ثبت و راه اندازی شرکت در آلمان

corporation, wise business groupشروع یک حرفه در آلمان میتواند تا حدودی پیچیده باشد. به طور کلی‌، تاجرین در آلمان باید اطلاعات لازم را در مورد پنج فرم رایج حقوقی شرکت‌ها به همراه نیازمندی‌های قانونی‌ شان، فرایند ثبت و میزان مالیات پرداختی به دست بیاورند.

  • رایج‌ترین فرم حقوقی شرکت در آلمان GmbH یا به طور کاملتر Gesellsachaft mit beschränkter Haftung است که به معنی‌ یک شرکت با مسئولیت محدود یا LLC می‌‌باشد. به منظور شروع یک شرکت GmbH شخص تاجر میباید حداقل سرمایه Stammkapital معادل ۲۵،۰۰۰ یورو را در زمان ثبت شرکت و افتتاح حساب بیزینسی در حساب خود واریز نماید.
  • AG یا Aktiengesellschaft در واقع یک شرکت سهامی است که معادل Public Limited Company ، PLC یا شرکت سهامی عام می‌‌باشد. این شرکت باید حداقل پنج عضو داشته باشد و در هنگام ثبت، حداقل سرمایه ۵۰،۰۰۰ یورو در حساب شرکت واریز شود.
  • نوع سوم GbR یا Gesellschaft bürgerlichen Rechts یک مدل حقوقی انعطافپذیر می‌‌باشد که می‌‌تواند یک کسب و کار تک نفره باشد یا بر اساس قراردادی که میان ۲ یا چند نفر بسته میشود شکل بگیرد.
  • شرکت تابع یا فرعی به نام Zweigniederlassung در آلمان یا subsidiary در ادبیات بین‌المللی شعبه‌ای از شرکت مادر است که در خارج از کشور ثبت میشود. این نوع شرکت باید به صورت تجاری به عنوان یک شرکت فرعی ثبت شود در حالی‌ که شرکت مادر مسئولیت یا Liability این شرکت فرعی را بر عهده دارد، بنابرین لازم به تامین هیچ حداقل سرمایه‌ای برای افتتاح این نوع شرکت نیست.
  • و در آخر OHG یا به نام کامل Offene Handelsgesellschaft یک فرم حقوقی ساده است که شرکای دخیل دارای مسئولیت نامحدود هستند و موظف میباشند که کسب و کار شرکت را بر اساس شرایط و بند‌های قرارداد فی‌ مابین مدیریت و اجرا نمایند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع فرم‌های حقوقی در آلمان اینجا کلیک کنید.

پیش نیاز‌های قانونی‌

به منظور شروع کسب و کار در آلمان به عنوان یک شرکت، شخص صاحب کار باید خود را برای ۲ نوع ثبت مالیاتی نیز آماده سازد که شامل مالیات تجاری Gewerbesteuer و همچنین ثبت مالیاتی در اداره مالیات منطقه Finanzamt می‌‌باشد. همچنین شما باید از طریق نوتار یا محضردار رسمی‌ که حقوقدان عالی‌ رتبه در آلمان هست، شرکت خود را در دادگاه محلی ثبت نمایید. برای این کار شما باید اقامت آلمان را اخذ نمایید.

پروسه ثبت شرکت در آلمان 

در پروسه راه‌اندازی کسب و کار، شرکت شما باید در اداره بازرگانی محلی Gewerbeamt ثبت شود. برای اینکار مدارک زیر مورد نیاز می‌‌باشد:

  • کارت شناسایی Personalausweis یا پاسپورتِ معتبر
  • اقامت آلمان
  • اجازه کار

علاوه بر این، اگر کسب و کار خود را در حوزه صنایع یدی شروع نمایید باید کارت مخصوص این نوع فعالیت Handwerkskarte و اگر در حوزه تجارت فعالیت می‌کنید کارت بازرگانی Gewerbekarte را اخذ نمایید. البته پروسه ثبت شرکت به صورت اتوماتیک یک سیستم به هم پیوسته است به این معنی‌ که اداره بازرگانی سایر ادارات را که باید در آنها ثبت شوید از جمله اداره مالیات، صندوق بیمه‌ حوادث، دادگاه محلی، اداره نظارت بر تجارت، و اداره اتاق بازرگانی مطلع می‌‌نماید. همیشه توصیه میشود که پیگیری‌های لازم از طرف شما نیز صورت گیرد که مطمئن شوید شرکت شما کامل ثبت شده است.

کمک‌های مالی

شرکت‌های نوپا میتوانند مشمول حال کمک‌های مالی دولتی و انواع وامها قرار بگیرند ولی‌ در اکثر موارد نیاز به حضور و ارائه یک پیشینه کاری حداقل یک ساله در آلمان می‌‌باشد. 

جهت مشاهده مطالب بیشتر در خصوص ثبت و راه‌اندازی شرکت در آلمان می‌توانید به مقالات زیر مراجعه کنید. 

← ثبت  کسب و کار در آلمان
← راه اندازی کسب و کار در آلمان
پنج دلیل اصلی برای شروع کسب و کار خود در آلمان
چطور کسب و کار خود را در آلمان شروع نمایید؟
۱۰ گام ابتدایی برای تاسیس شرکت خود در آلمان
راه‌اندازی شرکت
۲۵ سوال متداول در زمینه ی ثبت حرفه در آلمان 
ثبت کسب و کار کوچک در آلمان : مراحل و مسئولین
راه‌ اندازی و ثبت شرکت در آلمان
ثبت نام در اتاق بازرگانی و اداره صنایع
ثبت در اداره بازرگانی (Gewerbeanmeldung)
ثبت برند و علامت تجاری در آلمان
ثبت علامت تجاری (Handelsregister)
برای چه کسب و کارهایی در آلمان ثبت تجاری لازم است؟
ثبت کسب و کار برای وب‌سایت در آلمان
چطور کسب و کار خود را در آلمان شروع نمایید.
←  ثبت  کسب و کار در آلمان
فرم های حقوقی شرکت ها در آلمان
شرکت با مسئولیت محدود (GmbH)
مدیر اجرایی در شرکت های مسئولیت محدود (GmbH)
 آدرس  شرکت های مسئولیت محدود (GmbH)
شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی (UG)
ثبت شرکت UG یا مینی GmbH در آلمان
چه مواردی را باید هنگام انتخاب فرم قانونی در نظر بگیرید (GmbH یا UG)
شرکت با مسئولیت و مشارکت محدود (GmbH & Co. KG)
تضامنی و مشارکت
شرکت تضامنی یا OHG چیست؟
مشارکت تجاری عمومی (oHG)
مشارکت قانون مدنی (GBR)
مشارکت محدود (KG)
مشارکت قانون مدنی (GbR) در آلمان
مشارکت محدود (KG) در آلمان
مشارکت محدود با سهام (KGaA)
شرکت‌های سهامی
شرکت سهام (AG)
انتخاب نام برای بیزینس در آلمان
اساسنامه تاسیس شرکت در آلمان
قرارداد مدیر عامل در آلمان
دفتر کار و آفیس
تغییر نام و ساختار شرکت
← فرم ویزا (تاسیس شرکت / کار آزاد)
تأسیس شعبه یک شرکت در آلمان
← شعبه
شعبه وابسته
شعبه مستقل

تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در باره مهاجرت و شروع کسب و کاری موفق در آلمان را دارید؟ پیشنهاد ما به شما شرکت در جلسات رایگان مشاوره استراتژی ما است. کافی‌ است فرم زیر را پر نمایید تا با شما تماس بگیریم.

فرم دریافت مشاوره

Oops! We could not locate your form.

[/av_textblock]