شرکت با مسئولیت و مشارکت محدود (GmbH & Co. KG)

GmbH & Co. KG Wise Business GroupGmbH & Co.KG یک شرکت تضامنی با مسئولیت محدود KG می‌‌باشد که در آن شریک عمومی‌ (شریک عمومی‌، Komplementär) که مسئولیت نامحدود دارد خود یک شرکت با مسئولیت محدود از نوع GmbH می‌‌باشد. در واقع نهاد GmbHِ این شرکت به طور کلی‌ مسئولیت تمامی‌ تعهدات و بدهی‌های شرکتِ GmbH & Co.KG را بر عهده دارد. همچنین تعهدِ شرکا با مسئولیت محدود (Kommanditisten) نیز تنها به سهام مربوط به سرمایه مشارکت محدود می‌‌گردد. 

در آلمان این فرم حقوقی پیوندی، بسیار مناسب کارافرینانی می‌‌باشد که تمایل دارند مسئولیت محدود را با انعطاف‌پذیریِ کسب کار غیر الحاقی (Non-incorporated Business) به طور همزمان داشته باشند. به دلیل وجود این انعطاف پذیری، فرم حقوقی GmbH & Co.KG بیشتر متناسب بنگاه‌های کوچک و متوسط SME و کسب و کار‌های خانواد‌گی (Family Business) می‌‌باشد که نقش شرکای با مسئولیت محدود را دارا می‌‌باشند. 

GmbH & Co.KG از طریق نهایی شدن قراردادِ مشارکتیِ ترجیحا مکتوب میان شریک عمومی‌ (GmbH) و شرکایِ با مسئولیت محدود، راه‌اندازی می‌‌گردد.

بمانند  KG ، شرکت تضامنی GmbH & Co.KG نیز باید ثبت تجاری گردد و در اداره بازرگانی منطقه فعالیت خود را ثبت نماید. مانند KG محدودیت شرکا با مسئولیت محدود تنها زمانی‌ که نهاد KG و فعالیت مشارکتی آن ثبت گردد، معتبر خواهد بود. درخواست ثبت تجاری باید توسط تمامی‌ شرکا امضا گردد و توسط دفتر دار رسمی‌ (Notary) ثبت و بایگانی الکترونیک گردد.