ارزش‌گذاری مدارک برای اخذ اقامت آلمان

ارزش‌گذاری مدارک آکادمیک، حرفه‌ای و فنی برای اخذ اقامت آلمان

۶۷۰px-Get-a-Work-Permit-and-Job-Step-3در سراسر دنیا برای مشاغل یکسان، نام‌های متفاوتی وجود دارد در حالی‌ که قابلیت و کاربرد این مشاغل تا حدود زیادی یکسان می‌‌باشد. به عنوان مثل آیا می‌‌دانستید که عبارت “dipl-ing” به معنی‌ مدرک دانشگاهی رسمی‌ برای رشته‌های مهندسی‌ در آلمان می‌‌باشد، وقتی‌ مدرک دانشگاهی شما به عنوان Dip-Ing ارزش‌گذاری گردد، شرکت یا سازمان تصمیم گیرنده در آلمان به راحتی‌ می‌‌تواند تشخیص دهد که توانایی‌های شما معادل و هم ارز چه صلاحیت‌هایی‌ در آلمان است در حالی‌ که بدون این ارزش گذاری چنین امری بسیار غیر محتمل است. این بدان معنی‌ است که بدون این ارزش‌گذاری، شرکت یا سازمان ذیصلاح برای استخدام یا اخذ پذیرش و اقامت به شما، عنوان شما را بررسی می‌کند ولی‌ همچنان قادر به درک این مساله نیست که دقیقا شما چه توانایی‌هایی‌ دارید و اینکه آیا صلاحیت انجام آن‌ کار مورد نظر در آلمان را دارا هستید یا خیر. بنابرین پیشنهاد ما به شما این هست که مدارک خود را در آلمان ارزش‌گذاری کنید تا سازمان‌های تصمیم گیرنده برای اخذ مجوز اقامت یا شرکت‌های کارفرما صلاحیت شما را به رسمیت بشناسند. 

آیا باید مدارک خود را تعیین صلاحیت کنم؟

ارزش‌گذاری مدارک تحصیلی‌ در بسیاری از مواقع اگر ضروری نباشد بسیار سودمند خواهد بود. به بیان دیگر، برای بعضی‌ از شغل‌ها ضروری است و برای بعضی‌ دیگر پیش نیاز نیست ولی‌ سودمند است. بنابراین، این امر بستگی به حرفه شما نیز دارد: 

چه کسی‌ باید مدارک خود را تعیین صلاحیت نماید؟

در آلمان تعداد مشاغل مشخصی تحت عنوان regulated یا تحت نظارت می‌‌باشند که برای شروع آنها حتما احتیاج به اخذ مجوز هست. شهروندان آلمانی‌ و مهاجران در آلمان تنها زمانی‌ می‌‌توانند به انجام این مشاغل بپردازند که مدارک و صلاحیت‌های مشخصی داشته باشند. مانند پزشکان، وکلا یا مشاوران استارت آپ و مالیاتی. همچنین این نظارت‌ها شامل پیمانکاران مستقل برای انواع خاصی‌ از امور بازرگانی نیز میشود. اگر می‌خواهید در یکی‌ از این مشاغل مشغول به فعالیت شوید، می‌‌بایست مدارک خود را در آلمان ابتداً ارزش‌گذاری نمایید. لیست مشخصی‌ از مشاغل نیازمند به اخذ مجوز در آلمان وجود دارد که در مورد آن‌ها میتوانید با ما تماس بگیرید. 

ارزش‌گذاری برای چه کسی‌ سودمند است؟

ناگفته نماند که اکثر مشاغل در آلمان نیاز به کسب مجوز ندارند. چنانچه تمایل به انجام فعالیت به عنوان مدیر بازرگانی، متخصص IT یا نانوا و شیرینی‌ پز در آلمان دارید، نیازی به ارزش‌گذاری مدارک ندارید اما همچنان ارزش‌گذاری مدارک منطقی‌ و عقلانی است حتی اگر منجر به اعطای صلاحیت نسبی‌ شود. ارزش گذاری و تعیین صلاحیت به سازمان‌های تصمیم گیرنده و شرکت‌های استخدامی این تشخیص را می‌‌دهد که مهارت‌های شما را به خوبی درک کنند تا شما تاثیر ذهنی‌ مثبت تری را روی کارفرما یا سازمان تصمیم گیرنده برای اعطای مجوز کار و اقامت داشته باشید. 

لطفاً توجه داشته باشید که چنانچه تمایل به حضور در آلمان از کشوری خارج از اتحادیه اروپا دارید، و چنانچه صلاحیت شما غیر آکادمیک باشد، شما حتماً باید قبل از استخدام مدارک خود را ارزش‌گذاری نمایید. در بسیاری از موارد (به خصوص از ایران) برای مدارک آکادمیک هم باید ارزش‌گذاری صورت پذیرد.  

در آخر متذکر می‌شویم که ارزش‌گذاری مدارک پیشنیازی برای اخذ مجوز کاری در حوزه‌ای خاص می‌‌باشد ولی‌ اخذ مجوز به تنهایی‌ به معنی‌ تضمین اخذ اقامت آلمان برای کار یا کارآفرینی برای شما نیست، مسلماً باید پیشنیاز‌های دیگری نیز تامین شوند که در این مورد، اینجا کلیک نمایید. 

تعیین استراتژی
اگر قصد توسعه کسب و کار خود در آلمان را دارید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌‌باشید، فرم زیر را پر کنید. ما با شما تماس میگیریم.

  • لطفا ایمیل خود را وارد نمایید و در فضای سمت چپ با وارد کردن دوباره آن را تایید نمایید.
  • لطفا شماره ای را وارد نمایید که ترجیح می دهید با آن با شما تماس بگیریم.
  • ممکن است شما بنا به دلایل مختلف تمایل به حضور یا تعامل با کشور آلمان داشته باشید. ما قادریم به شما در تامین تمامی خدمات فوق الذکر به صورت جداگانه یا توام یاری رسانیم. لطفا مواردی را که به صورت بالقوه میتواند نیاز شما در آلمان باشد انتخاب نمایید.
  • لطفا توضیح مختصری از کسب و کار فعلی خود در ایران یا طرح و ایده خود در آلمان برای ما ارائه دهید
  • شما میتوانید اگر تمایل دارید پروپوزال خود را در مورد توسعه اقتصادی شرکت خود در آلمان به صورت فایل ورد یا پی دی اف برای ما ارسال نمایید.
    Max. file size: 2 MB.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.