany.read more
Alireza M. Nejad
Alireza M. Nejad
19:00 04 Apr 22
A highly professional and reliable team. We’ve had a wonderful experience and can only recommend Mr. Hadizadeh and his... team.read more
Sheyda Ahmadi
Sheyda Ahmadi
11:52 26 Feb 22
If you want to immigrate to Germany, the first and most important thing you need is a powerful Legal Team behind of... yourself, who is not only your lawyer but also your Friend in a strange Country that you know nothing of it's Low , Culture, Do's and Don'ts , policies etc.. so you are exactly in the Correct place. *Wise Business Group* is the only thing that you need. and I'd rather to say: The only thing that you SHOULD have. They helped us very Friendly and also stand Strongly by us in our difficult way of immigration. They fought honestly a lot instead of us. Specially in the last 2 years when every thing was blocked because of Corona Virus. And Finally we won because of their regular Follow-ups . Here we are, in the middle of Germany. The land of opportunities. Thank you very much Dear Wise business Group.read more
reza rezaei
reza rezaei
12:28 28 Nov 21
Completely professional and honest services of Wise Business group made Registration of my company and starting... business in Germany possible. Especially logical and kind consultation of Mr Hadizadeh was key important factor on all related procedure . Personally , I am recommend this esteemed group to all persons that have a plan to start business in Germany and I wish continuing and growing in their success .read more
Naghmeh Golchin
Naghmeh Golchin
10:59 02 Jun 21
My husband and I have known this company for about a year. And we got help from them for issues related to the... residency and immigration process, as well as company registration. So far we have been very satisfied. Their follow-up and tips have been very good. And we have achieved good results so far. The most important thing that caught my attention was the mutual respect that exists in their behavior. Thanks a lot.read more
Mania Derakhshan
Mania Derakhshan
12:39 27 May 20
I used the phone consultation of Mr. Hadizadeh and he patiently answered all my questions and helped me.They are very... kind that I am going to sign a contract with this group to continue my path.i highly recommend Mr. Hadizadeh and his team.read more
Shahrooz Mehtar
Shahrooz Mehtar
13:50 29 Mar 20
We are very pleased to be acquainted with Mr. Hadizadeh's organization and with his help we have been able to establish... our trading company in Germany.His professional demeanor, personality, and good teammate have made it easy for us to do so even under the tough conditions of today's world and Iran.read more
Abolfazl Nadi
Abolfazl Nadi
12:46 28 Mar 20
I am very happy for having their advise about opening a new GmbH and its employees aspects. I highly recommend them.
puya amini
puya amini
02:46 01 Feb 20
That was good. 🙂
Mgd Ghahremani
Mgd Ghahremani
13:35 28 Jan 20
I am happy to be in touch with Wise Business Group. Follow-up, admirable guidance and compassion are visible in their... service, and I recommend this group to friends looking to immigration or start a new business in Germany.read more
fahimeh tabar
fahimeh tabar
14:46 10 Oct 19
Their consultation is very professional. I would like to extend my thanks to Mr. Hadizdeh who is consulting honestly .
Roozbeh Estifaee
Roozbeh Estifaee
10:17 20 Sep 19
I used the phone consultation service of WBG and, should say, was perfectly happy with it. Mr Hadizadeh, the attorney I... talked to, was very helpful and willing to help, presenting a very nice attitude and honest hints and comments. I would certainly recommend WBG if you are planning to found a company in Germany.read more
Seyyed Mohammad Moshiri
Seyyed Mohammad Moshiri
22:25 18 Sep 19
Hereby would like to drop my honest appreciation down about trusting WBG group and Mr.Hadizadeh particularly at all for... handling and tolerating plenty of tough complicated matters we had to stand here now. I am also not regretted at all to introduce them to any friends of mine or who would like to step on same way and needs undoubtedly such expertise team for approaching goal.read more
ali riazati
ali riazati
13:28 30 Jun 19
I would like to divide their services into 2 parts, prior to entrance visa and after entrance visa.Regarding the... services prior to entrance visa, their business plan preparation were well executed and according to BP standards. In terms of urgency of BP preparation, they put effort and energy on their job. Regarding preparation of documents, they informed about important points and documents to be prepared.Regarding the services after entrance visa, as I am at the beginning of them, I would prefer to comment after finalization of them.read more
Next Reviews
js_loader

WBG in English

WBG in English

Wise Business Group / Firma OWS

Wise Business Group / Firma OWS

Address : Bonner Str. 484, 50968 Köln

مقالات مفید

فروش یک شرکت GmbH در آلمان

دسامبر 28, 2022 By WBG Leave a Comment

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در آلمان

نوامبر 4, 2022 By WBG Leave a Comment

آنچه باید درباره سرمایه گذاری خرید ملک به قصد اجاره در آلمان بدانید!

اکتبر 12, 2021 By WBG Leave a Comment

Impressum

  • تماس با ما
  • جلسه مشاوره آنلاین
  • Impressum

مشاوره مستقیم

0049-157-8631-2323

آفیس

0049-221-474-5050

0049-221-650-28400

Wise Business Information

  • اقامت آلمان
  • ثبت شرکت در آلمان
  • مشاوران شما
  • پیش نیاز‌ها برای انواع خود اشتغالی
  • گام به گام راه‌اندازی شرکت
  • انواع خود اشتغالی در آلمان
  • ثبت و راه اندازی شرکت در آلمان
  • همه چیز درباره‌ ما
  • وجه تمایز ما
  • پروفایل شرکت
  • گروه ما

Copyright © 2023 · Wise Business Group