ثبت نام در اتاق بازرگانی و اداره صنایع

ihkدر آلمان، اداره اتاق بازرگانی (IHK) و اداره صنایع  (Handwerkskammern) به عنوان گروه‌های ذینفع محلی برای فعالیت‌های بازرگانی در مناطق مشخصی‌ از آلمان فعالیت می‌‌کنند. در عین حال، اتاق بازرگانی تنها به عنوان یک انجمن که کارآفرینان را گرد هم جمع می‌‌کند عمل نمی‌‌کند. اتاق بازرگانی همچنین:

  • نقش یک لابی فعال را برای معرفی‌ منافع شرکت شما به نهاد‌های مختلف دولتی شامل شهرداری، ایالت و دولت فدرال و سازمان‌های غیر دولتی از قبیل مؤسسات و شرکت‌های خصوصی ایفا می‌کند.
  • آموزش‌های حرفه‌ای لازم را از طریق تعریف چارچوبی از نیازمندی های کارآفرینان با ارائه آزمون‌های مختلف فراهم می‌‌کند.
  • گواهی‌های لازم را برای انجام فعالیت کسب و کار مربوطه صادر می‌‌نماید (به عنوان مثال، ارائه مجوزنام بیزینس)

علاوه بر مسائل فوق، اداره اتاق بازرگانی همچنین اطلاعات لازم را در مورد شرایط اقتصادی و شرکای بالقوه تجاری و سرمایه گذاری منطقه تحت پوشش خود، در اختیار شرکت‌های خارجی‌ قرار می‌‌دهد. همچنین تمامی‌ اعضای اتاق بازرگانی قادر می‌‌باشند از توصیه‌ها و خدمات جامع مشاوران اتاق بازرگانی بهره مند شوند. بطور کلی‌، اتاق بازرگانی اولین نقطه تماس کارآفرینان برای دریافت راه حل‌های حرفه‌ای در انجام فعالیت‌های روزمره تجاریشان می‌‌باشد.

جهت ثبت شرکت در آلمان، عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع اجباریست و به صورت خودکار پس از ثبت فعالیت در اداره بازرگانی منطقه (Gewerbeamt) صورت می‌‌گیرد و نیاز به هیچگونه اقدام اضافی دیگری برای ثبت عضویت نمی‌‌باشد. همچنین هزینه عضویت در اتاق بازرگانی بستگی به میزان نقیدنگی سالیانه شرکت دارد. (بسیار ناچیز می‌‌باشد).

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات اتاق بازرگانی با ما تماس بگیرید.