ثبت علامت تجاری (Handelsregister)

Company formation, Wise Business Group, در مرحله ثبت شرکت در آلمان و قبل از شروع فعالیت بازرگانی،  لازم است یک شرکت در دفاتر ثبت شرکتها در منطقه مورد نظر ثبت تجاری گردد و فعالیت خود را در اداره اتاق بازرگانی منطقه گزارش دهد. این ثبت علاوه بر ایجاد شفافیت در حوزه کاری شرکت مربوطه، بالاترین سطح امنیت را برای شرکتها در انجام فعالیت‌های روزمره خود فراهم می‌‌کند. 

ثبت تجاری (Handelsregsiter) در کّل فراهم کننده هر نوع اطلاعاتی در مورد روابط میان شرکتها و بازرگانان در حوزه‌های مختلف صنعتی‌ می‌‌باشد. این اطلاعات به صورت عمومی‌ در دسترس همه است و می‌‌تواند توسط مشتریان یا شرکای بالقوه رصد شود. ثبت تجاری شرکت بیانگر اطلاعات به شرح ذیل می‌‌باشد:

شرکت و فعالیت آن

  • نام شرکا و سهامداران و دارندگان  مسئولیت حقوقی،
  • مدیر اجرایی شرکت،
  • سرمایه سهام شرکت،
  • مسئولیت محدود شرکا و میزان آن،
  • صدور و لغو از وکالت،
  • رسیدگی به مقوله ورشکستگی (در صورت داشتن پیشینه)،
  • انحلال شرکت

چه شرکتهایی باید ثبت تجاری گردند؟

شرکتهایی باید ثبت تجاری شوند که به انجام هر نوع کسب و کار تجاری که باعث افزایش میزان دارائی محسوس و غیر محسوس شرکت می‌‌گردد، مبادرت می‌‌ورزند. این مورد با استفاده از معیارهایی نظیر حسابداری تجاری، میزان گردش مالی سالیانه، منابع سرمایه و تعداد کّل کارمندان تعیین می‌‌شود. 

کسب و کارهای کوچک، مشارکت‌های مدنی (GbRs)، صاحبان کار آزاد (مشاورین بازرگانی، پزشکان، وکلا)، و شعب وابسته شرکتها نیاز به ثبت تجاری شرکت خود ندارند.

روند ثبت تجاری شرکت

فرایند ثبت تجاری شرکت به صورت فرم الکترونیکی که قبلاً مورد تایید دفتر اسناد رسمی‌ آلمان (نوتار) قرار گرفته است  در اختیار مرکز ثبت تجاری منطقه قرار می‌گیرد. 

بر طبق قانون، مسئولیت محدود سهامداران تنها از زمان ثبت تجاری شرکت موثر واقع می‌‌شود و چنانچه فعالیت بازرگانی قبل از ثبت تجاری آغاز گردد، دولت هیچ گونه مسئولیتی نسبت به بدهی و زیان شرکت در مقابل دارائی‌های شخصی‌ شرکا ندارد. 

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید