سخن صدر اعظم آلمان

Bundeskanzlerin Angela Merkel 2014آلمان  قویترین اقتصاد اروپا و یکی از بزرگترین ها در دنیا می باشد. کشورهای بسیار کمی در دنیا وجود دارند که مانند آلمان در اقتصاد جهان تاثیر گذار بوده باشند. ما مقصد بسیار جذابی برای سرمایه گذاران خارجی می باشیم بطوری که تقریبا ۴ درصد از کل سرمایه گذاری های خارجی دنیا در آلمان صورت می گیرد که تنها در سال ۲۰۰۸ بالغ بر ۱۲ میلیاد یورو بوده است. در آلمان بیشتر از ۴۵,۰۰۰ شرکت خارجی وجود دارد که بیش از ۳ میلیون نفر را به استخدام خود در آورده اند. تقریبا از هر ۴ شغل، ۱ شغل وابسته به صادرات آلمان می باشد. قدرت بین المللی و رقابتی اقتصاد آلمان تصادفی به دست نیامده است. بلکه آموزش صحیح، تحقیقات گسترده، و نوآوری خصوصیات مثبت و برجسته کشور ما می باشند.

آلمان به عنوان موتور تکنولوژی اروپا در بازارهای بین المللی، در جایگاه دوم حق ثبت اختراع (Patent) بر اساس میزان جمیعت قرار گرفته است.

ما در صنایع ماشین سازی و خودرو در دنیا اول می باشیم. شرکت های آلمانی همچنین در حوزه های آینده محور مانند لیزر، پزشکی و نانو تکنولوژی در موقعیتی بسیار عالی قرار دارند. این شرکت ها از محیط برجسته تحقیقاتی آلمان، همکاری بسیار قوی میان علم و صنعت، و همچنین نیروی کار بسیار شایسته و با انگیزه، بهره مند می باشند. عشق و شور کشف و اختراع، روحیه کارآفرینی، و توجه وافر به کیفیت، در ترکیب با همدیگر برند محصولات ساخت آلمان (Made in Germany) را به وجود آورده اند.

آلمان علاوه بر ارائه یک مکان بسیار ممتاز برای سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران بین المللی خود شرایط اقتصادی بسیار جذابی نیز فراهم می کند. اصلاحات ساختاری مهم و توسعه معتدل هزینه های واحد کار به مقدار قابل توجهی میزان رقابت پذیری و جذابیت اقتصادی آلمان را افزایش داده است. ما میزان مالیات شرکت ها (Corporate Tax) را به حدی رساندیم که در مقیاس بین المللی برای بسیاری از شرکت ها حضور در آلمان جذاب می باشد. بیان این نکته نیز خارج از لطف نیست که زیر ساخت های درجه یک، بازار سرمایه بسیار کارا، و میزان بسیار بالای امنیت حقوقی کسب و کار، کشور آلمان را به طور منظم در موقعیتی پیشرو در میان شرکت های بین المللی قرار داده است.

آلمان یک کشور بسیار ایستا است و همواره به عنوان شریکی قابل اعتماد در جهان مورد ستایش قرار می گیرد. باعث افتخار من است که شما را به کشورمان آلمان دعوت نمایم .

دکتر آنگلا مرکل , صدر اعظم آلمان