ثبت در اداره بازرگانی (Gewerbeanmeldung)

ثبت در اداره بازرگانی

Gewerbeanmeldungقبل از شروع هر فعالیت بازرگانی، صاحب کسب و کار باید اداره بازرگانی منطقه‌ای را که شرکتش در آن تاسیس شده است از محتوای فعالیت بازرگانی خود آگاه نماید. این قانون شامل تمامی‌ شرکتها صرف نظر از فرم حقوقیشان (سهامی، مشارکت، نمایندگی‌، و غیره) می‌‌باشد. البته در این مورد، استثنائاتی هم مثل بعضی‌ از انواع کارهای آزاد وجود دارد.

در اکثر موارد برای ثبت کسب و کار در اداره بازرگانی منطقه، احتیاجی به ارائه مجوز کار نمی‌‌باشد. ولی‌ در بعضی‌ از صنایع مثل داروسازی، ساخت و ساز، معاملات مسکن، شرکت‌های تامین کننده امنیت، بار، هتل و بانک، صاحب کسب و کار باید مجوز کاری خود را که قبلا اخذ نموده است، به اداره بازرگانی در هنگام فرایند ثبت ارائه دهد.

روند ثبت

روند ثبت شرکت آلمان و هزینه‌های آن برای حالتی که بیزینس مورد نظر احتیاج به کسب مجوز داشته باشد یا نداشته باشد متفاوت است. همچنین هزینه‌ها و فرایند ثبت به نوع صنایعی که کسب و کار در آن شکل می‌گیرد نیز بستگی دارد. برای کسب و کارهای مستقل غیر صنعتی مثل نانوائی و نجاری، کسب و کار مربوطه باید در اداره صنایع منطقه (Handwerksrolle) نیز ثبت گردد. کسب و کاری که می‌‌بایست در اداره صنایع ثبت شوند هر کدام دارای کدی (Handwerksordnung) در این اداره هستند. شرکت ما قادر است به شما در کسب مجوز‌های لازم کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

ارسال خودکار داده‌ها و شبکه اطلاعاتی‌

بلافاصله پس از فرایند ثبت، اطلاعات مربوط به کسب و کار، به طور خودکار به اداره مالیات منطقه (Finanzamt) ارسال می‌‌شود. پس از این مرحله، فرم مالیاتی از طرف اداره مالیات به شخص صاحب کسب و کار برای ادامه روند ثبت مالیاتی ارسال می‌‌گردد. مشاور مالیاتی تیم‌ اقتصادی ما کار‌های اجرایی لازم را برای شما انجام خواهد داد.

همچنین در صورت نیاز، اداره بازرگانی محلی، مدارک ثبت کسب و کار شما را به سازمان‌های مربوطه دیگری از قبیل اداره بیمه‌ کارکنان (Berufsgenossenschaft)، اداره اتاق بازرگانی منطقه (IHK) و در صورت لزوم اداره صنایع (Handwerksrolle) می‌فرستد.